Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Setembro: Saborosos pementos morrones

Na súa composición abunda a capsantina, pigmento que lles confire a cor vermella tan particular, e ao cal se lle atribúen propiedades antioxidantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 01deSetembrode2005

Aínda que os pementos morrones atópanse dispoñibles durante todo o ano, o seu
tempada natural de recolección é o verán e o outono. Esta hortaliza orixinaria
de México e América Central, fíxose rapidamente moi popular e alcanzou gran importancia
na gastronomía nacional.

O pemento morrón, unha variedade grosa, carnosa e de gran tamaño,
goza de gran popularidade no noso país. O seu sabor, nada picante, faino
apropiado para consumilo cru, asado ou como ingrediente de guisos e estofados.
Tamén se envasa en conserva ou se deixa secar en ristras. Pode colleitarse
verde ou maduro, coa súa característica cor vermella intenso, ás veces violáceo.

Fonte natural de vitaminas

O principal compoñente do pemento é á auga, seguido dos hidratos de
carbono, o que fai que sexa unha hortaliza cun baixo achegar calórico.
É boa fonte de fibra que mellora o tránsito intestinal e de efecto
saciante. Do mesmo xeito que o resto de hortalizas e verduras, o seu contido proteico
é moi baixo e apenas achega graxas. En canto ao seu contido en vitaminas, os
pementos morrones son moi ricos en vitamina C, chegando a conter máis
do dobre que a que se atopa en froitas como a laranxa ou as fresas. Son
boa fonte de carotenos entre os que se atopa a capsantina, pigmento
natural con propiedades antioxidantes que achega a característica cor
vermello. Tamén é destacable o seu contido de provitamina A (Beta-caroteno
e criptoxantina, que o organismo transforma en vitamina A conforme o necesita),
folatos e de vitamina E. En menor cantidade están presentes outras vitaminas
do grupo B como a B6, B3, B2 e B1. O seu contido nas citadas vitaminas C
e E, xunto cos carotenos, converten ao pemento nunha importante fonte
de antioxidantes, sustancias que coidan da nosa saúde. Entre os minerais
cabe destacar a presenza de potasio, estando presentes en menor proporción
o magnesio, o fósforo e o calcio.

Gozar do seu sabor

Unha boa maneira de aproveitar a súa riqueza nutritiva é cortalos ben finos
e saborealos en gazpachos e ensaladas. Enteiros ou troceados, tamén poden
fritirse, asarse á grella ou engadirse a cocidos e estofados. Asados pódense
mesturar con salsa de tomate e preparar un puré libre de graxa que acompaña moi
ben a carnes, peixes e pastas.

O seu intenso sabor fai que apenas resulte necesario engadir sal aos pratos,
cualidade que poden aproveitar quen seguen unha dieta controlada en sodio.

Os máis frescos

Os pementos morrones frescos distínguense pola súa cor vermella brillante, o seu
pel lisa e sen manchas, a súa carne firme e o seu talo verde e ríxido.

Unha vez en casa, é conveniente almacenalos dentro da neveira e envoltos
en plástico. Pódense conxelar, para o que primeiro se deben escaldar en auga
fervendo durante 3 minutos, no caso de que teñan a pel dura, para evitar
que esta se endureza máis coa conxelación. Tamén admiten perfectamente
a conxelación unha vez asados e pelados.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións