Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Sementes de liño e estreñimiento

Este complemento utilízase para combater os problemas de tránsito, aínda que son necesarios máis estudos que avalen os seus efectos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 31 de Xullo de 2009
img_semillas lino 1

Pór a remollo unhas sementes de liño durante toda a noite e tomar a mestura en xaxún. Mergullar catro ciruelas pasas en auga e beber o mollo ao día seguinte, xunto coas ciruelas. Inxerir unha culler sopera de aceite de oliva ou un vaso de auga tépeda antes de almorzar… Estes son algúns remedios caseiros que forman parte do acervo popular para corrixir o estreñimiento, un malestar que afecta a preto do 20% da poboación en España, na súa maioría, mulleres e persoas maiores.

As sementes de liño son un dos complementos dietéticos usados como tratamento alternativo aos medicamentos para mellorar o estreñimiento e os síntomas asociados, tales como a hinchazón e as dores abdominais. Aínda que o liño (“Linum usitatissimum”) é unha flor azul, as súas sementes, que se poden consumir sen modificar ou como aceite de linaza, van do amarelo dourado ao marrón avermellado.

Remedio caseiro
Descoñécese se hai un momento idóneo para tomar as sementes ou se están contraindicadas nalgún caso

A este complemento supónselle un efecto laxante a tenor do contido en fibra, tanto soluble como insoluble, xa que a falta de fibra na dieta é unha das causas elementais do estreñimiento. O ácido alfa-linolénico e os lignanos son outros dous potentes compoñentes aos que se asocian os beneficios destas sementes. No entanto, son escasas as evidencias científicas que demostran os efectos das sementes de liño. Descoñécese se hai un momento idóneo para tomalas e que o seu efecto resulte máis efectivo, en que cantidade, se existen circunstancias nas que o seu consumo estea contraindicado…

En 2004, un estudo publicado en Current “Topics in” Nutraceuticals avaliou a eficacia das sementes de liño no estreñimiento, aínda que se centrou en pacientes con colon irritable. Neste estudo comparáronse os efectos dixestivos do consumo diario de 6 a 24 g de sementes de liño (mestura de fibra soluble, insoluble e aceite de linaza) coa inxesta de 6 a 24 g diarios de psyllium (só fibra soluble), tamén coñecido como isphagula e que deriva das cascas da semente de Plantago ovata. O experimento realizouse en 55 persoas con síndrome de intestino irritable e, aínda que se trata dun grupo de poboación concreta, non houbo diferenzas significativas no número de persoas que experimentaron melloras nos seus hábitos intestinais ao tomar un ou outro complemento. Si se apreciou, en cambio, unha maior redución da hinchazón abdominal entre quen tomaron sementes de liño.

Nunha revisión recente, realizada por expertos do Memorial Sloan-Kettering Cancer Center de Nova York e publicada en 2007, confírmanse, con todo, os efectos benéficos das sementes de liño e do aceite de linaza para tratar o estreñimiento.

A clave: a cantidade de fibra diaria
Os criterios para manter unha dieta equilibrada recomendan consumir a diario entre 25 e 30 g de fibra . Para alcanzar esta cantidade sen dificultade, é preciso comer cada día dous ou tres pezas de froita fresca, unha ensalada e algo de verdura, legumes ou cereais integrais (pan, biscotes, cereais de almorzo, galletas e, mesmo, arroz e pasta). Estes alimentos pódense alternar nas comidas principais. Os froitos secos e as froitas desecadas son moi útiles, xa que concentran moita cantidade de fibra en pouco volume.

Nunha publicación alemá sobre os usos preventivos e terapéuticos da fibra dietética para tratar o estreñimiento, entre outros trastornos de saúde, os autores da revisión constataron que a dose terapéutica da fibra dietética oscila entre 20 e 40 g ao día en forma de preparados ou mesturas de fibras, e de 10 a 20 g ao día se se trata de fibra purificada. A cantidade de fibra en forma de complemento dietético que consome unha persoa depende, entre outras cousas, da inxesta a través da dieta, a resposta do organismo á acción deste nutriente, o grao de estreñimiento ou a toma de medicamentos.

Isto explícase, en boa parte, polas distintas propiedades e efectos fisiológicos derivados do consumo dos dous tipos de fibra: soluble e insoluble. O feito de que unha variedade sexa máis efectiva para unha persoa, non implica o mesmo efecto para outra. A clave está en experimentar, mediante o asesoramento dun sanitario, e axustar as cantidades ata conseguir o resultado esperado.

A fibra soluble é máis viscosa en contacto coa auga e forma xeles que se suman en peso ás feces e aumentan o tránsito intestinal. A fibra insoluble ten a cualidade de estimular o movemento dos músculos intestinais e acelerar o tránsito. Isto podería explicar que, aínda que os alimentos e os complementos dietéticos ricos en fibra móstranse en xeral eficaces para tratar o estreñimiento, non todas as persoas experimentan a mesma melloría, nin no mesmo tempo ou período.

DETERMINAR As CAUSAS

Diagnosticar o estreñimiento resulta fácil. A maior dificultade reside en determinar as súas causas. Desde o punto de vista médico, o estreñimiento está definido de maneira clara e concisa. Enténdese como a dificultade na defecación en máis do 25% das ocasións, asociada a dores abdominais, flatulencia e hinchazón, con endurecemento das feces de tamaño pequeno en forma de bolitas e un peso moi por baixo do normal (250 gramos). Pero a diversidade de causas asociadas ao estreñimiento -falta de fibra dietética, predisposición xenética, debilidade dos músculos da parede abdominal, idade, estenosis, enfermidades ou trastornos do tracto dixestivo como o colon irritable, os divertículos, as fisuras e as hemorroides-, unido á subxectividade do trastorno, fai difícil determinar a causa e, por tanto, establecer o tratamento eficaz.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións