Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Rumores (e verdades) sobre as laranxas e outros cítricos

Catro falsos mitos sobre os cítricos e outras catro verdades acerca destas froitas que convén coñecer
Por Laura Caorsi 8 de Xaneiro de 2019

Img rumores verdades laranxas hd

Desde a vitamina C das laranxas e as calorías da froita, ao azucre das mandarinas e a relación do limón coa graxa , desmontamos catro falsos mitos sobre os cítricos e recompilamos catro verdades que convén coñecer acerca destas froitas.

O zume de laranxa, a vitamina C e o reloxo

“Bébeche o zume, que se lle van as vitaminas”. Cantas veces dixemos ou ouvido esta frase? Quen crean aínda que as laranxas perden rapidamente a vitamina C tras ser espremidas, xa poden ir descartando a idea (e bebendo o zume amodo), porque esta crenza é un mito . Cando esprememos una laranxa (ou calquera outro cítrico), a vitamina C non desaparece nin se esfuma de inmediato.

De onde xorde este rumor? Probablemente, dunha verdade mal explicada. A vitamina C (ou ácido ascórbico) se oxida con rapidez en contacto co aire e transfórmase noutra sustancia chamada ácido dehidroascórbico. Con todo, esta nova sustancia mantén as propiedades da vitamina C . Durante canto tempo? Ao redor de medio día! Segundo explican varios especialistas en nutrición nunha completa revisión científica , esta vitamina consérvase perfectamente no zume durante 12 horas, aínda que o sabor da bebida poida volver un pouco máis amargo. Os mesmos expertos sinalan que sería necesario someter ao zume a unha condición extrema (como quentalo a máis de 120 ºC) para que houbese una diminución drástica de vitamina C.

A diabetes e o azucre das mandarinas

“Se tes diabetes, non debes comer froita” . Esta é una idea moi estendida na nosa contorna e apóiase nun razoamento lóxico tan sinxelo que parece de manual: as persoas con diabetes non deben tomar azucre, e como as froitas conteñen azucre, por tanto, as persoas con diabetes non deben comer froita. Esmagador, verdade? Pois resulta que é incorrecto. Ou, mellor devandito, inexacto , porque nese enunciado non se teñen en conta nin a cantidade nin o tipo de azucres, nin a calidade do alimento que os contén (neste caso, una froita).

As mandarinas, as máis doces dos cítricos, só conteñen 9 g de azucre por cada 100 g de peso. Por suposto, as persoas con diabetes deben coñecer este dato e telo presente (sobre todo, cando controlan os seus niveis de glucemia con insulina). Pero tamén deben saber que, a día de hoxe, ningunha institución de referencia en diabetes nin ningún experto nesta patoloxía recomenda erradicar a froita da súa dieta. Ao revés: a Asociación Americana de Diabetes (AAD) aconsella que os carbohidratos que inxiran proveñan de hortalizas, froitas, cereais integrais, legumes e produtos lácteos, no canto de consumilos a partir doutras fontes, como alimentos aos que se lle engadiron graxas, azucres ou sal.

Na mesma liña, o Ministerio de Sanidade sostén que as froitas son alimentos sans que proporcionan cantidades pequenas de fructosa nunha dieta habitual, e por iso non aconsella diminuír a súa inxesta. O dietista-nutricionista Xullo Basulto explica que, como o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares é máis elevado nas persoas con diabetes, comer froita resulta moi recomendable: “Pode ter efectos beneficiosos sobre os niveis de colesterol e sobre outros factores de risco cardiovascular, como a tensión arterial”.

O caso do limón quemagrasas

O mollo do limón é eficaz paira limpar vaixela, utensilios e superficies de cociña. O seu destacado contido en ácido ascórbico e ácido cítrico axuda a quitar os restos de graxa que quedan nos pratos tras comer, por exemplo, un pito asado. Tamén pode empregar paira limpar as salpicaduras de aceite cando facemos algún alimento frito ou combinar con bicarbonato paira puír superficies. Moitos produtos industriais de limpeza apelan a este poder desengrasante nas súas promocións.

Agora ben, una cousa é que o limón axude a quitar a graxa dun prato e outra moi distinta é que poida disolver a graxa do noso corpo . Crer que o zume de limón combinado con auga morna serve paira queimar a graxa corporal e que, ademais, faio selectivamente (é dicir, que só remove a que non nos gusta) é un erro e pode converter nun timo. Existen diversos complementos quemagrasas que se venden utilizando esta idea. E é falsa. A EFSA (a máxima autoridade europea en materia de alimentación) non aprobou ningunha declaración de saúde paira ningún alimento ou complemento con respecto a una suposta capacidade paira eliminar de forma específica a graxa corporal. Os quemagrasas non funcionan .

A laranxa e o seu zume

Non é o mesmo una peza de laranxa enteira que una peza de laranxa espremida . En primeiro lugar, porque cambia a composición nutricional. Cando esprememos a froita, pérdese a fibra, un nutriente cuxos beneficios van máis aló de mellorar o tránsito intestinal. A fibra dos alimentos é importante paira a saúde cardiovascular e tamén axuda a controlar o noso peso. E iso non é todo.

Paira facer un vaso de zume é necesario espremer, polo menos, un par de laranxas. Ese vaso de zume beberémolo con maior rapidez do que tardariamos en comer as dúas pezas de froita (non fai falta masticar) e o seu impacto no noso organismo será ben distinto. O pediatra Carlos Casabona é moi claro respecto diso: “Beber zume fai que flúa a toda velocidade un torrente líquido cheo de azucres libres, coas súas correspondentes calorías. A repercusión metabólica é moi distinta á que se produce cando o birlo alimenticio progresa polo intestino a un ritmo adecuado, liberando os azucres contidos de maneira moito máis lenta e dando tempo ao organismo a responder con eficacia para que non haxa picos elevados e súbitos de glicosa en sangue”.

Ademais, non nos saciará igual. De feito, é bastante probable que acompañemos ese zume con algo sólido (un sándwich, una tostada, un croissant…). En cambio, se comemos as dúas pezas de laranxa, será menos probable que teñamos ganas para comer outras cousas paira acompañar. En suma: perdemos a fibra, consumimos máis azucres de golpe e engadimos máis calorías con algún outro alimento, xa que o zume non nos quitará o apetito. Por iso os especialistas subliñan que o zume non equivale nin substitúe á froita enteira.

Catro verdades dos cítricos que debes coñecer

  • Ollo co zume de pomelo. O pomelo é o cítrico con maior cantidade de vitamina A e, como o resto das froitas, ten moitas propiedades saudables. Con todo, hai que ter certa precaución, xa que o seu consumo pode interferir coa acción dalgúns medicamentos (impedindo ou diminuíndo a súa absorción no organismo). Se tomamos ansiolíticos, fármacos paira reducir o colesterol, antihistamínicos ou medicamentos paira regular a tensión arterial, convén consultar co médico.
  • Non nos falta vitamina C. A vitamina C é moi importante paira a saúde (é antioxidante, fortalece o noso sistema inmune, axuda á cicatrización de feridas…), pero non nos fai falta consumir máis da que xa tomamos. En España superamos con fartura as inxestas recomendadas. Tampouco fai falta aumentar o consumo de cítricos pensando nesta vitamina e en previr arrefriados: hai moitos outros alimentos que a conteñen. Algúns, como os pementos, o perexil, o kale, o brócoli ou a coliflor, teñen mesmo máis vitamina C que os limóns, os pomelos e as laranxas.
  • A froita non engorda. Nin en xaxún, nin pola noite, nin con auga, nin na sobremesa: a froita non engorda. Pola contra, as froitas son alimentos ricos en fibra, auga, vitaminas e minerais. Todas as sociedades científicas relacionadas coa alimentación coinciden en recomendar a súa inxesta paira potenciar un bo estado de saúde. Ademais, hai evidencias que relacionan un elevado consumo de froita e verdura con maior facilidade paira perder peso e manter o peso perdido.
  • Coidado coa acidez. A acidez estomacal é un problema de saúde recorrente no noso país (calcúlase que a cuarta parte da poboación sofre ou sufriu os seus síntomas). Ademais da sensación de ardor e dor, poden producir lesións no esófago, se non se prevén e trata de maneira adecuada. Algúns alimentos poden provocar acidez ou ardor de estómago , e os cítricos e os seus zumes atópanse entre eles. Se padecemos este problema, convén evitalos.