Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sobremesas de tempada sen azucre

Cinco propostas para os días fríos ricas, vistosas e doces, pero sen azucre

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 13deNovembrode2013
Img crepe frutas listg Imaxe: Kanko*

Os meses fríos achégannos aos fogóns. Apetece a comida caseira, a cociña feita con mimo e eses pratos típicos de outono que aproveitan as mellores xoias da tempada: cogomelos, froitos vermellos, preparacións de culler… E tamén algúns caprichos con azucre, como as pastas ou os doces de convento, que podemos facer en casa. Os pratos son máis contundentes, sen dúbida, e para moitas persoas resulta algo difícil controlar as calorías nesta época do ano. Con todo, nin todas as sobremesas equivalen a azucre nin teñen por que ser pesados. Xa sexa porque padecemos diabetes, ou porque queremos controlar a inxesta diaria de azucres, no outono podemos gozar de moitas propostas de tempada ricas, vistosas, doces e sen azucre engadido.

Img crepe frutas
Imaxe: Kanko*

Cinco propostas ricas e doces sen azucres engadidos

No outono e no inverno non sempre resulta fácil manter as calorías baixo control. Por economía, tradición e temperatura, predominan os pratos de culler, as receitas máis contundentes e as doces tentacións, que atopan os seus días de gloria durante as festas do Nadal, aínda que (sexamos sinceros) triunfan desde moito antes. Por suposto, no mercado existen versións lixeiro de case todos os doces, e en casa podemos facer infinidade de sobremesas con edulcorantes en lugar de azucre. Pero hai algúns que, tras o cambio, quedan mellor que outros. Por exemplo, os que conteñen froitas e aproveitan a súa dulzor natural. As seguintes son algunhas suxestións.

  1. Img 24133g
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Mousse quente de peras. Aínda que a receita orixinal leva azucre (60 gramos), podemos prescindir dela, xa que a pera é unha froita moi doce. Tamén é posible engadir un pouco de edulcorante. Para facer esta sobremesa, reservaremos algúns anacos de froita pelada (que servirán como adorno) e, co resto, faremos un puré na batidora. Este puré prepárase con nata, unhas claras de ovo batidas a piques de neve e un toque de vainilla. Colocamos os anacos de pera en moldes individuais (aptos para forno), vertemos o puré ao redor e introducimos no forno, a 180ºC, durante media hora. Ideal para gozar nos días fríos do ano.

  2. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Biscoito integral de cenoria. Esta é unha opción moi recomendable se, ademais de elaborar unha sobremesa sen azucre, queremos que sexa rico en fibra. A receita prepárase con cenorias, fariña integral e copos de cereais triturados (que achegan fibra) e con edulcorante líquido, que evita o uso de azucre. A nota de sabor podemos darlla cun chisco de canela. O contido de azucres é moi, moi baixo, pero se temos algúns quilos de máis ou queremos coidar o noso peso é preciso lembrar que a fariña, a margarina e os ovos suman calorías. Para presentar o biscoito, esperamos a que se arrefríe e decorámolo cunhas tiras de cenoria moi finas (que podemos cortar en delicadas láminas con axuda dun pelador de patacas).

  3. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Crepes recheos de froitas frescas e iogur. A masa de crepes é unha elaboración moi práctica e socorrida na cociña, e non só para as sobremesas: tamén admite recheos salgados. No caso das sobremesas, adóitase acompañar con crema de abelás, chocolate ou con mel; todas elas, opcións moi azucaradas. A mellor alternativa son, novamente, as froitas: desde as máis doces (como plátanos e peras) ata as que teñen un punto acedo, como os arándanos e as frambuesas. Na receita orixinal, a masa prepárase con azucre, pero pódese facer sen ela ou con edulcorante como substituto. O dulzor achegarano as froitas ou, tamén, o iogur (se utilizamos un edulcorado). A sobremesa pódese servir a temperatura ambiente ou xogar co contraste de temperaturas do iogur fresco e o crepe calentito.

  4. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Arroz con leite e café. Este é un das sobremesas máis apreciadas do outono: rico, fácil de facer e con interesantes cualidades nutricionais, xa que contén proteínas e calcio (que achega o leite) e hidratos de carbono complexos, que achega o arroz. A receita leva pouco azucre, que se pode substituír sen problemas por edulcorante. A canela, típica especia nesta sobremesa tradicional, achegará bastante sabor, aínda que o protagonismo levarallo o café, que engadiremos en po (soluble). Para obter unha textura cremosa, o truco consiste cocer a lume suave, engadir aos poucos o leite e o café, e remover cunha culler de madeira. O resultado? Unha sobremesa espléndida, cun toque de orixinalidade e moi poucas calorías.

  5. Img 50308g
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Copa xeada de tres sabores. Tan vistoso como práctico, esta sobremesa é unha boa opción cando queremos ofrecer algo rico pero andamos escasos de tempo. E isto vale para os días fríos tamén, xa que, como ben saben os austríacos, o xeado non é unha sobremesa exclusiva do verán. Para facelo, elixiremos xeados de tres gustos distintos (por exemplo, café, chocolate e nata), coa precaución de que non leven azucre. Nunha copa ou un bol individual servimos unha bóla de cada sabor e decoramos rapidamente con chocolate (amargo) fundido.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións