Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Se queres seguir mellor o fío das túas series favoritas, bebe auga!

A hidratación desempeña un papel moi importante na saúde e na capacidade de atención, retención e memoria

Uns hábitos adecuados de hidratación deben formar parte da nosa rutina diaria, incluíndo o tempo que dedicamos ao lecer, como, por exemplo, mentres vemos as nosas películas ou series favoritas en streaming no televisor, a tableta, o computador ou o móbil. Porque, sabías que beber pouca auga afecta á atención, á capacidade de retención e á memoria? No seguinte artigo explicamos por que é importante beber auga con regularidade e como protexer a túa vista, que tamén se resente ante a exposición prolongada ás pantallas.

Este ano vén cargado de estreas das series máis populares, e os fans xa se mostran inquietos ante a súa chegada. Con máis de 7,3 millóns de usuarios ao mes, ponse de manifesto a crecente imposición deste tipo de contidos á carta fronte á televisión tradicional. As distintas plataformas en liña ofrecen as súas series por capítulos ou tempadas completas, o que favorece o consumo intensivo destes contidos por parte de moitos dos seus usuarios, que poden chegar a visualizar unha tempada completa en só un día.

Series para ‘maratonear’, lembrar e entender á primeira

Escollida a serie para darlle ao play, preparamos todo para sentarnos e relaxarnos. Acomodámonos no sofá ou, mesmo, a cama, e podemos estar horas sen levantarnos, vendo como se sucede de forma automática un episodio tras outro. Segundo os últimos datos achegados pola consultora Barlovento, os españois consomen máis de catro horas ao día de contidos en streaming . Se neste tempo non lembramos hidratarnos de maneira adecuada, a deshidratación pode ter efectos negativos na nosa compresión cognitiva.

Tal e como reflicte o Instituto de Investigación de Auga e Saúde (IIAS) no seu ‘Guía da hidratación saudable’, “en situacións de deshidratación, os erros semánticos son maiores e a execución nas tarefas de comprensión é máis deficiente. Nestes casos, unha das principais afectadas é a memoria, máis en concreto a memoria a curto prazo, que repercute no almacenamento de información de forma inmediata, especialmente na información auditiva”. Isto fai que rebobinemos a escena ou fagamos un esforzo extra por comprender que nos perdemos. A memoria semántica vese prexudicada ao querer lembrar os nomes propios e de obxectos, aquilo que comunmente “temos na punta da lingua” e que acabamos buscando en Internet ou redes sociais para mitigar a irritación de sabelo pero non acordarnos.

Ademais, diversos estudos mostran que a fatiga mental explica o déficit na fluidez e a comprensión verbal. Como declara Silvia Áraba, psicóloga experta en hidratación e membro do Comité Científico do IIAS, “simplemente cun 1 % ou 2 % de deshidratación sobre o peso corporal pódense realizar peor as tarefas que implican atención visual selectiva; pode diminuír a capacidade de atención sostida e, mesmo, a concentración”. Se mantemos unha boa hidratación, haberá máis posibilidades de estar máis concentrados e atentos ao contido.

Por iso, o IIAS recomenda beber uns 330 mililitros de auga cada dúas horas, aproximadamente, aproveitando estas pausas para descansar a vista, moverse e estirar os músculos. Procura beber a pequenos sorbos para favorecer a absorción da auga, e a unha temperatura de entre 10 ºC e 15 ºC, sobre todo nesta época de arrefriados, gripes e catarros.

Coidado tamén coa vista

Co consumo excesivo de contido en streaming tamén favorecemos efectos prexudiciais na nosa saúde ocular. A oftalmóloga Isabel Rodríguez Serrano, da óptica Madriz, detalla os efectos negativos do consumo excesivo de contido audiovisual e achega un par de consellos para minimizalos.

“O primeiro efecto da exposición prolongada ás pantallas é a fatiga visual, causada por un exceso de acomodación nos ollos. Ese constante esforzo fai que o ollo perda contraste e, debido a ese cansazo, aparecen os famosos ollos vermellos, xerándose así unha sensación de sequedad ocular. Outro efecto moi importante débese á luz cian emitida polas pantallas LCD e LED, que ten unha lonxitude de onda daniña para o ollo e que é problemática a longo prazo, xa que favorece o envellecemento prematuro da retina e o cristalino. A curto prazo, a exposición ás pantallas durante a noite reduce a calidade do soño ao inhibir a secreción de melatonina, a hormona do soño”, explica Rodríguez Serrano.

ver series tv
Imaxe: Mohamed Hassan

Para reducir estes efectos na túa vista, podes pór en práctica os seguintes consellos:

  • Axudarche cun asento axustable para estar a unha distancia e altura adecuada á pantalla. Aconséllase colocala á altura dos ollos e manter unha distancia mínima que se corresponda co noso brazo e que irá en aumento canto maiores sexan as polgadas da pantalla.
  • Usar unha fonte de luz externa, como unha lámpada ou flexo, fai que as nosas pupilas non se dilaten pola falta de iluminación, evitando as aberracións e o cansazo visual.
  • O idóneo sería mirar un obxecto afastado e enfocalo cada 10 minutos, pero ao consumir contidos audiovisuais, cada 30 minutos hai que procurar descansar a vista.
  • O emprego da bágoa artificial hidrata o ollo e evita a irritación, máis aínda para os usuarios de lentes de contacto.

Por iso, coida a túa vista e, por suposto, bebe auga!  

Etiquetas:

auga hidratación-gl

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións