Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Seis preguntas sobre pástaa

Moitas persoas cren que a pasta engorda, aínda que non existe evidencia científica que apoie esta idea

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 08 de Marzo de 2013
img_seis preguntas pasta hd

A pasta é un alimento básico na dieta mediterránea. Esta preparación, mestura de auga e sémola, fíxose popular grazas á súa combinación co tomate, unha idea gastronómica que xurdiu no sur de Italia hai máis de 200 anos. Con todo, as súas orixes non son tan certeiros e ata teñen un chisco de lenda: hai quen afirman que foi Marco Polo quen a introduciu en Europa tras algún das súas viaxes a Oriente. Máis aló dos seus inicios, hoxe existen outras preguntas e lendas nutricionais que se ciernen sobre este alimento e que o seguinte artigo pretende responder.

Imaxe: alex9500

1. A pasta engorda?

Boa parte da poboación cre que a pasta engorda. Nada máis lonxe da realidade. O máis recente consenso de prevención e tratamento da obesidade, asinado por once sociedades españolas de nutrición, revisou a fondo esta cuestión e chegou á conclusión de que as dietas con maior contido de carbohidratos complexos (como os contidos na pasta) asócianse cun menor peso corporal. É máis, aconsella incluír unha importante presenza de carbohidratos para previr a obesidade. O contido de carbohidratos complexos na pasta seca ascende a case o 75% do seu peso; de aí a súa importancia en toda dieta sa, sobre todo se se trata de pasta integral.

2. É mellor comer pasta ao mediodía que pola noite?

É fácil atopar información que sinala que os carbohidratos inxeridos pola noite aumentan a ganancia de peso, pero é unha crenza sen sostén científico. Ningunha guía dietética de referencia fai alusión (por falta de plausibilidad argumental) ao momento en que debe inxerirse un alimento.

3. Cal é o modo correcto de cocer a pasta?

A cocción da pasta é un detalle ao que, en ocasións, non se lle presta a atención necesaria. Para asegurarse de facelo ben, convén seguir sempre as indicacións do fabricante. E é que o modo no que se cociñe a pasta inflúe en que esta sexa fonte de enerxía lenta ou todo o contrario, que se converta nun alimento rico en azucres de fácil e rápida asimilación. Isto último explica que ao pouco tempo do seu consumo téñase fame de novo. Para que a pasta sexa unha fonte excelente de hidratos de carbono complexos de absorción lenta ha de quedar cocida “ao dente“, é dicir, cocida por fóra e semicruda no seu interior.

O modo apropiado de facelo é quentar un litro de auga cun chorrito de aceite por cada 100 gramos de pasta. En canto rompe a ferver a auga, engádese un puñado de sal e a pasta. Despois, remóvese de cando en vez para lograr que quede solta. Para saber se alcanzou este punto, pódese sacar da cazuela un macarrón ou un espagueti, partilo pola metade e comprobar se o interior queda algo crúa (de cor diferente). Nese momento retírase do lume e se escurre.

4. Pero… é malo cocela moito?

Ferver moito a pasta fai que os seus nutrientes se dilúan (pola súa maior retención de auga). Por outra banda, unha cocción máis prolongada fai que sexa máis digerible -algo moi interesante para as pastas integrais en persoas non habituadas a tomar moita fibra- e existe a preocupación de que iso poida xerar máis obesidade, debido á maior rapidez de absorción das súas carbohidratos. No entanto, o consenso de obesidade antes citado sinalou que non existen evidencias que permitan afirmar que a carga glucémica da dieta asóciese a un incremento do peso corporal en adultos.

5. A forma da pasta, é só cuestión de estética?

A forma da pasta non é casual: en función dela, préstase mellor a unhas ou outras preparacións e rende máis en cada unha delas:

  • As de menor tamaño (fideos, choiva, estrellitas…) utilízanse, polo xeral, en sopas.
  • As cintas longas (espaguetis ou tallarines) ou as hebras dan mellor resultado con salsas cremosas.
  • A pasta tubular (macarrones, plumas…), grazas ao seu oco interior, almacena a salsa coa que se condimenta e “esperta” os padais máis esixentes.
  • As formas máis extravagantes é mellor utilizalas para ensaladas de pasta.
  • Algunhas das formas son o bastante grandes (cunchas ou gigantones) como para ser enchidas e horneadas. Cantas máis curvas e máis recunchos teña a pasta, mellor combinará con preparacións que incorporen anacos de carne, peixe ou verduras.

6. Que salsas van mellor con cada tipo de pasta?

Pola súa forma e tamaño, hai pastas que casan mellor se se acompañan cunha salsa que se adapte a elas e potencie o seu sabor. Deste xeito:

  • Para as pastas longas (tallarines, espaguetis, cintas): salsa de tomate ou apenas especiada (napolitana), salteados de marisco (fruti dei mare), salsa alioglio (allo e aceite), carbonara lixeira con nata e ovo ou salsa pesto.
  • Para as pastas tubulares (macarrones, plumas): opcións máis contundentes, como salsa boloñesa, salsa carbonara con tocineta, salsa funghi, salteados con tocineta, bacón ou salchichas con salsa de tomate ou con bechamel.
  • Para as formas grandes (cunchas, regatones): potaxes como a escudilla ou salsa con verduras. Tamén se poden encher con foie ou con cogomelos e logo servir cunha sala lixeira ou como guarnición.
  • Para as formas pequenas (fideos, estrelas): o mellor é elaborar con elas sopas, caldos e fideuá.

Etiquetas:

Dieta pasta-gl salsas

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións