Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Sempre leite desnatada?

Se o que se desexa é reducir a graxa da dieta, a primeira cuestión é analizar o tipo e a cantidade de leite que se toma a diario

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 14 de Febreiro de 2007
img_lalechep



Algunhas persoas toman a decisión de substituír o leite enteiro por leite desnatada co fin de rebaixar o consumo de graxa e aos poucos ir baixando de peso. Outras en cambio fano por cuestión de gustos, xa que o leite enteiro resúltalles demasiado forte. Por saúde, por gusto ou por ambas, é preciso analizar todos os alimentos e bebidas que forman parte da dieta habitual para comprobar se tomar sempre leite desnatada é ou non a mellor alternativa.

En que difire un leite doutra?

O leite desnatada achega a mesma cantidade de proteínas, azucres -en forma de lactosa- e calcio que o leite enteiro. Ademais destes nutrientes, a cantidade de auga que contén o leite desnatada é moi similar á do leite enteiro polo que é incorrecto afirmar que a “o leite desnatada é todo auga”. Pero é certo que ao carecer de graxa, o sabor que achega o leite desnatada difire de enteira..

O leite desnatada non contén apenas graxa, e están enriquecidas nas vitaminas que se eliminan

A diferenza entre ambas radica en que o leite desnatada non contén apenas graxa e por tanto as calorías que achega son inferiores -tal e como se pode comprobar no cadro comparativo inferior-. Ao eliminar a graxa, tamén se refugan as vitaminas liposolubles A, D e E. No entanto, practicamente todos os leites parcial ou totalmente desnatadas que se comercializan hoxe en día xa veñen enriquecidas nas devanditas vitaminas.

Cantos vasos de leite enteiro bebo cada día?

Se se beben só dous vasos de leite nunha xornada, a diferenza de inxesta de graxa apenas será perceptible

Se o que se desexa é reducir a graxa da dieta, a primeira cuestión é analizar o tipo e a cantidade de leite que se toma a diario. Cando o consumo de leite enteiro é de 3 ou 4 vasos diarios, a redución de graxa e de calorías que se produce ao substituíla por leite desnatada é bastante notable. En cambio, se se toman 1 ou 2 vasos diarios de leite enteiro ou semidesnatada, o cambio a leite desnatada non vai ser moi relevante xa que a redución de graxa vai ser mínima.

Diferenza de graxa entre o leite enteiro e a desnatada

Leite enteiro
– 1 vaso
Leite desnatada
– 1 vaso-
Leite enteiro
– 4 vasos
Leite desnatada
– 4 vasos

Calorías

Graxa (g)

126

7,2

72

0,4

504

28,8

288

1,6

Valorar a alimentación no seu conxunto

Cando se abusa de doces, pastelería, embutidos ou carnes graxas de nada serve tomar leite desnatada

Antes de substituír o leite enteiro por desnatada convén reflexionar sobre os alimentos que se toman a diario. Cando se abusa de doces, pastelería, embutidos ou carnes graxas de nada serve tomar leite desnatada xa que é moito maior a graxa que achegan eses alimentos en comparación co que se reduce ao cambiar un leite por outra. Algúns deles achegan non só calorías senón moitas graxas e azucres simples que son máis abundantes que os do propio leite enteiro. Por iso é preciso valorar a cantidade de graxas que se inxeren cada día:


– Inxesta excesiva de graxa:
Pode ocorrer que na dieta dunha persoa haxa un exceso de graxa e neste caso o máis conveniente será corrixir os hábitos alimentarios menos saudables antes de substituír o leite enteiro pola versión desnatada. Deste xeito irase reducindo de forma gradual o contido en graxa da dieta, adquirindo ao mesmo tempo hábitos alimentarios correctos.

– Inxesta adecuada de graxa: Cando a cantidade de graxa que se toma é a adecuada non é necesario cambiar o consumo de leite enteiro por desnatada, a condición de que non haxa unha indicación por parte dun profesional. Por exemplo no caso de que exista risco cardiovascular e haxa que reducir a inxesta de graxa saturada poderase recomendar leite desnatada.

E os nenos?

Cando unha persoa decide tomar leite desnatada é habitual que este cambio afecte a toda a familia. Antes de facelo hai que ter en conta as necesidades de todos os seus membros, máis aínda se hai nenos pequenos.
A primeira pregunta que temos que responder é recoméndase aos nenos e nenas beber leite desnatada?. Nunca antes dos 4 anos e tan só indicarase o seu emprego, no caso de que exista risco cardiovascular ou de obesidade e sempre baixo a supervisión dun profesional da saúde e da nutrición.

Por tanto, se é preciso haberá que comprar no supermercado dous tipos de leite para alimentar a toda a familia.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións