Máis de 6.000 receitas con información nutricional para saber elixir a mellor

Filtrar receitas Pechar

Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Sardiñas recheas gratinadas ao forno

Img 31671 g
Tempo 15-20 min
Dificultade Fácil
Valor enerxético 535 kcal
N.º de racións 4
Tempada Otoño, Verano

Elaboración

Limpamos as sardiñas, lavámolas, descamamos e as evisceramos, pasándoas polo chorro de auga fría. Finalmente quitámoslles a súa espiña central e reservamos.

Unha vez limpas e abertas, salgamos a parte interior das sardiñas.

Á hora de enchelas:

Sobre unha sardiña aberta colocamos unha loncha fina de queixo, e un pemento asado cun pouco de allo previamente pasado pola tixola cun pouco de aceite de oliva.

Dispomos outra sardiña encima e colocamos sobre unha rebanada de pan con tomate natural e introducimos ao forno a 200 ºC durante 10 minutos para que se gratinen e cocíñense por dentro.

Sacamos do forno e presentamos á mesa sobre o pan asado con tomate. Acompañamos dunha ensalada de escarola.

Semáforo nutricional

O semáforo nutricional é un sistema de cores que permite entender os valores nutricionais dun xeito claro, rápido e completo.

Unha ración contén

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
535 21,8g 10,3g 6,4g 1,2g
27% 31% 52% 7% 21%

* da inxestión de referencia (IR) para un adulto

  • Baixa: o 10 % ou menos da inxestión de referencia
  • Media: entre o 10 % e o 35 % da inxestión de referencia
  • Alta: máis do 35 % da inxestión de referencia

As receitas presentan normalmente ingredientes cuxo porcentaxe sobre a Inxestión de Refencia (IR) é alto (predominan amarelos e laranxas). Estes pratos están concibidos como prato principal dunha comida ou cea, co que o seu tamaño de ración é superior e a súa achega nutricional é máis elevada.

Por este motivo, as receitas teñen puntos de corte diferentes aos dos produtos. Así, por exemplo, mentres que un alimento calquera terá os nutrientes de cor amarela ata un valor máximo do 20 % da IR, as receitas concibidas como unha comida principal terán os nutrientes en amarelo ata un valor máximo do 35 % da IR.

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
Que é baixo por ración 200 Kcal ou menos 7 g ou menos 2 g ou menos 9 g ou menos 0,6 g ou menos
Que é medio por ración Entre 200 Kcal e 700 Kcal Entre 7 g e 25 g Entre 2 g e 7 g Entre 9 g e 32 g Entre 0,6 g e 2,1 g
Que é alto por ración 700 Kcal ou máis 25 g ou máis 7 g ou máis 32 g ou máis 2,1 g ou máis
Nutrientes Cantidade Diaria Orientativa
Calorías 2.000 Kcal
Graxa 70 g
Graxa saturada 20 g
Azucres 90 g
Sal 6 g

A Inxesta de Referencia (IR) é unha guía sobre a cantidade total de calorías e de varios nutrientes que debemos inxerir ao día para manter unha dieta sa. A información sobre as porcentaxes de IR indica o que supón a cantidade de nutriente dunha ración a respecto da IR para ese nutriente no día.

As porcentaxes de Inxesta de Referencia (IR) están calculadas para unha muller adulta cunha inxestión diaria de 2000 kcal. As necesidades nutricionais individuais poden ser máis altas ou máis baixas, en función de sexo, idade, nivel de actividade física e outros factores.

As sardiñas pertencen á gran familia dos peixes azuis e, como talles, destacan polo seu contido en ácidos graxos omega 3, que se consideran protectores dos trastornos circulatorios.
Esta saborosa receita inclúe dous peixes azuis, os lirios e as anchoas, polo que se duplican as virtudes nutritivas.
No entanto, á hora de consumir un alimento, por moi saudable que este sexa, débese ter en conta a forma de preparación do mesmo. Neste caso, ao freir os lirios, o prato enriquécese en graxa e en consecuencia en calorías, e a salsa de acompañamento que mestura as anchoas en aceite con manteiga resulta bastante calórica.
Os expertos en nutrición recomendan incrementar o consumo de peixe en xeral e de azul en particular, pola bondade da súa composición nutritiva, en concreto, do seu tipo de graxa.
As sardiñas, ao resultar un peixe alcanzable para calquera peto, co valor engadido de que permite centos de receitas diferentes, polo que se considera unha opción excelente.
Nas sardiñas, do mesmo xeito que no resto de peixes azuis, abundan os ácidos graxos omega 3, que se consideran protectores dos trastornos circulatorios. Ademais, estes peixes teñen un elevado rendemento nutritivo: conteñen 18% de proteínas, vitaminas A, D, B2, B3 e minerais moi diversos, como o sodio, fósforo, calcio, magnesio e ferro.
Cada 100 g de sardiña proporciona ao redor de 150 calorías, aínda que o valor calórico final do prato depende da técnica culinaria empregada e dos ingredientes que acompañan ao alimento principal.
Neste caso, a receita reúne todos os requisitos para poder ser degustada por calquera persoa, mesmo por quen seguen dietas de control de graxa e calorías.
Unha alternativa saudable á común preparación das receitas empanadas ou fritas, vertente saborosa, pero notablemente calórica e indixesta.
O tomate natural suaviza o pronunciado sabor das sardiñas e o pemento, e xunto con este último enriquecen o prato en vitaminas, fibra e sustancias antioxidantes.
O pan como complemento do prato, convérteo en perfecto prato único, e xunto cunha ensalada sinxela de entrante e unha froita de sobremesa, porían a guinda a un completo e equilibrado exemplo de menú.

Enfermidades para as que está recomendada esta receita:
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Enfermidades para as que non está recomendada esta receita:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)