Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Skrei que? Guía rápida para non perderche na pescadería

As variedades de peixes crecen no mercado. Se non sabes que é o potón, como cociñar o peixe limón ou que aspecto ten o fogonero, non te perdas este manual

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 19deMaiode2019

Img pescado nuevo artImagen: Pixabay

O bacallau skrei, fogonero, abadexo ou potón do Pacífico. Estas son só algunhas das incorporacións nas pescaderías nos últimos tempos; unha diversidade de especies que crece empuxada polo cambio climático, a globalización dos mercados, a mellora da cadea de distribución e mesmo polo auxe da acuicultura. E, aínda que cada vez comemos menos pescado, aínda nos gusta: os 23,7 quilos por persoa que consumimos os españois en 2017 mantéñennos entre os países que máis o incorporan á súa dieta. Aquí tes a guía para coñecer as especies e poder facerche o decatado a próxima vez que vaias ao mercado.
Img bacalao skrei art

1. Skrei, o peixe viquingo

Peixe branco. O nome de skrei provén do nórdico antigo e significa “peixe nómade”.

Tempada: de xaneiro a abril.

Antes de chegar ao mostrador. Este tipo de bacallau salvaxe regresa cada inverno desde o mar de Barents, no océano Ártico, aos seus lugares de desova nas costas de Noruega, xunto ás illas Lofoten. Esa longa viaxe (máis de 1.000 quilómetros por augas frías e axitadas) confírelles unha musculatura forte que dá á súa carne un sabor intenso e unha textura fina. Na pescadería, busca o selo que o certifica.

Virtudes nutricionais:
76 kcal e 18 g de proteínas en cada 100 g. É baixo en graxas (0,3 g) e achega sales minerais e vitaminas A, D e do grupo B.

Como preparalo?
Combina ben con froitas ou verduras de tempada e con carnes como touciño entrefebrado, chourizo ou xamón. Á tixola ou ao forno, debe estar a temperatura ambiente antes de cociñalo. E para potenciar o seu sabor, pono en salmuera con anterioridade (15 minutos nun litro de auga fría con 100 g de sal); sécao e cocíñao ata que a temperatura no seu interior alcance os 40 ºC.

Prezo: desde 10 euros/kg.

2. Fogonero, o dobre do bacallau

Tamén responde o nome de carboeiro . É un peixe branco, o que significa que ten menos dun 5 % de graxa. Adoita medir entre 35 centímetros e un metro, e pesar entre un e dous quilos.

Tempada: todo o ano.

Antes de chegar ao mostrador. Vive en pequenos bancos costeiros. En tempada estival emigra cara ao norte, e no inverno regresa ao sur. Aliméntase de pequenos crustáceos e peces, e pode confundirse co bacallau, tanto pola súa forma como polo seu sabor, (aínda que é máis barato), polo que pode substituírlle con éxito nalgúns pratos. Entón como distinguilo? Pola liña verde escura que percorre, longitudinalmente, os dous lombos grises.

Virtudes nutricionais: ten 17 g de proteínas, moi pouca graxa e só 72 kcal por 100 g. Achega vitaminas B12 (que axuda a previr a anemia) e D. É fácil de dixerir, polo que
o seu consumo non produce sensación de pesadez.

Como preparalo? De sabor suave, resulta idóneo para elaborar marinados como ceviches ou escabeches. Tamén pode empregarse en guisos, como o marmitako, ou ao forno. Se desmenuzamos a súa carne, podémolo utilizar para producir bolos de vento ou hamburguesas de peixe.

Prezo: aproximadamente 6 euros/kg.
Img corvina pez art

3. Corvina, salvaxe e de granxa
Este peixe branco de auga salgada responde tamén os nomes de andeja ou reig. Pode chegar aos dous metros e 50 quilos.

Tempada: todo o ano.

Antes de chegar ao mostrador. Tigre, pampera, negra, corviñón raiado… As súas distintas variedades poboan o Atlántico oriental. Alongado e de cor azul grisáceo, presenta dúas aletas dorsais, móvese en profundidades que van dos 15 aos 300 metros e mantén hábitos nocturnos e solitarios. Aliméntase de moluscos, crustáceos, vermes e peces, e viaxa acompañado das súas crías, as cales se esconden na súa boca se perciben perigo. Prodúcese tamén en piscifactorías.

Virtudes nutricionais: algo máis calórica que o fogonero (90 kcal), pero máis proteica (20,4 g) e con máis graxa que este (1,4 g), ademais de constituír unha boa fonte de calcio, sodio e vitaminas A e B3. Os seus nutrientes son beneficiosos para a saúde cardiovascular.

Como preparalo? Ao forno, con cebola, limón e tomiño; en salsa ou á prancha, con aceite de oliva virxe extra; e en papillote. Fai gala dunha carne firme e delicada. É importante vixiar os tempos de cocción, porque se nos pasamos, sécase con rapidez.

Prezo: aproximadamente 9 euros/kg.

4. Tilapia, suave e resistente

Tamén chamada mojarra, así se coñece a un grupo de peixes de orixe africana como a tilapia azul, a vermella, a do Nilo e a de Mozambique. Aínda que pode chegar a pesar tres quilos, o seu tamaño comercial rolda os 230 g.

Tempada: todo o ano.

Antes de chegar ao mostrador. Goza de gran popularidade en EE.UU. e China, o seu maior produtor mundial. Crece rápido en piscifactorías, sendo o segundo máis cultivado do mundo, tras a carpa.

A pesar de ser unha excelente fonte de proteína, a tilapia de acuicultura presenta un contido de omega 3 particularmente baixo (tan só 0,2 g por cada 100, mentres que o do salmón é 1,5), debido a que a súa dieta se basea en fariñas de millo e de soia. A salvaxe, por contra, aliméntase de algas e outras plantas acuáticas, ricas neste nutriente.

Ademais do seu uso na cociña, “en diferentes países tamén se emprega como unha ferramenta biolóxica na loita contra insectos transmisores dalgunhas enfermidades como a malaria”, explica José Juan Castro, xefe do Departamento de Bioloxía da Facultade de Ciencias do Mar da Universidade de Las Palmas de Gran Canaria.

Virtudes nutricionais: 100 g achegan 130 kcal, 26 g de proteínas e 2,7 g de graxa. Entre outros nutrientes, contén outeiro (boa para a saúde cardiovascular), niacina (que axuda a regular o colesterol) e selenio (para o sistema inmunológico).

Como preparalo? De sabor extremadamente suave,
a súa carne admite multitude de preparacións. Pode cociñarse á prancha
con aceite de oliva, allo e un pouco de guindilla; á grella; ao vapor; en salsa; ou marinado en preparacións como o ceviche.

Prezo: ao redor de 6 euros/kg.

5. Abadexo, padais delicados

O seu carné de identidade revela tamén o nome de serreta . De textura branda e sabor suave, ten moi pouco colesterol e si moitas cualidades, aínda que é bastante perecedoiro.

Tempada: todo o ano.

Antes de chegar ao mostrador. Do mesmo xeito que o carboeiro, o bacallau ou a pescada, pertence á familia dos gádidos. Trátase dun peixe de corpo alongado, habitualmente gris prateado e con manchas amarelas ou laranxas na parte superior. Diferénciase do bacallau nunha liña negra longitudinal.

Procede das augas do Atlántico e do golfo de Biscaia e, como case non ten espiñas, é máis apropiado para os máis novos ou para os que evitan comer peixe polas súas molestas raspas. O seu irmán, o abadexo de Alaska, é en realidade outra especie diferente, e adoita usarse para facer surimi, ingrediente principal dos palitos de cangrexo. Tamén pode atoparse conxelado, salgado, seco e encurtido.

Virtudes nutricionais.
Contén moi poucas calorías (76 kcal por cada 100 g) e graxas (0,75 g), ademais de ser rico en proteínas (17,4 g), omega 3, potasio, magnesio e iodo. Tamén destaca o seu contido en vitamina B12, fundamental para manter un sistema nervioso san.

Como preparalo? O abadexo é unha especie moi versátil na cociña e marida moi ben con ingredientes e condimentos de sabor suave. Pode servirse, por exemplo, marinado, ao viño branco ou ao forno sobre unha base de tomates cortados en rodajas. Outra opción é rebozarlo con fariña e ovo, aínda que nese caso hai que ser consciente de que o seu perfil nutricional varía considerablemente (a peor).

Prezo: por pezas, sae a uns 12 euros o quilo.

6. Seriola, sutileza no prato

Este peixe azul é coñecido tamén como serviola, medregal, blanquilla ou peixe limón. A súa carne é firme, branca e grasienta, cunha característica suavidade moi apreciada polos consumidores.

Tempada: principalmente de maio a outubro.

Antes de chegar ao mostrador. De cor gris prateado e cunha franxa amarela ou dourada no lateral, a súa cabeza garda certas similitudes coa do atún. Aliméntase de sepias, luras e outros pequenos peixes como bogas e xurelos. De gran capacidade natatoria, pode alcanzar dous metros de lonxitude e 60 quilos de peso. Habita en todos os océanos do mundo, tanto en augas tropicais como tépedas, e tamén no Mediterráneo.

Como na maioría das ocasións provén da pesca deportiva (aínda que tamén se está empezando a cultivar), adoita consumirse fresco.
Nalgunhas zonas déronse casos de ciguatera , unha intoxicación alimentaria causada por unha toxina presente na súa cadea alimentaria. Por iso, debe evitarse o consumo dos intestinos, a cabeza e as huevas.

Virtudes nutricionais:
100 g de produto conteñen 105 kcal, 21 g de proteínas, 44 g de colesterol e 1,7 g de graxa. Achega vitaminas A, E e do grupo B, ácidos grasos omega 3 (beneficiosos para a circulación sanguínea) e minerais como o potasio e o ferro.

Como preparalo? Pode cociñarse ás costas, con allo e guindilla; ao forno; en guisos; ou troceado e
frito. Outra opción sinxela e saborosa é partilo en anacos pequenos, selalo en aceite de oliva e incorporalo a
un guiso con patacas, un chorrito de viño branco e un sofrito a base de cebolas, allo, azafrán e ourego.

Prezo: uns 14 euros/kg.

7. Potón do Pacífico, lura de rebaixas

O irmán maior da popular pota é coñecido á súa vez como lura xigante ou pota xigante. Abunda nas costas peruanas, chilenas e mexicanas.

Tempada: maio a agosto.

Antes de chegar ao mostrador. Este cefalópodo de gran tamaño (alcanza os dous metros e 45 quilos) goza dunha crecente popularidade en España debido a un sabor e textura similar á lura ou pota, pero a un prezo polo xeral inferior a estes. Polo seu carácter agresivo, recibiu o sobrenome de diaño vermello. Péscase desde Terra de Lume ata California e mesmo en Alaska. No noso país véndese xeralmente conxelado.

Virtudes nutricionais.
Cun perfil similar ao da lura, presenta moi poucas calorías (58 kcal por cada 100 g) e graxas (1,1 g), é rico en vitaminas B3 e B12 e o seu contido de proteínas é sensiblemente inferior a moitas outras especies (11,9 g).

Como preparalo? Pode consumirse en tiras (como rabas), tacos (idóneo para a elaboración de sopas e paellas), lombos e rejos (patas cocidas e preparadas de forma similar ao polbo, con pemento e aceite de oliva).

Prezo: desde 8 euros/kg.

Img portada revista mayo 19
Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

Pescado-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións