Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sabes calcular o teu nivel de hidratación?

Para saber se a cantidade de auga que se bebe é suficiente, hai que considerar certos sinais físicos e ter en conta a actividade que se realiza e a contorna

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11deXuñode2014
img_hidratacion fruta hd Imaxe: Philippe Put

A insistencia de vixiar o nivel de hidratación pode parecer demasiado recorrente, sobre todo nos meses de verán. No entanto, leste é un tema tan importante que xustifica ser reiterativo. Unha deficiente hidratación é a responsable de numerosos ingresos hospitalarios e mesmo dunha considerable cifra de falecementos, moitos dos cales se poderían evitar. O seguinte artigo proporciona un método para coñecer se se está facendo unha correcta hidratación e explica canta auga necesítase e por que non todo é auga á hora de hidratar, ademais de ofrecer cinco ideas prácticas para non deshidratarse.

Img hidratacion fruta
Imaxe: Philippe Put

A auga, sempre a man

Lembrar que debemos beber suficiente auga ao longo do día parece obvio e, con todo, o 70% das persoas recoñece que non alcanza os 2 litros que o Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS) recomenda beber en circunstancias normais. Moitos se escudan en que están atentos á sede, ou en que se hidratan a través dos alimentos ou outros líquidos. Mesmo hai quen avogan por beber só cando se ten sede. Ambas as posibilidades teñen os seus fundamentos, porque cada individuo ten necesidades diferentes. Segundo as circunstancias de saúde ou enfermidade, a necesidade de auga e líquidos varía.

Sexa como sexa, é importante para evitar riscos adquirir o hábito de ter a auga a man, sobre todo, en circunstancias excepcionais: días con moita calor, cando se realiza un esforzo físico extraordinario, se se é unha persoa maior ou cando se está convalecente, se se pasou unha gastroenterite ou febre. Sabido isto, un mesmo, sen necesidade de protagonizar un capítulo de golpe de calor, pode testar se a auga e a inxestión de líquidos que fai ao cabo do día alcanzan a cantidade correcta.

Como saber se se está ou non ben hidratado

Para saber se estamos a beber a suficiente cantidade de auga e líquidos, ou se incluímos alimentos ricos en auga que garanten unha correcta hidratación, debemos vixiar os ouriños. É importante comprobar que ouriñamos, polo menos, en catro ocasiones desde a mañá á noite, así como asegurarse de que a cor é amarelo pálido ou claro. Se os ouriños é amarela ocre ou máis escura, e non se están tomando vitaminas ou medicamentos que a afecten, débese aumentar a inxesta de auga en dous vasos diarios durante cinco días ata conseguir ouriñar polo menos en catro ocasiones e lograr unha perda de cor e de cheiro.

Á observación dos ouriños, hai que engadir a conciencia da propia realidade. É dicir, saber que os factores da idade, do peso, da altura, do sexo e do tipo de vida condicionan o uso que realiza o corpo da auga, así como a demanda de hidratación que precisa para manter o ritmo. Unha persoa moi activa, que fai moito gasto calórico, necesita maiores cantidades de auga para estar ben hidratada; unha persoa que leve unha vida sedentaria, á marxe de condicións atmosféricas, precisará moita menos.

Hai que ter en conta que o primeiro signo de deshidratación é a sede, pero pódese non atender esa sede e esquecer a sensación e persistir a deshidratación. Pode padecerse dor cabeza e fatiga, ante o que deberiamos tomar o costume de beber dous vasos de auga, polo si ou polo non. Se a deshidratación é severa, ou o corpo está máis débil e acusa máis a desatención, poden presentarse capítulos de taquicardias, calafríos, náuseas e mesmo chegar ao desmaio. Isto, por suposto, hai que evitalo, pero convén saber que pode chegarse a este extremo e tomar medidas para que non suceda.

Canta auga necesítase

A cantidade de auga depende da persoa e das súas circunstancias físicas e ambientais (idade, actividade, temperatura, etc.). O principal é non esquecer que hai que beber auga. Haberá quen estean adoitados tomar varios vasos ao día e alcancen a mítica cifra de dúas ou mesmo tres litros, quen limiten a súa inxesta ao cinco comidas ou quen deban lembrar a importancia de beber un vaso, posto que deixan pasar as horas e non teñen sede. Todos poderán superar con éxito o test dos ouriños. Pero hai que tomar auga na vida cotiá. Un bo hábito para comezar o día é beber un gran vaso e unha peza de froita. Así, con ese sinxelo xesto, garántese unha boa base de hidratación.

Se se altera a vida habitual, o ambiente e mesmo a actividade cotiá, seguro que tamén se variará a necesidade corrente de auga, por iso haberá que estar atento. E non só de nós mesmos, senón tamén das persoas dependentes que teñamos ao redor (nenos e persoas maiores), que teñen menos capacidade de modificar hábitos e adoptar novos. O normal é que cos cambios aumente a necesidade de inxerir líquidos, o que é unha boa escusa para incrementar o consumo de froitas, verduras e preparados refrescantes. As sopas son un modo de tomar máis líquidos con sabor, e no verán pódese optar por ofrecer ás nenos sopas frías, batidos de froitas, sopas de froita ou un gazpacho recentemente feito e servido ben fresco.

Hidratación, non todo é auga

Que a auga non é a única fonte de hidratación enténdese mellor se se mira a súa anverso, a deshidratación. Pódese ter un episodio de deshidratación por unha perda de auga ou unha perda maior de electrolitos (sobre todo, sodio). Unha deshidratación por perda de auga adoita ser consecuencia dunha insolación, un capítulo febril, un caso de gastroenterite ou a desatención á sede. Desatendeuse a correcta hidratación por non tomar a suficiente auga nin suficientes líquidos. Pero tamén se pode errar no cálculo da hidratación sufrindo unha perda de sales minerais e de sodio. Non ten que ocorrer, salvo se padécese gastroenterite ou se traballa en condicións extremas de calor ou frío, ou se equivoca e non se atende a demanda de sales ao efectuar exercicio físico.

Cinco xestos que axudan a hidratar

  • 1. Empezo o día cun vaso de auga e encher un botello de auga. Segundo os seus hábitos, lévello con vostede e béballo ao longo do día, ou déixeo en casa e lembre terminarllo antes de ir á cama.
  • 2. No verán, coma dúas froitas ao día, unha ración de verdura cocida -como prato ou guarnición- e dentadas de verdura crúa.
  • 3. Estableza o hábito de identificar un momento de descanso con beber un vaso de auga.
  • 4. Elixa bebidas naturais antes que as azucaradas, e as infusións, mellor que o café.
  • 5. Reflexione sobre a conveniencia de utilizar auga embotellada, comprar unha xerra filtradora ou colocar un filtro na súa billa. Talvez desta maneira tome maior conciencia e afinidade a beber auga.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións