Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Salvado de trigo para o estreñimiento

A cuberta do gran de trigo presenta un elevado contido en fibra insoluble, que ten propiedades laxantes ademais de moitos outros beneficios para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 24deXaneirode2007
Img salvado trigo hd Imaxe: Olearys

O salvado de trigo é a capa exterior do gran de trigo. Pero, ademais, supón unha das fontes máis ricas en fibra insoluble, polo que contribúe a combater o estreñimiento. É un complemento dietético e, por tanto, non debe substituír a outros alimentos ricos en fibra, como froitas e hortalizas, cereais integrais, froitos secos ou legumes. É, en todo caso, unha axuda. A continuación explícase por que o salvado de trigo é eficaz para combater o estreñimiento, cal é a cantidade diaria recomendada e como incluílo na dieta.

Img salvado trigo
Salvado de trigo, idóneo para combater o estreñimiento

A fibra insoluble chámase así porque en contacto coa auga non forma xeles viscosos, como a celulosa, a hemicelulosa ou a lignina. Alimentos ricos neste tipo de fibras son os cereais integrais, os legumes e, en menor proporción, algunhas verduras e hortalizas como alcachofas, espinacas, acelgas, xudías verdes, leituga, cenoria e tomate cru.

O salvado de trigo, do mesmo xeito que outras fibras insolubles, ten a capacidade de reter auga. A cantidade depende do tamaño dos copos de salvado, que poden ser finos ou máis grosos. Estes últimos, ao ter unha maior superficie, reteñen máis auga e teñen un efecto máis intenso no aumento do volume e do peso das feces.
A fibra insoluble no organismo aumenta a velocidade de tránsito intestinal

Estudos recentes apuntan numerosos beneficios da fibra dietética para a saúde na prevención de enfermidades cardiovasculares, mesmo de certos tipos de cancro.
Pero o efecto máis coñecido que ten a fibra insoluble no organismo é o de aumentar a velocidade de tránsito das feces a través do intestino. Como consecuencia, tomar a diario este tipo de fibra mellora as deposiciones e axuda a combater o estreñimiento. Favorecer o tránsito intestinal diminúe a presión abdominal e evita que a parede do colon debilítese. Por este motivo, ao consumir salvado de trigo hai menos risco de sufrir estreñimiento e hemorroides, dous problemas cada vez máis frecuentes nos nosos días.
Outras vantaxes da incorporación de fibra insoluble na dieta son os seus beneficios sobre enfermidades como a diabetes ou o exceso de colesterol.

Salvado de trigo, cantidade diaria recomendada

O salvado de trigo é un complemento dietético, polo que nunca poderá substituír a un alimento. Antes de inxerilo, convén valorar en primeiro lugar a cantidade de fibra que se toma a través dos alimentos na dieta diaria: canto legume e cantos cereais integrais incorpóranse aos menús de forma habitual. Se se detecta unha falta evidente destes alimentos, antes de optar por un complemento, convén revisar os hábitos. En caso de non mellorar o estreñimiento, pódese expor a introdución de salvado de trigo como complemento á dieta e en cada persoa haberá que valorar a cantidade necesaria.

Como moito, pódense consumir 30 g diarios de salvado de trigo; se se inxere máis, pode provocar problemas

Por tanto, se a diario tómanse alimentos ricos en fibra (froitas e hortalizas, cereais integrais como pan, pasta ou arroz, froitos secos e legumes) poida que non sexa necesario incluír este complemento na dieta. A inxesta adecuada de salvado de trigo establécese entre 20 e 30 g ao día. Se se exceden os 30 g, produciranse flatulencia, distensión abdominal e dixestións pesadas.

Ademais, o salvado de trigo contén na súa composición fitatos, unhas sustancias que tomadas en exceso poden impedir a absorción do ferro, sobre todo do ferro non hemo, que se atopa no ovo, nos legumes e nos froitos secos.

Como tomar o salvado de trigo

Podemos incorporar este complemento mesturándoo co leite ou co iogur, de maneira que se abrandan e resultan máis apetecibles. Tamén xunto cos cereais de almorzo, ou ao engadir uns grans a unha macedonia de froitas ou a un batido de froitas.

Outra opción é utilizalo na elaboración de sobremesas caseiras como un biscoito ou unhas madalenas. Ao empregar o salvado de trigo, obteremos os beneficios da fibra así como un produto integral cunha cor, un sabor e un aspecto moi apetecibles.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións