Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Seis alimentos que non caben nunha despensa saudable

Aínda que non hai alimentos prohibidos nunha dieta equilibrada, nalgúns casos é importante escoller alternativas máis saudables
Por Maite Zudaire 21 de Xaneiro de 2014
Img gelatina color hd
Imagen: Steven Depolo

Unha despensa sa conduce a unha dieta sa. Este axioma comeza na compra. A decisión de escoller os alimentos e os produtos que maior benestar procuran á toda a familia achegará o obxectivo de converter a alimentación na mellor aliada da saúde. Aínda que polo xeral é mellor partir de accións positivas e o acerto na actual oferta de mercado é posible, en ocasións convén pór a alarma e, se non prohibir, ter o reto de evitar ou substituír determinados alimentos por outros máis sans. Neste artigo, sacámolos da despensa e propomos alternativas.

O seis alimentos que non deberiamos colocar nos nosos estantes

  • 1. Bebidas a base de zume sen gas. A mellor hidratación de nenos e de adultos conséguese coa auga, pero ás veces apetece un líquido con sabor. É o momento dun zume de froita ou dalgunha bebida natural. Con elas lógrase acougar a sede con produtos frescos. No inverno, as laranxas están na súa mellor época, e a froita estival está cargada de auga e é fácil de espremer e degustar. Se non se pode evitar realizar unha concesión aos zumes envasados, optemos polos máis saudables. Para a bebida dunha festa infantil ou como acompañamento dunha celebración, o mellor é escoller zumes sen azucres engadidos e sen gas, e non outros produtos similares que se promocionan como que levan vitaminas engadidas. En xeral, isto responde a que o segundo ingrediente despois da auga é o azucre, e logo o zume ou a mestura de zumes concentrados, polo que, dado o escaso achegue de zume, é preciso remarcar a adición de vitaminas como reclamo ao consumidor. Cabe dicir que este tipo de bebidas tan coñecidas polo público infantil non son zumes senón refrescos, aínda que se vendan no lineal dos zumes nos supermercados. Sexamos conscientes de que nuns escasos 200 mililitros acumúlase unha amálgama de aditivos saborizantes, estabilizadores, endulzantes e colorantes (aínda que se anuncien con letra grande que non levan conservantes) que non fan máis que desvirtuar a aprendizaxe dos sabores dos nenos.
  • 2. Flocos de millo para microondas. Os flocos de millo son un snack saudable, sempre que se fagan seguindo a receita das avoas: na tixola e con moi, moi pouco aceite. As fórmulas de microondas que se venden envasadas e listas para cociñar no propio envase son máis salgadas e, segundo as marcas, conteñen graxas nada saudables. Os ingredientes destes flocos de millo son: millo, graxa, sal e, na maioría dos casos, aditivos antioxidantes. O tipo de graxa que levan engadidas, aínda que sexa vexetal, non sempre é san. Mellor deixemos saltar os grans no lume.

  • 3. Gelatinas de sabores. A gelatina é unha mestura semisólida, incolora, translúcida, quebradiza e insípida, que se obtén a partir do colágeno procedente do tecido conectivo de animais fervidos con auga. A realidade é que as gelatinas de cores son puro azucre e colorantes. Trátase dunha lambetada, polo que non ten sentido facer sitio na despensa a unhas gominolas. Con todo, existe unha posibilidade de conseguir o atractivo de cores e sabores que inspiran a esta chuchería combinando agar-agar (espesante natural) con zumes de froitas ou con anacos de froitas.

  • 4. Cereais de almorzo con moito azucre. Un bo almorzo ten que incluír a súa porción de froita, a súa porción de proteína e, por suposto, a súa porción de hidratos de carbono. O pan tostado ou remojado en leite de toda a vida pode resultar aburrido e, aínda que é posible alternalo en ocasións con cereais, non é igual. Ademais, hoxe en día hai tantas clases de cereais de almorzo que acertar no tipo que se consome de forma cotiá é unha cuestión importante, ata o punto que se traduce en ter un bo ou un mal hábito. En demasiadas ocasións o primeiro ingrediente é o azucre en lugar dos cereais, e outras veces levan demasiadas mesturas de azucres, o que converte aos cereais, en lugar dunha fonte lenta e progresiva de enerxía, nunha fonte rápida de azucres sinxelos que provocan altibaixos tanto na produción de insulina como a nivel emocional (irritabilidad, cansazo, adormecemento, falta de concentración…). Por tanto, non é baladí analizar ben que caixa inclúese na despensa. É aconsellable procurar os cereais máis naturais e sen azucarar, o muesli, xunto ao pan integral, o arroz con leite e, de cando en vez, os biscoitos caseiros ou artesáns e as galletas integrais.

  • 5. Pratos cociñados. Sen dúbida, a mellor cociña é a máis caseira, ben elaborada. Adoptar o hábito de cociñar e deixarse preparado a un mesmo os pratos é a mellor receita para unha dieta sa, pero non sempre se pode. Se na despensa acumúlanse legumes, verduras, pratos de carne, de aves, de peixes preparados, hai que ser tallante ao analizar algúns ingredientes. O aceite sempre de oliva ou de girasol, non debemos pasar por alto que inclúan “aceites vexetais” sen especificar a orixe. Coidado coas seguintes mencións: lactosa, caseína, caseinatos, proteína de leite, almidones, espesantes, gelificantes, estabilizantes… Moitos destes aditivos, tan estendidos en amplitude de alimentos preparados, son problemáticos en caso de intolerancia alimentaria ou histaminosis ao leite ou ao trigo, e engádense con demasiada lixeireza aos pratos cociñados ou precocinados.

  • 6. Crema de cacao azucarada. É un doce. Ademais, un doce moi azucarado e cun alto contido en graxa (e non precisamente das abelás, como cabería esperar, senón de aceites vexetais de natureza descoñecida, que desvirtúan máis a calidade do produto). Se se lle fai sitio na despensa, debería colocarse no lugar do extraordinario. Tamén pode optarse, co mesmo halo de extraordinario, por realizar a propia receita de crema de cacao e abelás. Outra cousa moi diferente é obter unha crema pura de abelás mesturada con cacao puro e un punto de panela ou azucre integral auténtico. Este último ingrediente será o ingrediente adicional, o que proporcione o toque de dulzor á receita, pero nunca o principal.

En definitiva, unha alimentación sa devén dunha despensa sa, que pode ser moi atractiva, saborosa e heteroxénea sen necesidade de concesións innecesarias. Sobre todo, se facemos oco a unhas fáciles e estimulantes alternativas.