Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sabemos o que comemos?

Un estudo avanza nas pautas para reforzar as razóns polas cales comer debe ser un acto meditado e consciente

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 01deMarzode2012
img_comiendo 5

Comer implica tomar decisións: que, canto e como comer. Tamén podería engadirse cando e onde. As respostas hai que atopalas. Para que sexan as acertadas, precísanse coñecementos, cada día máis alcanzables. Investigadores da Facultade de Saúde Pública de Harvard puxeron en evidencia unha cualidade crave que a rapidez da vida diaria ha ocultado: a consciencia. A alimentación correcta implica comer mentres cada un vese e recoñécese e xulgar esa visión e ese recoñecemento.

Img comiendo1

Hai que pensar que se come

Unha alimentación consciente colma o apetito con menos cantidade de comida

Pódese camiñar sen necesidade de pensar os pasos, pero non se pode escalar sen cavilar. Do mesmo xeito, cómese sen necesidade de reflexionar sobre como achegarse a comida á boca, pero hai que pensar en que se come. Alimentarse é un acto cotián, pero non debe ser un acto inconsciente.

Investigadores neoiorquinos solicitaron a un grupo de comensais que levantasen unha cucharada e interrompesen o acto de levala á boca para destinar uns segundos a pensar que ían comer. Moitos foron incapaces de acertar. Comían, pero non sabían que. Esquecéraselles. As présas, que se alentan de modo erróneo desde pequenos (“come rápido“), non son boas compañeiras, mesmo se só cómese un emparedado para o xantar. Ese dez minutos diante do computador ou na sala do café han de pautarse con coñecemento.

Elixir que comer para satisfacer aos comensais

A consciencia debe rexer todos os pasos: desde a elección de que comer ata cando deixar de facelo porque xa se inxeriu suficiente. Non é necesario elevar á categoría de transcendental algo tan natural como a alimentación, pero tampouco se pode caer na torpeza de reducir o cumprimento básico ao de saciar a fame. Os autores do informe, que acudiron a unha empresa punteira de tecnoloxía para realizar a proba, buscaron a satisfacción dos comensais nun proceso de introspección, sen esquecer o goce. Partiron da necesidade dun termo moi actual, como “é desaprender”: quitar o mal hábito de tomar “calquera cousa e de calquera xeito”.

Sen ter en conta a elección do menú, instábase a masticar , saborear, buscar o pracer nos bocados e satisfacer o apetito, así como a apetencia. Daba igual se era unha chocolatina, unha hamburguesa ou unha ensalada. Houbo que observar, soster, interiorizar e gozar da comida. Intuíase e queríase apuntar a aprendizaxe que se logra tras sintonizar a acción para comer co coñecemento do que se come. Identificouse que o tempo destinado a comer aproveitábase máis para alimentarse e non se permitía que algo alleo alterase o momento.

As propias necesidades durante ese espazo impúñanse a outras que interrompían sen respecto o momento da comida. E descubriuse que unha alimentación consciente colma o apetito con menos cantidade de comida.

Medir as cantidades de comida

Comer rápido significa comer máis e elixir peor

A alimentación consciente manifestouse como unha barreira contra a sobrealimentación. Gozar do cheiro, o sabor, a cor, a textura e a forma, en definitiva, gozar co cinco sentidos da comida conduce a non querer correr. Un efecto secundario é sentir pracer durante máis intre, pero máis amodo, o que leva a levantar unha barreira ao hartazgo, esta vez inconsciente.

No proceso de alimentarse, de gozar cunha hamburguesa e pór todo o interese no que se fai, chégase a escoitar ao organismo cando avisa que xa se inxeriu suficiente. Esta vitoria na loita contra a obesidade e a mala alimentación chega porque se recoñece que comer rápido significa comer máis e elixir peor. Dito doutra maneira: a consciencia non implica destinar máis intre á comida, senón destinar todo o tempo da comida a comer, o que inclúe elixir cando terminar para comer.

O COMEZO DA COMIDA, CLAVE PARA UN BO FINAL

O mundo vai moi rápido e coa velocidade pérdese a capacidade de introspección. Quérese chegar á meta e esquécese que o importante é percorrer o camiño. Trasladar estes pensamentos á alimentación é definitivo na loita contra a obesidade. É dotar de máis ferramentas á sociedade que traballa para lograr unha alimentación equilibrada e sa e un estado de forma con maior benestar. Para comezar a traballar a consciencia hai que facelo, como sempre, polo principio.

Jan Chozen Bays, doutora en pediatría de Harvard e autora de Mindful Eating: A Guide to Rediscovering a Healthy and Joyful Relationship with Food (Comer consciente: unha guía para redescubrir a relación saudable e divertida coa comida) preguntouse por que comemos un ou outro alimento ou se só facémolo porque estamos tristes e tensos. Por iso, a primeira pregunta que hai que facerse antes de empezar a comer é se se quere comer e canto. Exposta a cuestión, a inxesta de alimentos será consciente e buscará dar resposta a unha necesidade.

Lograr o hábito de preguntarse e responderse, de comezar a comida e condicionar o final, precisa de constancia, pero a vantaxe é que no proceso de aprendizaxe ponse en práctica a consciencia, e iso xa é un éxito.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións