Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sobrecarga de hidratos de carbono e flatulencia

Os deportistas que seguen dietas ricas en hidratos de carbono os días previos a unha competición poden sufrir os síntomas dun exceso de gases acumulados no intestino

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 27deDecembrode2005

Os hidratos de carbono son o principal combustible enerxético do organismo,
polo que a dieta do deportista halle de achegar do 50 ao 60 % das calorías
diarias totais.
A importancia destes nutrientes na obtención de enerxía
levou a que investigadores e deportistas interésense pola chamada “sobrecompensación”
ou “sobrecarga de hidratos de carbono”. Isto consiste en reducir a
actividade física os 3-4 días previos á competición,
á vez que se aumenta a cantidade de hidratos de carbono presentes na dieta
ata un 60-70 %. Desta forma provócase un aumento das reservas de glucógeno,
o hidrato de carbono de reserva que se acumula no músculo e o fígado,
o que mellora a resistencia e atrasa a fatiga do deportista. Con todo,
esta cantidade tan elevada de hidratos de carbono na dieta pode dar problemas
de flatulencia, coas consecuentes molestias dixestivas.


Que é a flatulencia?

A flatulencia tamén se coñece co nome de meteorismo. Caracterízase
por un exceso de gases que se acumula no intestino e que ademais de provocar
unha distensión abdominal ou hinchazón do abdome, causa espasmos
intestinais.

Demasiados hidratos de carbono

Con frecuencia, o exceso de gas vai unido a hábitos inadecuados como comer
rápido ou con présa, tragar demasiado aire mentres se come ou un cambio brusco
na alimentación en canto ao contido de fibra. Así mesmo, o consumo
de cantidades elevadas de alimentos hidrocarbonados como arroz, pasta, pataca,
legumes, pan, cereais ou galletas, tamén pode dar lugar a un problema
de flatulencia.

Estes alimentos están presentes en grandes cantidades na dieta do
deportista cando este leva a cabo unha sobrecarga de hidratos de carbono.
Por tanto, é posible que sufra molestias gastrointestinales como exceso de
gases, distensión abdominal e espasmos intestinais.

Como evitar as molestias?

No caso dos deportistas, é interesante valorar se convén ou non levar
a cabo unha inxesta elevada de alimentos hidrocarbonados, pois as molestias
gastrointestinales poderían chegar a afectar de forma negativa ao seu rendemento.
No entanto, existen modos de diminuír a acumulación de gases no
intestino que merece a pena levar á práctica.

Ademais dos consellos xerais sobre comer amodo, non realizar comidas
demasiado copiosas, evitar as verduras flatulentas (col, coliflor, coles de
Bruxelas, pepino, cebola, pemento en cru…), romper o hervor mentres
cócense os legumes ou engadir durante o seu cocción condimentos
carminativos como comiño ou romeu, é importante ter en conta algunhas indicacións
en relación cos alimentos ricos en hidratos de carbono.

En primeiro lugar é conveniente reducir a cantidade de hidratos de carbono presente
na dieta no caso de que o deportista leve a cabo unha sobrecarga dos
mesmos, aínda que, existen recomendacións respecto de alimentos concretos, como
o pan e a pasta. O primeiro dá problemas de flatulencia cando se toma recentemente
horneado, mentres que a pasta causa molestias se tanto se non se coce o suficiente
coma se cócese demasiado, por iso é tan importante cocer a pasta “ao
dente”. Nestes casos, o pan e a pasta fermentan no estómago,
o que dá lugar á formación de gases e á aparición de todas
as molestias que estes levan.

Se seguindo estes consellos o problema de flatulencia non remite, o deportista
debería consultar cun experto en nutrición para valorar a
conveniencia de reducir a cantidade de hidratos de carbono na súa dieta, con
o obxectivo de obter os máximos resultados.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións