Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Sete consellos para ler as etiquetas dos alimentos

Guía práctica para interpretar de modo correcto as etiquetas dos alimentos e comprender que estamos a comprar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 29 de Setembro de 2019
Imaxe: Goodluz

Non todo o que se di no envase dun produto alimenticio é real. Para evitar ser vítima dos habituais enganos publicitarios, consultamos ao nutricionista Manuel Moñino, quen nos propón unhas pautas informativas moi fáciles de pór en práctica. Se as seguimos, sobreviviremos á desinformación e coñeceremos mellor como son os produtos que estamos a comprar. Toma nota dos seus consellos para saber ler as etiquetas e non te esquezas das aclaracións que a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición fai sobre as alegacións que aparecen nos frontais dos envases.

Trucos sinxelos para ler ben as etiquetas

  • 1. Non quedar só coa imaxe frontal do produto nin coas declaracións rechamantes. Coidado coas propiedades “milagrosas”: case ningunha adoita ser verdade.
  • 2. Ler os ingredientes e fixarse en se se ordenan segundo a porcentaxe. Como marca a lei, os que están presentes nunha maior porcentaxe aparecen ao principio da lista (seguen unha orde decreciente). Canto menos extensa é a lista, menos procesado é o produto.
  • 3. Prestar especial atención aos produtos que inclúan na súa listaxe as graxas parcialmente hidrogenadas, prexudiciais para a saúde ao incrementar o risco cardiovascular. Evitar tamén aqueles en os que prevalezan os azucres ou as graxas.
  • 4. Atención ao semáforo nutricional e á valoración de Nutri-Score , que proporcionan información veraz e moi práctica.
  • 5. Buscar datas de consumo preferente e de caducidade e atender aos ingredientes en negrita, en caso de alerxias ou intolerancias.
  • 6. Considerar o impacto ambiental ou ético e o benestar animal. Fixarse nos certificados homologados: os selos no peixe salvaxe como MSC (Marine Stewardhip Council) ou para a acuicultura ASC (Farmed Responsibly ASC), así como certificados ecolóxicos, de Comercio Xusto...
  • 7. Reducir a nosa lista da compra aos artigos cuxa rastrexabilidade (seguimento dun produto en cada unha das súas etapas) investigásemos con anterioridade.

Que significan as alegacións?

A Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (Aesan) acláranos que se esconde detrás dalgúns enunciados que aparecen na etiquetaxe de produtos e que son demasiado breves para ser comprensibles a primeira ollada:

  • Sen azucres. Non máis de 0,5 g por 100 g ou ml de produto.
  • Sen azucres engadidos. Non se introduciu ningún monosacárido (azucres simples) nin disacárido (como a sacarosa), nin ningún edulcorante. Si pode conter azucres naturalmente presentes, pero, neste caso, debe indicarse.
  • Baixo contido en graxa. Non máis de 3 g/100 g en sólidos e 1,5 g/100 ml en líquidos.
  • Sen graxa. O produto non contén máis de 0,5 g de graxa por 100 g ou 100 ml. Están prohibidas as declaracións con porcentaxes: “X% menos de graxa”.
  • Baixo contido en sodio/sae. O produto non contén máis de 0,12 g de sodio, ou o valor equivalente de sal, por 100 g ou por 100 ml.
  • Moi baixo contido en sal. O produto non contén máis de 0,04 g de sodio ou valor equivalente de sal, por 100 g ou por 100 ml.
  • Fonte de fibra. Contén como mínimo 3 g de fibra por 100 g ou, como mínimo, 1,5 g de fibra por 100 kcal.
  • Contido reducido. A redución do contido é, polo menos, o 30 % en comparación cun produto similar. Exceptúanse os micronutrientes, nos que se permite unha diferenza do 10 % nos valores de referencia da UE. Para o sodio, ou o valor equivalente para o sal, a diferenza admisible será do 25 %.
  • Lixeiro. Os produtos con esta etiqueta teñen que cumprir as mesmas condicións que para o termo “contido reducido”. O envase debe indicar as características que fan que o alimento sexa lixeiro.
  • Ademais, non se pode indicar que un alimento contén calcio ou outro mineral, se ten menos do 15 % do valor de referencia de nutrientes. No caso do calcio esta cifra é de 800 mg.

Etiquetas:

etiqueta

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto