Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Saúde capilar e nutrición, en que se parecen?

A saúde capilar e a relacionada coa nutrición dependen de estratexias a longo prazo, non de tratamentos puntuais que só melloran as aparencias

img_pelu dieta hd

Existen moitos produtos, artigos e tratamentos deseñados para mellorar a aparencia do pelo: desde o cepillo e o secador ata o ferro e a laca, sen esquecer as tinguiduras con amoníaco, os aceites ou os químicos empregados para rizalo ou alisarlo. Na nutrición sucede o mesmo. Hai moitos produtos, métodos e tratamentos deseñados para mellorar a aparencia do corpo, desde complementos e “quemagrasas” ata dietas case máxicas ou métodos que suprimen grupos enteiros de alimentos para baixar de peso con rapidez. Pero unha cousa é a aparencia e outra distinta, a realidade. Así como o cabelo pode parecer san sen estalo, o organismo pode aparentar un bo estado de saúde sen posuílo. O presente artigo explica a importancia de tomar decisións acertadas para coidar a saúde a longo prazo, de non delegar a nosa “responsabilidade nutricional” e proporse mellorar o aspecto desde o interior.

Img pelu dieta
Imaxe: Terry Robinson

Quen controla a nosa saúde nutricional?

Hai diferentes maneiras de abordar o coidado a saúde. Unha delas resúmese no que en psicoloxía se coñece como “locus de control”. A palabra locus ten a súa raíz no latín e significa “lugar”. As persoas cun locus de control interno pensan que os aspectos relacionados coa súa saúde teñen que ver, en maior ou menor medida, coas súas propias accións ou decisións, é dicir, no “interior”. Son persoas que valoran a súa propia responsabilidade no que incumbe á súa saúde e tentan mellorar as súas habilidades e coñecementos día a día. Pola contra, as persoas cun locus de control externo delegan o control da súa saúde e adoitan realizar afirmacións como as seguintes:

  • A mellor maneira de evitar unha doenza é visitar a miúdo ao meu médico.
  • Os profesionais sanitarios controlan a miña saúde.
  • Sempre que non me senta ben debo consultar a un profesional da saúde.
  • Cando me recupero dunha enfermidade é normalmente porque outras persoas (médicos, enfermeiros, familia, amigos) coidaron ben de min.
  • Se visito de forma regular a un médico excelente, é menos probable que empeore a miña saúde.
  • Teño a certeza de que a miña saúde se ve influenciada por situacións accidentais.

Estas frases forman parte dunhas coñecidas escalas, deseñadas para avaliar as crenzas relativas á saúde das persoas. O seu creador é o doutor Kenneth A. Wallston, un profesor de psicoloxía considerado unha autoridade no “locus de control”. O interesante é que este sistema pode empregarse para reflexionar sobre outras cuestións; neste caso, que lugar ocupan para nós as barbarías e os centros dietéticos. Ou, máis precisamente, como manexamos a nosa saúde capilar e nutricional día a día.

Todos sabemos que existe un uso razoable e juicioso de ambos os espazos, pero como saber se estamos a abusar deles? En que punto convertémonos en adictos ás dietas ou aos salóns de beleza? Somos conscientes de que certas prácticas, sostidas no tempo, poden afectar á saúde e desencadear xusto o efecto contrario ao obxectivo que perseguimos? Para responder a estas preguntas, sometemos os nosos costumes estéticos e dietéticas ás escalas do doutor Wallston.

Barbaría e dietética, que uso facemos delas?

Se retomamos as frases de Wallston, e adaptámolas á linguaxe dunha barbaría, poderiamos formulalas así:

  • A mellor maneira de mellorar a saúde do meu cabelo é lavar moi a miúdo o meu pelo e usar sustancias para embelecelo.
  • Os perruqueiros controlan a saúde do meu pelo.
  • Cando o meu cabelo loce ben é, normalmente, porque un perruqueiro coidou ben de min.
  • Teño a certeza de que a saúde do meu pelo vese influenciada por situacións accidentais.

No caso da dietética, as frases serían:

  • A mellor maneira de mellorar a miña alimentación é facer dieta de forma constante e consumir complementos dietéticos.
  • Os dietistas controlan a miña nutrición.
  • Sempre que baixo de peso é porque fixen unha dieta de moda.
  • Teño a certeza de que o meu peso se ve influenciado por situacións accidentais.

Dar por válidas todas estas frases, enuncialas de maneira acrítica, pode desencadear unha serie de situacións indesexables, e ata perigosas, como se detalla a continuación.

Os riscos de delegar a saúde capilar e as decisións dietéticas

A Academia Americana de Dermatoloxía (AAD), nun post titulado ‘O coidado do teu cabelo, está ao danar?’, detalla a seguinte reflexión: “Na nosa procura dun cabelo fermoso, con frecuencia facemos cousas que o danan. O cabelo danado é fráxil, polo que tende a romper. A súa rotura pode deixarnos un cabelo encrespado de aspecto insano. Se continuamos danándoo, é posible que co tempo vólvase máis débil, teña manchas ou caia”.

Así, a AAD inclúe unha serie de consellos para evitar danar o noso pelo, tales como evitar usar a miúdo un secador, un peite quente ou un ferro para alisarlo. Estas accións non deberían, segundo a AAD, realizarse máis dunha vez por semana. Desaconsella a aplicación de fijadores, usar trenzas apertadas e peites de dentes estreitos, pero tamén colorearlo ou facerse a permanente. É dicir, usar de maneira habitual produtos químicos ou utensilios capaces de agredir ao cabelo, aínda que por fóra, e ao principio, non se note.

Algo similar obsérvase no terreo da dietética. Moitas persoas realizan unha e outra vez infinidade de “réximes” para perder peso, lucir unha bonita figura ou gañar en saúde, sen darse conta de que son esas mesmas dietas as que impiden cumprir os obxectivos iniciais, como se explica no artigo ‘Tres razoes para fuxir do efecto yoyó‘. Trátase de métodos de todo tipo (depurativos, alcalinos ou outros, englobados na expresión “dieta milagre“), que, como no caso da barbaría, en moitas ocasións acompáñanse de produtos non exentos de efectos adversos. A saber: antioxidantes, polivitamínicos ou “quemagrasas”, sexan ou non naturais. Aínda que tales estratexias poidan xerar efectos espectaculares a curto prazo, resultan contraproducentes a medio ou longo prazo.

Como a saúde capilar e a relacionada coa nutrición dependen de estratexias a longo prazo, debemos adoptar hábitos que saibamos que podamos manter no tempo, que non cren efectos adversos e que veñan avalados por entidades de referencia. Ademais, a saúde do cabelo e a dietética non só parécense, senón que están relacionadas. Sábese, como detallou o artigo ‘Alimentos para mellorar a saúde do cabelo‘, que o alcoholismo ou seguir unha dieta milagre forman parte das principais causas de perda de cabelo.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións