Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Segundos pratos vexetais: outra fonte de proteínas

Introducir os alimentos de orixe vexetal no segundo prato axuda a controlar o exceso de proteínas animais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 22deXuñode2012

As recomendacións actuais sobre alimentación saudable fan énfase no predominio de alimentos vexetais por encima dos produtos de orixe animal. Esta indicación, con todo, non é fácil de seguir na nosa contorna e época actuais, onde a maioría dos menús conteñen un segundo prato constituído por carne, peixe ou ovos. As propostas gastronómicas de moitos restaurantes insisten neste modelo e a realidade é que a poboación -tanto nenos como adultos- consome un exceso de proteínas e graxas animais. O seguinte artigo propón algunhas suxestións para agregar máis vexetais no menú e unha pequena guía para descubrir alimentos vexetais menos coñecidos e crear un menú innovador con vexetais orixinais.

Img platos vegetales
Imaxe: Lablascovegmenu

Suxestións para agregar máis vexetais no menú

Hai apenas 50 anos, os alimentos de orixe animal consumíanse de forma ocasional. Esta excepcionalidade outorgoulles un papel protagonista e, debido a iso, pasaron a considerarse como os alimentos máis nutritivos e imprescindibles para a dieta. De aí a súa marcada presenza. Segundo datos do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente, en 2006, a inxesta media de proteínas foi de 93,5 gramos por persoa ao día. O 66% desa cantidade procedía de alimentos de orixe animal. Con todo, a cantidade recomendada de proteínas para os adultos é menor: oscila entre 46 e 56 gramos ao día.

Os cereais e os legumes permiten realizar pratos saborosos cun achegue adecuado de proteínas de calidade

Hai múltiples opcións para diminuír a inxesta de proteína en xeral e a de orixe animal, en especial. Tal como afirma a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), os cereais (arroz, millo, pasta, cuscús, etc.) e os legumes permiten realizar saborosos e tradicionais pratos únicos, cun achegue adecuado de proteínas vexetais de calidade. Unha paella de arroz (vexetal ou con pequenas porcións de carne ou de peixe), unha potaxe de legumes ou uns macarrones á boloñesa, acompañados cunha ensalada ou crema de verduras e unha froita de sobremesa, constitúen unha comida equilibrada, cun achegar graso e proteico moderado.

Outra opción é recorrer a segundos pratos constituídos por alimentos vexetais, a maioría dos cales se elaboran a base de cereais (arroz, mijo, quinoa…) e legumes (como soia, garavanzos ou lentellas), con verduras. Nesta liña, ademais das múltiples ofertas de alimentos precocinados que se poden atopar no mercado -como hamburguesas ou albóndegas vexetais, filetes empanados de soia ou libritos de seitán -, é fácil preparar en casa versións vexetais de pratos tradicionais. Algunhas ideas para completar o menú poden ser:

Un menú innovador con vexetais orixinais

Moitos pratos vexetais conteñen alimentos que, ata hai pouco tempo, non eran habituais na nosa contorna. Aínda que non é imprescindible coñecelos para elaborar segundos pratos vexetais, si poden ser útiles para perfeccionar ou innovar as nosas receitas:

  • Seitán: é un produto alimentario elaborado a partir do glute do trigo, mesturado con auga e salsa de soia, e cocido nun caldo vexetal. Pódenselle engadir especias, algas e outros ingredientes que acheguen aroma e sabor. Pola súa textura final, utilízase como substituto da carne (rebozado, estofado, frito, etc.).

  • Tofu: é un alimento derivado da soia que ten aspecto de queixo fresco. Obtense despois de pór a remollo o legume de soia, fervela, triturarla, filtrala, callar o líquido restante e prensarlo. É bastante insípido, polo que ao cociñalo con outros alimentos (verduras, salsas, especies) mellora o seu sabor.

  • Proteína de soia texturizada: este produto procede da soia sometida a alta temperatura, presión, texturización e deshidratación. Obtéñense uns grans secos e crujientes, de cor marrón claro, cuxo tamaño varía entre case moído e os anacos máis grandes. Escóllese un tipo ou outro en función da utilidade que se lle dea (como substituto da carne nunha salsa boloñesa vexetal, como ingrediente dunhas hamburguesas ou como recheo de canelones, entre outros).

  • Tempeh: é un alimento derivado da fermentación dos grans de soia nun cultivo con fungos. Na nosa contorna, é frecuente en bloques pequenos e pode ser un ingrediente de sopas, cremas ou ensaladas ou ben servirse só, frito ata que a superficie estea dourada e crujiente.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións