Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Solucións paira o ardor de estómago

A acidez estomacal, que implica malestar e incomodidade, pode chegar a danar as paredes do esófago, polo que convén evitala

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 17deXaneirode2013
Img endometriosis listadop Imaxe: tainara

O ardor de estómago -ou acidez estomacal- é una molestia moi frecuente que a maioría da poboación sufriu algunha vez. Esta sensación de quemazón dolorosa no peito, a garganta ou a boca do estómago ocorre cando o ácido encargado de iniciar a dixestión dos alimentos retrocede cara ao esófago, a parte do tubo dixestivo que conecta a boca co estómago. Á parte de supor un malestar evidente, a acidez estomacal pode chegar a danar as paredes do esófago, polo que todas as medidas que contribúan a evitalo ou minimizalo son benvidas -mesmo necesarias- paira evitar lesións maiores. O presente artigo achega nove pasos paira aliviar e reducir a acidez estomacal, destaca cando é necesaria a medicación e explica por que ocorre esta sensación.

Img endometriosis
Imaxe: tainara

Nove pasos paira aliviar o ardor de estómago

Sexa cal for a causa da acidez, evitar algunhas situacións, como encher demasiado o estómago e non deitarse enseguida despois de comer, contribuirá a reducir as posibilidades de que o contido gástrico vaia na dirección equivocada. A continuación descríbense estas e outras medidas que a prestixiosa Escola de Medicamento da Universidade de Harvard aconsella ter en consideración:

  1. Evitar comidas copiosas. Un estómago demasiado cheo exerce presión sobre o músculo que tenta manter o birlo alimentario no compartimento estomacal e, por tanto, dificulta a súa tarefa. Ademais, canto máis comemos, máis tardamos en baleirar o estómago e isto aumenta as posibilidades de que se produza o reflujo. Nesta liña, o consello é realizar pequenas inxestas pero máis frecuentes, o cal reportará ademais outras moitas vantaxes.

  2. Non comer xusto antes de deitarse. A Universidade de Harvard recomenda comer unhas tres horas antes de deitarse. Este consello é útil, en especial, paira as ceas, xa que ao contar cun tempo suficiente para que o estómago baleire o seu contido, conséguese durmir sen reflujo e con máis relaxación.

  3. Durmir con certa inclinación. Se a pesar de cear cedo se sofre de ardor de estómago pola noite, pódense colocar almofadas ou cuñas de madeira debaixo do colchón paira manter o torso un pouco levantado. Hai que prestar atención paira non alzar só a cabeza e os ombreiros porque isto pode aumentar a presión do estómago e empeorar máis a situación.

  4. Esperar paira realizar exercicio físico. Hai que buscar o termo medio entre tombarse a descansar despois de comer e saír a practicar deporte. Igual que ocorrería coa primeira opción, a práctica de actividade física co estómago cheo facilita o retroceso do birlo alimentario cara ao esófago, polo que se aconsella esperar unhas dúas horas antes de moverse con intensidade.

  5. Identificar os alimentos que provocan a acidez. A maioría dos alimentos que se revelan causantes do ardor de estómago son os máis grasos e picantes: o allo, algunhas hortalizas como o pemento, as bebidas estimulantes como o café, o té ou os refrescos de cola, así como as bebidas con gas. Con todo, cada persoa debe estudar as súas reaccións á inxesta de alimentos e evitar aqueles que lle resulten máis conflitivos.

  6. Comer chicle sen azucre despois de comer. Masticar chicle (sen azucre) estimula a salivación, o cal axuda a neutralizar o ácido.

  7. Evitar o sobrepeso e a obesidade. Do mesmo xeito que ocorre no embarazo, cando o útero comprime o estómago, a graxa acumulada polo exceso de peso presiona o estómago e empuxa o seu contido cara ao esófago. Se se sofre obesidade ou sobrepeso, é necesario consultar a un médico e a un dietista-nutricionista paira evitar o ardor e as outras moitas complicacións asociadas a este problema.

  8. Ter en conta os efectos secundarios dos medicamentos. Algúns medicamentos poden causar ardor de estómago, polo que una primeira solución pasa por preguntar ao médico por esta posibilidade e, de ser así, contemplar outras alternativas.

  9. Evitar o tabaco e a roupa moi axustada na cintura. O tabaco relaxa o esfínter esofágico inferior, polo que este sería un motivo máis paira deixar de fumar. En paralelo, a roupa moi axustada na zona da cintura, ou os cintos demasiado estreitos, non axudan a diminuír a presión intra-abdominal.

Medicación paira a acidez

Cando todas as medidas dietéticas e de estilo de vida non melloran os síntomas asociados ao ardor de estómago, deberíase consultar ao médico para que valore a prescrición de fármacos que reduzan a secreción de ácido por parte do estómago ou que minimicen a acidez a través doutros mecanismos de actuación. No entanto, sempre é recomendable lembrar as medidas preventivas e paliativas, xa que a miúdo permiten reducir as doses dos fármacos, e mesmo, abandonalos.

Acidez estomacal, por que ocorre?

Cando o ardor de estómago ocorre con moita frecuencia, poida que padézase a denominada “Enfermidade por Reflujo Gastroesofágico”

O ardor de estómago pode ser transitorio e ter una causa moi localizada. É o caso do embarazo, a inxesta de determinados alimentos ou comidas copiosas, bebidas alcohólicas ou algúns medicamentos. En cambio, cando o reflujo ácido ocorre con moita frecuencia, poida que padézase a denominada “Enfermidade por Reflujo Gastroesofágico” (ERGE), caracterizada polo feito de que os músculos do final do esófago non pechan coa forza necesaria os esfínteres que conectan co estómago e o contido deste órgano, que é acedo, retrocede e irrita o esófago.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións