Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Setembro: A mazá vermella

Todas as mazás vermellas teñen en común o seu sabor doce e o seu alto contido en auga

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 03deSetembrode2007

Hai diversas variedades de mazá vermella, pero todas teñen en común unha característica, o seu sabor doce. Como a súa tempada de produción comeza de forma graduada no mes de setembro e dura ata xuño, pódense atopar mazás distintas durante todo o ano. As variedades vermellas máis comúns do mercado son a Early Rede One, a Top Rede, a Rede Delicious e a Starking.

Variedades de mazá vermella

VariedadeAspectoPelPulpa
Early Rede oneTamaño medio. Moi bo aspecto.Vermello intenso e brillanteZumenta, pouco aromática pero moi doce. Vólvese harinosa co tempo
Top RedeTamaño medioVermello brillante con estríasConsistente. Pódese volver harinosa co tempo
Rede DeliciousGrande e alongadaVermello brillanteZumenta, branda e moi aromática
StarkingGrande e alongada Vermello brillante con estrías vermellas e verdosasBranca-amarelada e crujiente

Valor nutritivo

As propiedades dietéticas que se atribúen á mazá débense sobre todo aos elementos fitoquímicos que contén

A mazá vermella é unha froita cun alto contido en auga e con poucas calorías, unhas 37 por cada 100 gramos. No entanto, unha mazá mediana adoita pesar uns 250 gramos, polo que unha peza, que é o que se come habitualmente, achega unhas 90 calorías, as mesmas que achega un plátano, unha froita para moitos «prohibida porque engorda».

En xeral, o valor nutritivo da mazá varía lixeiramente en función da variedade. As Golden ou amarelas achegan máis calorías que as vermellas porque teñen menos auga e máis azucres. En vitaminas e minerais, as vermellas non destacan sobre o resto de mazás, nin tampouco en fibra, aínda que a diferenza é pouco relevante (conteñen 1,1 g de fibra cada 100 g fronte os 1,6 do resto).

As extraordinarias propiedades dietéticas que se atribúen a esta froita débense, entre outros aspectos, aos elementos fitoquímicos que contén máis que ao seu contido en nutrientes. Algúns deles, como os flavonoides ou a quercitina, teñen propiedades antioxidantes.

Mazá, non só como prostre

As mazás vermellas, do mesmo xeito que outras froitas, brindan a posibilidade de empregarse na cociña para elaborar diversas preparacións, que poden considerarse alternativas para non comer a mazá só como tal. Con todo, non todas as clases desta froita serven para todas as receitas, xa que as mazás verdes son máis acedas mentres que as vermellas teñen un sabor doce moi marcado, algo que determinará o seu uso nunha ou outra receita.

Algúns pratos onde se poden incluír as variedades vermellas:

Sopa fría de apio e mazá
Ensalada de pito e mazá
Ensalada de pasta ao curry
Cochinillo asado con mazá e marmelada de piña

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións