Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Simon Poole, doutor, investigador e membro do Comité de Medicamento de Saúde Pública e do Comité de Médicos Xerais da Asociación Médica Británica

O aceite de oliva é o máis saudable e, ademais, é sustentable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 08 de Abril de 2019

"O día que as persoas saiban que son os polifenoles e cales son os seus beneficios para a saúde, o meu traballo de divulgación terminaría", di o doutor Simon Poole. Ata entón, ademais de pasar consulta en Cambridge (Reino Unido), este médico de familia, investigador, escritor e conferenciante ten previsto continuar coas súas charlas internacionais sobre as bondades do aceite de oliva virxe extra, unha actividade que desempeña desde hai anos e que lle converteu nun dos grandes embaixadores deste alimento a nivel mundial. Ao seu paso por España, onde participou como relator na World Olive Oil Exhibition, conversamos con el sobre como a dieta e o estilo de vida poden cambiar de forma significativa a saúde das persoas.

Conta Simon Poole que, de tanto atender na súa consulta a pacientes con sobrepeso, enfermidades cardiovasculares, colesterol, diabetes ou hipertensión, decidiu prescribirlles un cambio de hábitos, máis que un medicamento ou unha dieta restritiva. Así, en lugar de recomendarlles unha dieta baixa en graxas, a súa proposta consistiu en incorporar o aceite de oliva virxe extra (AOVE) como ingrediente habitual nas comidas; é dicir, graxas boas. "Moitas enfermidades poden previrse cuns cambios na alimentación. Existe evidencia científica dos beneficios da dieta mediterránea e o AOVE. Por iso son tan entusiasta", remarca.

Que ten de especial o aceite de oliva virxe extra en comparación con outros de uso habitual?

A diferenza doutros aceites vexetais, procede dun froito, non dunha semente. Estes froitos interactúan cos elementos dinámicos da contorna, como a choiva, o vento, o frío ou a calor. Mentres as sementes descansan protexidas baixo terra, os froitos están expostos aos desafíos do clima, e iso modifícaos e volve especiais. O aceite de oliva é o mollo dun froito que interactuou todo o tempo coa contorna. Por iso é único.

O AOVE mellora os alimentos cos que se combina?

Si. Cando se combina este aceite con outros alimentos prodúcese unha química moi singular que estamos a empezar a entender e cuxos beneficios van máis aló da suma dos alimentos individuais. O aceite de oliva virxe extra pódese combinar con vexetais, con ensaladas, con pan… e tamén é moi beneficioso cando se usa para cociñar.

De que maneira?

“A idea de que usar un bo aceite para cociñar é un gasto innecesario é un mito”Por exemplo, cociñar o peixe en aceite de oliva protexe aos ácidos grasos omega 3 do peixe, que son sensibles á calor, e evita que se descompoñan. Ao combinalo con alimentos ricos en carbohidratos, como a pasta, pode diminuír a absorción de azucre e así reducir a carga glucémica dunha comida. Marinar a carne en aceite de oliva reduce a produción de compostos nocivos cando se cociña, sobre todo, cando se fai ás brasas, nunha grellada. A idea de que usar un bo aceite para cociñar é un gasto innecesario é un mito.

Pero os beneficios pódense atribuír só ao produto ou tamén hai que considerar o estilo de vida, a forma de cociñar e de relacionarse cos alimentos?

Van da man. Cando a xente goza a comida, cando a valora, convértea nunha experiencia social. Existe evidencia de que, cando comemos en compañía, consumimos menos cantidade e eliximos alimentos con menos calorías e de mellor calidade, porque comer transfórmase nunha celebración. A compañía, o goce, é algo que caracteriza á dieta mediterránea. E é unha experiencia diferente á que temos noutros países de Europa onde simplemente se come fronte ao televisor.

Defínese como entusiasta da dieta mediterránea. Por que a recomenda?

“A dieta mediterránea é nutrición positiva”O meu interese procede dunha combinación de facer investigación, ler sobre ela en publicacións médicas, visitar moitas veces o Mediterráneo e ter unha experiencia persoal que me permitiu apreciar o bela, especial e pracenteira que é. É importante sinalar que esta dieta non é unha soa; é dicir, que ten variantes segundo os países. Por exemplo, uns incorporan o alcol e outros non, e algúns alimentos poden variar. Con todo, o que permanece no centro, o denominador común de todas as versións, é o aceite de oliva. En comparación con outras dietas que son restritivas, que che din “non comas isto, non comas o outro”, a dieta mediterránea é nutrición positiva porque diche “podes comer isto e sabe fantástico”. E esa é a razón pola que a xente pode mantela no tempo, porque a goza e convértea en parte da súa vida.

Con todo, España, un dos principais produtores e consumidores de AOVE, tamén presenta unha das taxas de obesidade e sobrepeso máis altas de Europa. Como explica este paradoxo?

España foi definida recentemente como o país máis saudable do mundo, en parte grazas ao seu sistema sanitario, e en parte grazas a que as persoas que seguen a dieta tradicional mantéñense sas. Pero, na actualidade, a poboación come demasiada comida procesada, afastándose da dieta mediterránea. Houbo un cambio de costumes. As galletas do almorzo substitúen moitas veces ás torradas con tomate, allo e aceite de oliva. Cando as persoas se afastan da alimentación tradicional, vemos como se incrementan as taxas de obesidade.

E que se pode facer para mellorar isto?

“Se tivésemos claro o que custa producilo, saberiamos que non se pode elaborar un aceite de calidade se non se cobra”Creo que é unha cuestión de educación. É importante difundir o valiosa que é a dieta mediterránea desde a infancia, desde a escola. E xerar desde alí un vínculo cos alimentos da contorna. Estamos a afastarnos moito da nosa comida tradicional, perdemos a conexión con como é e como se produce, e entón deixamos de valorala. Isto provoca que, ás veces, como consumidores, queiramos atopar un bo aceite de oliva por pouco diñeiro e esperemos que os prezos baixen cada vez máis no supermercado. Se tivésemos claro o que custa producilo, o difícil que é, saberiamos que non se pode elaborar un aceite de calidade se non se cobra.

Máis caro é mellor?

Agora hai moitos produtores que están a elaborar aceites de calidade, alcanzables e que seguen tendo boas cualidades. E que o anuncian así, como un aceite de oliva familiar para usar a diario na cociña.

Se deixamos ao carón ao de mellor calidade, a virxe extra, que podemos dicir dos outros? Un aceite de oliva normal segue sendo preferible a outros aceites, como o de girasol, o de millo ou o de colza, ou hai que matizar?

O aceite de oliva é unha graxa boa, monoinsaturada. E aínda que non teña uns niveis tan altos de polifenoles ou vitamina E como ten a virxe extra, segue sendo unha graxa boa. Equilibra moi ben os ácidos grasos omega 3 e omega 6, é saudable e, ademais, é sustentable. Isto é moi importante. Mentres que para producir outros aceites destrúense selvas, a oliveira é unha árbore moi sustentable desde o punto de vista ambiental. Por tanto, si: o aceite de oliva é mellor que calquera outro.

Etiquetas:

aceite


Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto