Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

‘Slow food’, o lado oposto da comida rápida

Defende as comidas saborosas, distendidas e relaxadas nunha contorna acolledora

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 29deMaiode2006

O Slow food, traducido ao castelán como comida lenta, é o termo
oposto ao Fast food ou comida rápida. É un movemento internacional
creado en Italia en 1986 e que se ha ido estendendo rapidamente con
o paso dos anos por todo o mundo. Este movemento simbolízase mediante
a figura do caracol, porque a lentitude propia deste animal é o mellor
símbolo para loitar contra a velocidade e as présas que afectan o mundo moderno.

Que pretende?

O obxectivo que persegue é combater a cultura do Fast food e recuperar
os sabores e os costumes tradicionais. Baséase no goce da comida,
en desgustar os praceres que ofrece e en gozar da boa mesa na contorna
máis adecuado.

Unha alternativa fronte á comida rápida

Os establecementos de comida rápida ofrecen os seus menús a calquera
hora do día, a un prezo moi económico e pódense atopar
en calquera rexión do mundo. Por estes motivos son moitas as persoas
que acoden a eles como entretemento e lecer ou para saciar o seu apetito nun
lugar divertido. Con todo outras persoas recorren a estes locais por falta
de tempo xa que serven as comidas en apenas uns minutos.

A comida rápida acompáñase xeralmente de salsas e entrantes
ou acompañamentos que achegan sabores moi intensos e unha cantidade elevada
de sal. Este tipo de sabores enganchan e estimulan o apetito para seguir comendo.
A rapidez coa que se consomen estes produtos é outro aspecto negativo.
Ao comer rápido non se deixa tempo suficiente para que a sensación de
saciedade chegue ao estómago polo que con frecuencia téndese a consumir grandes cantidades
de comida. Doutra banda, posto que apenas requiren masticación, e debido aos seus altos achegues de graxa,
o proceso de dixestión vese dificultado.

Este tipo de comida cando se converte en algo cotián é cando prexudica
o estado de saúde. En ocasións estes produtos substitúen ás comidas principais
polo que nesas tomas existe deficiencia de determinados nutrientes que non
contén a comida rápida. Noutros casos, consómese como “un extra”
ao que se toma habitualmente, nese caso supón un exceso no achegue
de graxas e de calorías.

Recuperar os bos costumes

Co paso do tempo se han ido perdendo moitos costumes alimentarios
saudables que é importante recuperar. Entre elas está o consumo de
pratos completos e nutritivos con legumes como ingrediente principal. Unha potaxe
de legumes con verduras e carne constitúe un prato completo que non require
moito tempo de elaboración se se emprega unha pota a presión. O
mesmo ocorre coa elaboración de todo tipo de sopas e potaxes, pratos
de culler que se van perdendo co paso dos anos. Unha solución
é cociñar un maior número de racións e mantelas en conxelación
ata o seu consumo. Outros pratos hidrocarbonados de elaboración caseira, tamén
están a perder cada vez máis presenza. É o caso dos pratos
de pasta con carne ou peixe, as paellas ou mesmo das tradicionais patacas
á rioxana que, acompañados de verdura ou ensalada, forman un menú
completo e moi nutritivo.

En canto a segundos pratos cada vez téndese máis a consumir
precocinados e cando se elaboran en casa, adoitan prepararse case sempre á prancha ou fritos
por ser as opcións máis rápidas e sinxelas. Convén fomentar o consumo de preparacións caseiras elaboradas con ingredientes
saudables como os tradicionais guisos. Esta preparación
non implica un exceso de graxa se se elabora cos ingredientes adecuados.
É por exemplo o caso dun pito á hortelana, sen a pel, elaborado cun rehogado de
verduras e/ou patacas guisadas, ou do peixe en salsa verde con guisantes e verduritas, etc.

As sobremesas tradicionais de froita fresca e lácteos son a mellor opción
para consumir a diario. De forma ocasional pódense incluír elaboracións caseiras
que inclúan ingredientes saudables como as natillas, o flan, torta con xeado, etc.

Ademais é preciso fomentar e manter os costumes alimentarios e a riqueza gastronómica propia de cada rexión, dentro e fóra dela.

Que beneficios achega?

O slow food leva unha serie de vantaxes a curto e a longo prazo entre os
que destacan os seguintes:
– Promove unha boa masticación dos alimentos para favorecer a dixestión.
– Fomenta a educación do sentido do gusto. O Slow food inclúe
sabores suaves e naturais como é o caso do tomate triturado fronte ao ketchup
da comida rápida. Cando se abusa de sabores tan intensos, non se aprecian
os sabores naturais da comida tradicional. A isto hai que engadir
que os sabores intensos estimulan o apetito e provoca un aumento da inxesta.
– A calidade nutritiva dos menús é mellor aínda que o prezo supera
ao da comida rápida.
– Favorece establecer relacións sociais con outras persoas ao redor da mesa
ao comer de forma distendida e sen présas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións