Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Solucións de glicosa para atletas

Os preparados de glicosa son unha boa opción para remontar o baixón físico durante a actividade deportiva

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 08deXuñode2007

Bochas, xeles e tabletas de glicosa son produtos especificamente deseñados para deportistas que adestran e compiten en probas de longa duración e intensidade. No entanto, hai que saber como e cando tomar eses produtos para evitar o efecto contrario ao desexado, o temido desfalecemento.

Que é a glicosa?

A glicosa é un azucre ou hidrato de carbono sinxelo a partir do cal se obtén enerxía de rápida utilización por parte do organismo. Abunda en varias froitas entre as que destaca a uva, por iso é polo que tamén lla coñeza como azucre de uva. Tamén está presente en hortalizas e, en especial, nos alimentos doces que conteñen sacarosa ou azucre común (azucre composto por unidades simples de glicosa e fructosa): marmelada, mel, refrescos ou doces.

O corpo non só obtén glicosa das devanditas fontes xa que, grazas á dixestión, é capaz de obtela doutros hidratos de carbono de estrutura moito máis complexa (almidón) presentes en cereais e derivados, patacas e legumes. É máis, o organismo só pode utilizar as moléculas elementais dos hidratos de carbono que se obteñen tras a dixestión, e que na súa maioría son moléculas de glicosa. Unha parte emprégase directamente como fonte de enerxía e para a produción de sustancias na célula necesarias para realizar as súas funcións. A outra queda almacenada en forma graxa e de glucógeno (un polímero de glicosa) no fígado e o músculo.

Glucógeno muscular, unha despensa limitada de enerxía

O glucógeno é unha despensa limitada de enerxía que se produce principalmente en períodos nos que a cantidade de glicosa nas células supera á que se precisa para a produción de enerxía. Cando se realiza un esforzo físico, o glucógeno muscular degrádase a glicosa para poder ser utilizada como fonte de enerxía. Con todo, as reservas son moi limitadas e poden chegar a esgotarse. A velocidade coa que se esgotan ditas reservas vai en función da intensidade do exercicio e da cantidade de glucógeno almacenado antes do adestramento ou dunha competición.

Para asegurar as reservas de glucógeno necesítase un bo plan de adestramento que inclúa os suficientes carbohidratos antes, durante e despois do exercicio

Deste xeito, en 15 minutos de exercicio intenso pode chegar a empregarse un 60-70% do glucógeno muscular. O esgotamento total pode sobrevir, se non se adoptan as medidas adecuadas, tras 2 horas de exercicio intenso. Nese momento aparece a hipoglucemia (niveis baixos de glicosa en sangue) e a fatiga. Así, aumentar a capacidade das reservas de glucógeno muscular para non comprometer o rendemento deportivo é unha das batallas de adestradores e deportistas.

É tan sinxelo como realizar un bo plan de adestramento e unha dieta con suficiente achegue de carbohidratos antes, durante e despois da práctica deportiva, sen esquecer a importancia de manter o corpo ben hidratado.

Como e cando tomar glicosa?

A glicosa atópase dispoñible en distintos formatos como bochas bebibles, tabletas ou xeles. Estas formas de presentación úsanse tamén por quen teñen diabetes, para remontar unha hipoglucemia de forma rápida e eficaz. Hainas de sabores cítricos, froiteiros, e algunhas inclúen na súa composición minerais como o sodio, xa que este é necesario para que a glicosa poida ser absorbida. Polo xeral, este tipo de preparados son útiles, que non indispensables, en deportes de gran intensidade e dunha duración superior aos 70-90 minutos.

Adoita indicarse que, por cada hora de adestramento ou competición, convén tomar un alimento líquido (ou sólido con bebidas adecuadas) con pouca graxa e fibra. Este debe achegar polo menos 45 g de hidratos de carbono de rápida asimilación como a glicosa. Nun primeiro momento é preferible tomar auga e bebida isotónica. A partir dos 40 minutos de actividade convén tomar un alimento sólido e rico en hidratos de carbono de fácil asimilación e, transcorrida a hora de exercicio, pode servir de axuda tomar glicosa cada 10-15 minutos con bebidas isotónicas e auga.

A glicosa nos preparados comerciais

Img azucar1
A cantidade de glicosa a tomar dependerá da intensidade e duración do esforzo muscular. Esta cantidade necesaria levará a escoller entre varios tipos de preparados, que conteñen diferentes proporcións deste azucre sinxelo:

Xeles de glicosa:
O común é que cada envase achegue uns 15 ou 30 g de glicosa.

Tabletas de glicosa:
Conteñen ao redor dun 90% de glicosa, polo que cada tableta de 5 g achega 4,5 g de glicosa. As tabletas pódense disolver na boca ou masticar e tragar a medida que se vaian disolvendo. Tamén poden diluírse nun pouco de auga, zume ou leite.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións