Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Seis mensaxes craves contra a obesidade infantil

Contra a obesidade infantil, é clave tomar máis auga, comer máis froitas e hortalizas, ver menos tele, facer máis actividade física, durmir ben e moitas horas e pasar máis tempo coa familia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 23deMaiode2012

Para facer fronte á epidemia de obesidade infantil, que afecta a millóns de nenos en todo o mundo, identificáronse seis mensaxes craves: tomar máis auga, comer máis froitas e hortalizas, ver menos tele, facer máis actividade física, durmir ben e moitas horas e pasar máis tempo coa familia. A alimentación, o exercicio físico e a tensión son o tres grandes eixos sobre os que actuar para idear e implementar accións que promovan estilos de vida máis saudables, tanto nos nenos como nos seus proxenitores. Os datos son tremendos: un de cada cinco nenos sofre sobrepeso ou obesidade.

Img ninos comiendo art
Imaxe: OakleyOriginals

Seis mensaxes claras e concisos

Contra a obesidade infantil, o tres grandes eixos sobre os que actuar son a alimentación, o exercicio físico e a tensión

As accións craves contra a obesidade infantil xorden do estudo IDEFICS (Identificación e prevención dos efectos da alimentación e do estilo de vida sobre a saúde de nenos e bebés), de intervención fronte a esta epidemia. Estas son consecuencia dos resultados obtidos ao determinar o efecto dos cambios na alimentación e no estilo de vida sobre o peso corporal e outros parámetros sanitarios. Para iso, levou a cabo unha enquisa de referencia transversal a gran escala entre máis de 16.000 nenos de oito países europeos e con idades comprendidas entre dúas e nove anos.

Tras a enquisa, realizouse unha intervención específica e outra enquisa de seguimento deses mesmos nenos para determinar o efecto dos cambios na alimentación e no estilo de vida sobre o peso corporal e outros parámetros sanitarios. As actividades da intervención centráronse ao redor de seis mensaxes craves sobre a dieta, o exercicio físico e a tensión. Buscáronse condutas e actividades para promover estilos de vida máis saudables tanto nos nenos como nos seus proxenitores.

Mensaxes craves en alimentación

1. Estimular o consumo diario de auga. É a maneira máis segura, saudable, eficaz e económica de substituír a inxesta doutras bebidas refrescantes que suman azucres e calorías á dieta diaria do neno. Como?:

  • Ensinar novos hábitos: gardar unha botella pequena de auga na súa mochila, animarlle a beber un pouco de auga ao levantarse, antes e despois de cada comida (almorzo, xantar, comida, merenda e cea).
  • Cambiar o sabor da auga: engadir zume natural de froitas (laranxa, limón, fresas, mazá…) á botella de auga do neno.
  • Receitas “acuosas”: incluír nos menús gazpachos, sopas, cremas ou caldos para sumar auga cada día.
  • Reflexionar e buscar solucións a algunhas cuestións: no patio do colexio ou no parque hai fontes onde os nenos poden beber auga?, teñen facilidade os nenos para beber auga no colexio?, os pais teñen costume de beber auga?

2. Estimular o consumo diario de froita e verdura. Os nenos con sobrepeso ou obesidade, en especial as nenas, tiñan unha maior preferencia polo sabor dos alimentos con graxas ou azucre engadidos. As froitas son os alimentos naturais máis doces e hai que conseguir espertar o interese do neno por unha gran variedade de froitas e hortalizas.

  • A Escola Previr a obesidade infantil de EROSKI CONSUMER propón consellos para facer máis fácil o consumo de froitas e hortalizas entre os nenos: froita variada para xantar un mínimo de tres días por semana e alternar coas merendas; deixar o frutero en casa sempre á vista; presentacións apetitosas (espetos, macedonias, froitas ou verduras recheas, batidos ou cremas de verduras coloridas); preparar ensalada como entrante común en comidas e ceas familiares; receitas con froitas (pito con puré de mazá, ensalada con tacos de mazá ou laranxa, lombo con guarnición de plátano asado); receitas con verduras (biscoito de cenoria e mazá, tortillas de verduras, canelones recheos de carne e verduras, flanes de verduras, pizzas con vexetais…).

Mensaxes craves no exercicio físico

3. Reducir a cantidade de tempo investido en ver a televisión. Con independencia das preferencias gustativas ou alimentarias, os nenos que vían máis televisión alimentábanse peor, con máis alimentos grasientos e azucarados. A tele pódese usar como ferramenta para que, a través dela e por medio de distintos videoxogos interactivos, os nenos practiquen exercicio físico, bailen ou fagan as súas propias coreografías.

4. Estimular o exercicio físico diario. O estudo demostrou o beneficio do exercicio físico na saúde ósea: os nenos que corrían máis rápido, saltaban máis lonxe e mantíñanse máis activos a diario tiñan ósos máis fortes. Os expertos estiman que, se os nenos tivesen máis horas de educación física, gozarían máis co deporte.

Mensaxes crave en torno á tensión, a superación dos problemas e a relaxación

5. Pasar máis tempo xuntos. Procurarlle ao neno unha vida afectiva equilibrada e constante é esencial para previr situacións de tensións no pequeno. As actividades, xogos e tarefas compartidas entre pai, nai e neno son esenciais para un desenvolvemento emocional san. Ademais, ensinarlles e animarlles a cociñar ten moito sentido: supón pasar máis tempo xuntos, favorecer a súa creatividade, coordinación e habilidade, e fomentar bos hábitos alimentarios e unha sa relación coa comida.

6. Asegurar unha duración adecuada do soño. Durmir ben pola noite, e mesmo durmir a sesta, é bo para os máis pequenos. No caso da sesta, axúdalles a repor forzas e que concilien mellor o soño polas noites. Seguir un ritual no momento de durmir é importante para que o neno adquira un bo ritmo de soño, relaxe o seu corpo e a súa mente e estea predisposto a durmir. É recomendable deitar aos pequenos a unha mesma hora e manter un ambiente distendido e tranquilo, a pesar de que lles custe conciliar o soño.

MALOS HÁBITOS PARA A SAÚDE INFANTIL

Os resultados máis rechamantes do estudo IDEFICS arroxan datos preocupantes pola súa tendencia alcista: un de cada cinco nenos europeos padece sobrepeso ou obesidade e a prevalencia é maior nos países do sur de Europa, entre eles, España. Entre os malos hábitos asociados ao sobrepeso e á obesidade infantil, así como a unha diminución da calidade de vida dos máis pequenos, destácanse os seguintes:

  • Falta de horas de soño (durmir menos de 11 horas cada noite).

  • Insuficiente exercicio físico (menos de 60 minutos diarios de exercicio físico de moderado a intenso).

  • Exceso de horas (máis de 14 horas á semana) dedicadas a ver contidos multimedia, como a televisión, e a actividades sedentarias.

  • Determinadas estruturas familiares, como ingresos baixos, nivel educativo baixo, familias monoparentais ou proxenitores/pais inmigrantes ou que padecen sobrepeso ou obesidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións