Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sete craves para hidratarse tamén no inverno

Beber en cantidade suficiente evita a retención de líquidos e axuda á boa circulación do sangue

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 17deXaneirode2012
img_vaso agua_

Se no verán a inxesta de auga prevén golpes de calor e perigosas deshidratacións, no inverno, beber en cantidade suficiente evita a retención de líquidos e axuda á boa circulación do sangue, máis presionada por calefaccións e roupas axustadas. Hidratarse é responder á sede e atender a necesidade de líquidos en función das circunstancias e a idade. No verán, unha boa hidratación repón a perda de auga provocada pola calor. Esta lógrase ao beber, pero tamén ao comer froita e verdura estival, moi ricas en auga. No inverno, a horta é máis seca en orixe, aínda que as súas cualidades permiten elaborar ricas sopas, caldos e cremas. Receitas que axudan a hidratarse, aínda que non se debe esquecer beber auga suficiente.

Img vaso agua1
Imaxe: Gunnar Grimnes

Beber auga é o mellor hábito para evitar retencións de líquidos e hinchazones de nocellos, sometidos á presión de botas e calcetíns. Ademais, as baixas temperaturas, aínda que parecen esquivar a sede de bebidas frescas, convidan a beber infusións quentes. Todo suma para unha boa hidratación, tamén no inverno.

Auga do tempo no cinco comidas

A máis inxesta de auga , mellor dilúense os sales e máis fácil elimínanse. Isto significa que se reteñen menos líquidos, unha circunstancia que mellora a circulación sanguínea. Para calcular se a inxesta de auga é a adecuada, hai que sumar seis vasos de auga ao día, á marxe da cantidade que se bebe na comida e na cea, aínda que se custa moito beber auga, esta tamén conta.

Para calcular se a inxesta de auga é a adecuada, hai que sumar seis vasos de auga ao día

Inclúense na suma medio vaso de auga en xaxún e outro medio vaso xusto despois de almorzar. Ambos axudan a espertar o organismo, mentres que un vaso máis despois de cear serve para compensar todas as horas da noite sen beber. Os outros catro vasos, só catro vasos máis, lembran a necesidade de tomar un tentempié ao mediodía e outro a media tarde. Para o resto, calquera momento é válido.

Coa auga sucede o paradoxo de que, ante a falta de inxesta, retéñense líquidos. Se se respecta a máxima de beber suficiente, evitarase ter que recorrer a plantas ou complementos diuréticos, salvo que se inxiran baixo prescrición facultativa. Os diuréticos tomados sen rigor estimulan a acción das hormonas para eliminar líquidos que se acompañan de electrolitos, o cal pode dar lugar a unha descompensación hidroelectrolítica que afecte o funcionamento normal de órganos vitais, como corazón e riles.

Sete craves para hidratarse ben

  1. Beber seis vasos de auga ao día sen esperar a ter sede e á marxe da auga que se tome nas comidas. Non hai que esquecer o primeiro da mañá, terminado o almorzo, que axuda a eliminar os fluídos acumulados durante o soño. O último do día, antes de deitarse, hidrata o organismo pola noite.

  2. Entrar en calor sen contar calorías, grazas a unha cunca de té ou calquera outra infusión quente. Son a mellor compañía para un tentempié ou un picoteo fóra de hora.

  3. Da mesma maneira que no verán apetece comezar a comida e a cea cun gazpacho ou un allo branco, no inverno, o inicio perfecto é facelo cunha sopa, unha crema quente ou un caldo.

  4. Limitar o sal dos caldos, sopas e cremas. Tamén as potaxes poden realizarse baixos en graxa e en sal, con algunhas medidas que non atacan ao sabor nin alteran a textura e, con todo, reducen valor calórico e evitan a retención de líquidos provocada polo abuso de sodio.

  5. A pesar de que o frío frea a sensación de sede, aínda máis se ao termo dunha actividade física hai que abrigarse, débese propor beber a mesma cantidade de auga ou do preparado con sales que no verán. Aínda que o primeiro sorbo non cause o mesmo pracer que cando fai calor, a necesidade é igual e, se é preciso, hai que obrigarse a beber.

  6. Acompañar as froitas de inverno con toques de cor como gelatinas e zumes de laranxa e outros cítricos, estimula o padal e multiplica a hidratación.

  7. A última clave para ter o corpo invernal disposto a facer fronte ás inclemencias do frío é ser consciente de que, coa inxesta correcta de líquidos, axúdase á hidratación da pel, en especial a máis fina, que se expón ao aire. Estar ben hidratado non substitúe ás luvas, ao gorro ou ao cacao, pero beber auga, sopas ou infusións, limitar o sal e aproveitar as froitas invernais, ricas en vitamina C, é a mellor fórmula para que os dedos, as orellas e os beizos recuperen a calor e a turgencia de maneira correcta, o que evita feridas, sabañones e pupas.

RECEITARIO DIURÉTICO POR NATUREZA

As infusións, sen abusos, como con todo nunha dieta sa, son aliadas para facer fronte ao frío, á vez que se hidrata o organismo. Á manzanilla, o poleo menta, o té e o regaliz, clásicas das alacenas, sumáronse nos últimos anos mesturas exóticas e atractivas de flores e follas, que licuadas en auga quente achegan grolos de benestar. Como os achegados polas tradicionais sopas e consomés. Ademais, as preparacións quentes conforman ao estómago e acougan o apetito dunha maneira eficaz, polo que é máis fácil que tras unha boa sopa o comensal tome unha ración xusta de carne ou peixe.

Pero hai que estar alerta coa cantidade de sales que se engaden aos caldos, porque pouca hidratación lograremos se se abusa do sodio, presente no sal común, pero tamén nas pastillas de caldo que se engaden a unha sopa. Alternativas que colorean a dieta semanal son as sopas reconstituyentes, que poden converterse en prato único acompañado dunha froita, nutritivas sopas tradicionais cun toque de noz ou adaptadas a gustos máis actuais, que cambian os fideos de sémola polos chineses.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións