Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Sobremesas “sen azucre”, aptos para a diabetes

É posible gozar de doces saborosos sen edulcorantes, sans e moi fáciles de preparar
Por maitezudaire 12 de Maio de 2005

Os doces son un dos alimentos cuxo consumo convén moderar se se desexa levar a cabo unha dieta sa e equilibrada. Ademais existen diversas patoloxías como a diabetes ou a hipertrigliceridemia (niveis elevados de triglicéridos -un tipo de graxas- en sangue), nas que é necesario controlar a cantidade de azucres na dieta.

As froitas, protagonistas Empregar as froitas como ingrediente, é unha das formas de conseguir sobremesas lixeiros, de agradable sabor e atractiva presenza. Estes saudables alimentos posúen sabores exquisitos e cores e aromas que os fan realmente apetecibles. Ademais as súas aplicacións na cociña son moi amplas xa que a súa variedade de texturas fai posible que se poidan empregar como ingredientes de biscoitos, pasteis, espumas, batidos…

Se se desexan preparar sobremesas rápidas e moi sinxelos basta con cortar as froitas en pequenos anacos e empregalos na elaboración de macedonias ou espetos e así consumir a froita dun modo diferente. Tamén se poden elaborar nun momento, refrescantes batidos de diferentes froitas como fresas, peras, plátano ou mazás.

Ademais, existen preparacións que achegan ás froitas un sabor e un aspecto moi especial sen apenas aumentar o seu contido en azucre nin en calorías. Este é o caso das froitas asadas. A mazá non é a única froita que pode prepararse deste xeito, xa que se pode obter tamén unha sobremesa deliciosa se se asan unhas peras ou unhas laranxas e acompáñanse de froitos secos, ou se se envolven uns plátanos en papel de aluminio e introdúcense no forno para preparalos en papillote.

Tamén coas froitas poden prepararse sobremesas máis elaboradas como unha lixeira crema de iogur e limón, unha piña rechea de diferentes froitas como laranxa, mazá, mandarina e kiwi, unha copa de iogur con fresas, así como flanes e espumas de froitas elaboradas con cereixas, mango ou limón.

Máis opcións… Se se prefire elaborar sobremesas sen empregar froitas, tamén é posible obter pratos saborosos con cantidades moderadas de azucre ou sen ela. Este é o caso dos granizados, cos que poden obterse sabores rechamantes como o que posúe o granizado de café, ou das sobremesas elaboradas con iogur que achegan unha textura cremosa e un sabor suave sen necesidade de engadir azucre á sobremesa. Con iogur poden elaborarse biscoitos e madalenas, ou un pódese decantar por aqueles nos que o iogur sexa o ingrediente principal como batidos, mousses ou á hora de acompañar iogur a flanes de froitas ou dar un toque lixeiro a unha crema.

Substitutos do azucre Existen edulcorantes sen calorías como a sacarina ou o aspartame que poden substituír ao azucre na elaboración de sobremesas. Estes achegan tamén sabor doce ao prato pero non conteñen calorías e ademais non afectan os niveis de glicosa en sangue, polo que poden resultar beneficiosos para formar parte da dieta de persoas con diabetes ou hipertrigliceridemia. Estes edulcorantes artificiais sen calorías, en concreto a sacarina (un dos máis coñecidos e empregados) pode utilizarse na cociña do mesmo xeito en que se emprega o azucre pero tendo en conta a dose, xa que o poder edulcorante da sacarina é de 200 a 300 veces maior ao do azucre común. Por tanto, se non se está adoitado empregar este tipo de edulcorantes, convén facer pequenas probas para saber cal é a cantidade a engadir. Para iso pode resultar útil engadir sacarina aos poucos a un vaso de auga e ir probándoo ata alcanzar o dulzor desexado. Dese modo é máis sinxelo facerse unha idea da cantidade de sacarina que haberá que empregar na sobremesa. Tamén é importante saber que se se cociña con sacarina ou outros edulcorantes convén probar o punto de dulzor cando a sobremesa está frío, xa que é nese momento cando devanditos edulcorantes alcanzan o seu maior grao de dulzor.