Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Se deixo para cear, adelgazarei?

Non hai evidencias sólidas que sustenten que saltarse a cea sexa unha estratexia útil para adelgazar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 12deAgostode2015
img_dejo cenar hd

Un coñecido refrán convida a almorzar como reis, comer como príncipes e cear como esmoleiros. Pero non é o único devandito que propón converter a cea en algo frugal e simbólico, polo que non debería estrañar que moitas persoas consideren fundamental cear de forma lixeira. De entre as súas motivacións atópase a de previr a obesidade, tal e como se aborda no presente artigo, que pretende responder a esta cuestión: ten sentido saltarse a cea se se quere controlar a evolución do peso a longo prazo?

Img dejo cenar 01
Imaxe: belchonock

Os refráns non son evidencias científicas

Dos miles de refráns cos que conta a lingua española, centenares deles falan da alimentación. É lóxico, porque a maioría das persoas (non todas, por desgraza) comen a diario e en máis dunha ocasión. De entre os devanditos populares que se refiren a as ceas, todos parecen asesorar de forma unánime que cear moito é perigoso, como pode comprobarse ao revisar este seis coñecidos exemplos:

  • 1. Come pouco e cea máis pouco, que a saúde de todo o corpo fráguase na oficina do estómago.
  • 2. Máis matou a cea que sanó Avicena.
  • 3. Por moita cea, nunca noite boa.
  • 4. Matan máis ceas que guerras.
  • 5. Se cordeiro asado ceou, non preguntes de que morreu.
  • 6. Cea pouco, come máis, dorme no alto e vivirás.

Non é o obxectivo deste texto analizar a veracidade dos devanditos refráns para confirmalos ou, en caso contrario, refutarlos (nese caso sería preciso acudir á “Xente refraneira, xente embustera”), senón revisar se non cear é unha estratexia que hai que considerar no control de peso. Esta formulación non se menciona nos devanditos citados, e non parece recollerse en ningún outro, aínda que é unha idea moi presente na mente de moitas persoas.

Tamén o está que almorzar de forma copiosa (“almorza como un rei…”) previrá a obesidade, algo que se detallou en xaneiro de 2014 no artigo ‘É importante o almorzo para controlar o peso corporal?‘. No mesmo incluíuse a seguinte reflexión: “Confiar a nosa saúde e o noso peso a unha única comida do día -neste caso, o almorzo- equivale a pór todas as fichas nun só número da ruleta: as probabilidades de éxito son mínimas e non hai garantías de que a aposta nos salga ben”. Ao alí explicado é preciso engadir o que mostrou unha recente investigación centrada no papel da cea no risco de obesidade, segundo amplíase no seguinte apartado.

Cear, engorda?

Que comer antes de deitarse contribúe ao aumento de peso é unha crenza promovida en multitude de páxinas web e non poucos libros divulgativos de alimentación, que aseguran que as “calorías nocturnas” fan engordar máis que as “diúrnas”. Se o consello provén dunha “dieta de moda”, agudízase aínda máis o escepticismo, como recomenda o profesor Walter Willett, experto en nutrición da Universidade de Harvard (EE.UU.).

En todo caso, para resolver este “enigma” é imprescindible citar á doutora Krista Casazza, investigadora da Universidade de Alabama en Birmingham (EE.UU.), que acaba de coordinar un estudo titulado ‘Pesando as evidencias científicas das crenzas habituais no campo da Investigación da Obesidade’ (Weighing the Evidence of Common Beliefs in Obesity Research). O seu traballo, recollido na revista Critical Reviews in Food Science and Nutrition, revisa moitas cuestións relacionadas coa obesidade e sométeas a unha rigorosa análise científica.

Tras analizar as investigacións dispoñibles, Casazza e os seus colegas conclúen que non existen evidencias científicas que permitan apoiar ou refutar a idea de que as calorías consumidas á hora da cea promovan a obesidade. Da súa análise despréndese unha conclusión obvia: o exceso de calorías é arriscado se o obxectivo é controlar o peso corporal, pero ese risco non parece ser diferente en función da hora do día que se tomen ditas calorías.

É dicir, se durante a noite elíxense moitos alimentos con alto contido calórico pero baixa densidade nutricional, iso fará almacenar o exceso en forma de graxa, pero o efecto producirase de igual maneira se se escollen tales alimentos durante o día. Así, se non se puido cear de forma saudable ás 21:00 horas, non pasará nada se se toma dita cea ás 23:00 horas. Profunda nesta cuestión a doutora Jacquelyn Rudis no seu artigo ‘Verdade ou mentira? Comer pola noite farache gañar peso‘.

Control de peso: fácil de explicar, difícil de implementar

Previr o incremento de peso a longo prazo é algo tan fácil de explicar, pero á vez tan difícil de implementar, como conseguir equilibrio entre as calorías que se inxeren coas que se gastan. Sobre esta delicada cuestión xa se profundou no artigo ‘As calorías contan‘.

Non se debe esquecer, por último, que a alimentación non só afecta o peso corporal, senón que inflúe de forma notable no risco de numerosas enfermidades crónicas. Por iso, máis que preocuparse de calorías de alimentos, ou de graxa corporal, vale a pena centrar os esforzos en seguir, a longo prazo, uns bos hábitos dietéticos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións