Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Síndrome do comedor selectivo

Comer sempre os mesmos alimentos pode ser o paso previo dun trastorno de conduta alimentaria
Por Maite Zudaire 7 de Marzo de 2008
Img ninocomiendo
Imagen: Eyeliam

Límites á dieta

É difícil paira una acode recoñecer que a súa ‘teima’ por comer pouca variedade de alimentos sexa algo máis que un indicio de deixamento na cociña e a alimentación. Os expertos aseguran que pode ser un signo que “esconde algo máis”, un trastorno no comportamento cara á comida. Por iso definen que un individuo padece a ‘síndrome do comedor selectivo’ (‘selective eating’) si aliméntase exclusivamente de menos de dez alimentos durante dous anos como mínimo. Estas son dous das variables que teñen que conxugarse paira indagar con máis profundidade sobre as cuestións, as razóns ou as xustificacións que levan a alguén a limitar tanto a súa dieta.

Capricho ou adicción?

A maioría de ‘comedores selectivos’ tiveron dificultades na introdución dos alimentos de pequenos

A análise de cada caso é moi particular e moi distinto, pero todos eles teñen en común a selección escrupulosa dos alimentos que comen que, polo xeral, vai asociada a unha falta de vontade paira probar outros novos. Aínda que é un comportamento relativamente común en nenos pequenos, esta conduta estrita cos alimentos pode persistir cando o neno xa é maior ou mesmo si é adolescente. Entón, devandito comportamento coa comida pode xerar ansiedade no neno, que sente ‘obrigado’ polos seus pais e pola súa contorna a comer ‘de todo’, o cal pode acentuar aínda máis o seu conflito coa comida.

Os proxenitores deben saber que o período de selectividade natural dos alimentos é pasaxeiro (adoita ser máis acentuado en nenos e nenas de entre 2 e 6 anos) e, polo xeral, supérano co tempo. Hai quen, xa adultos, seguen una dieta moi monótona tanto en tipo de alimentos (ben sexan verduras, peixes ou carnes) como na súa preparación (fervido e ferro adoita ser o máis habitual, e tamén ‘o máis rápido’, segundo din). Tamén os hai que seguen una dieta algo máis variada (aínda que non moito máis) pero na que non poden faltar cada día alimentos moi concretos e, en moitas ocasións, en cantidades esaxeradas. Por exemplo, hai quen come cada día media tableta de chocolate (ou máis), medio quilo de iogures, un litro de refresco, seis ou máis cafés diarios ou queixo acotío e con todos os pratos.

Deficiencias nutritivas evidentes

A negativa manifesta a comer alimentos novos ou a probalos cociñados de distinta maneira e mesturados con outros alimentos conduce a déficits nutritivos si a monotonía da dieta persiste. O que comeza pola negación a comer calquera tipo de verduras pode ampliarse a outros grupos de alimentos como os peixes ou as froitas, até quedar con pouco máis (ou menos) de dez alimentos de consumo habitual. O noso organismo necesita máis de 40 nutrientes cada día paira regular o metabolismo. Esta é una razón máis que suficiente paira comer variado e procurar un equilibrio de nutrientes na dieta.

  • Vitamina C. A súa deficiencia pode manifestarse coa debilidade das mucosas e do sistema de defensas que nos fai máis proclives ás infeccións e os catarros. A ausencia habitual na dieta de froita fresca e de verduras crúas en ensalada, conducirá a longo prazo a esta deficiencia.
  • Magnesio e potasio. Ambos os minerais participan na actividade muscular, polo que as cambras musculares, os tiróns sen apenas esforzo e o cansazo esaxerado poden ser síntomas que identifiquen a súa deficiencia. Una vez máis son as froitas e as hortalizas, ademais de froitos secos e legumes, os alimentos nos que abundan.
  • Vitamina B1. Estados de nerviosismo, falta de concentración e irritabilidad inxustificada poden significar deficiencia desta vitamina. Quen consumen cantidades esaxeradas de alimentos ricos en carbohidratos como o arroz e a pasta requiren un maior achegue desta vitamina, xa que é esencial paira a conversión dos carbohidratos en enerxía (glicosa).
  • Vitamina B2. O lagrimeo e as molestias oculares como a fotofobia (dor ocular producido pola luz), así como as aftas bucais e o enrojecimiento dos beizos poden ser os signos de alerta do seu déficit. O consumo excesivo de doces e/ou de proteínas pode conducir co tempo á súa deficiencia.