Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sobrepeso e obesidade: prevención e tratamento

Un consenso de sociedades científicas establece novas recomendacións nutricionais baseadas na evidencia para o exceso de peso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 18deNovembrode2011
img_obesidad 4 Imaxe: colros

Comer cinco comidas ao día é aconsellable ou non ten transcendencia no peso do individuo? Adelgazan as dietas ricas en fibra? Cantas calorías deben consumirse por baixo das requiridas cada día para perder peso? Cal é a mellor dieta para adelgazar? Estas son algunhas das dúbidas que se expoñen tanto profesionais sanitarios como pacientes e a poboación en xeral. Con todo, a pesar de que algunhas das respostas repítense de forma insistente nos medios de comunicación e en boca de médicos e dietistas-nutricionistas, non todas están apoiadas pola evidencia científica. Por este motivo, con elas empezou o consenso da Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética (FESNAD) e a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO) sobre prevención e tratamento do sobrepeso e a obesidade, presentado hai poucos días no X Congreso da SEEDO.

Factores relacionados coa obesidade

Img obesidad1
Imaxe: colros

Os expertos analizaron os estudos publicados sobre a relación entre obesidade e aspectos tan variados como o tamaño das racións, o ambiente obesogénico, o efecto do almorzo, os aperitivos, algúns patróns alimentarios como a dieta mediterránea e as dietas vexetarianas, algúns alimentos (froitas e hortalizas, cereais integrais, azucres, bebidas azucaradas, aceite de oliva, froitos secos, carne) e nutrientes como os hidratos de carbono e as tan famosas proteínas. Todo isto para a prevención do exceso de peso.

No caso do tratamento, analízase a dieta hipocalórica equilibrada, dietas que modifican graxas fronte a hidratos de carbono, dietas hiperproteicas, con substitutos de comidas, dietas de moi baixo contido calórico e a dieta mediterránea. Algunhas das principais recomendacións prácticas para a prevención fan referencia á utilización de racións de menor tamaño, limitar o consumo habitual de fast food e bebidas azucaradas, aumentar o consumo de fibra a partir de alimentos de orixe vexetal e promover estratexias que fagan posible unha dispoñibilidade e acceso fáciles a froitas e hortalizas.

Risco e prevención de sobrepeso e obesidade

A dieta mediterránea tería un posible papel na prevención do sobrepeso e obesidade

A pesar de que se insiste no papel do almorzo na prevención da ganancia de peso, as investigacións que estudan a relación entre a omisión do almorzo en adultos e o risco de sobrepeso e obesidade son controvertidas e inconsistentes. Por iso, o documento non inclúe ningunha recomendación en relación a esta comida. Tamén se chega á mesma conclusión se se analiza a influencia que pode ter a frecuencia das comidas e a variación do peso corporal.

No caso da dieta mediterránea, aínda que os resultados son pouco consistentes e as recomendacións son precavidas, os estudos apuntan cara a un posible papel deste patrón alimentario na prevención do sobrepeso e a obesidade. Neste caso, inclúese unha recomendación débil, que os autores advirten que pode variar con futuras investigacións: unha maior adherencia á dieta mediterránea podería previr o sobrepeso, a obesidade e o aumento do perímetro abdominal.

PROTEÍNAS E PERDA DE PESO

Moitas das dietas de moda, denominadas tamén dietas milagre, baséanse en modificacións dietéticas moi afastadas das recomendacións das guías clínicas. Isto obriga ás sociedades científicas e axencias sanitarias a revisar a literatura científica e a emitir documentos de posicionamento en aspectos relacionados, entre outros, co papel das proteínas e as dietas hiperproteicas ou proteinadas na perda de peso. O consenso FESNAD-SEEDO é claro respecto diso: as evidencias referidas ao consumo de proteínas (tanto animal como vexetal) e o seu efecto na variación de peso ou na prevención de exceso de peso son insuficientes para establecer recomendacións.

Para algúns dos alimentos ricos en proteínas, como a carne, a evidencia e a recomendación é máis forte: o elevado consumo de carne e procesados cárnicos (tal e como sucede na nosa contorna) podería incrementar a ganancia de peso e o perímetro abdominal, polo que se recomenda limitar as altas inxestas co fin de evitalo. Por último, no caso das dietas hiperproteicas, recoñécese que a longo prazo (máis de 12 meses, obxectivo do tratamento da obesidade) non supoñen unha maior perda de peso que as dietas convencionais ricas en hidratos de carbono.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións