Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Sopas frías, moito máis que gazpacho

Para almorzar, xantar e cear, de primeiro prato ou de sobremesa, con receitas doces ou salgadas, os caldos frescos son idóneos no verán

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 25 de Xuño de 2014

A natureza e o receitario tradicional teñen a clave para combater a calor e hidratarse no verán. A horta ofrece nesta tempada froitas e verduras frescas e fáciles de converter en zume. Pero con elas pódese facer algo máis que espremelas ou licualas; tamén se poden transformar en sopa. Esta técnica sinxela e rápida, aderezada cun pouco de imaxinación, logra introducir cucharadas de saúde a base de produtos saudables, frescos e cargados dos nutrientes necesarios para frear o efecto oxidante do sol. As sopas frías son unha opción que se convida a descubrir neste artigo, xa que comprende propostas que van máis aló do tradicional gazpacho.

Imaxe: minadezhda

Antes de porse a cociñar sopas estivais hai que renegar dun malo costume moi asentada na cociña: facer sopa non é só unha maneira de aproveitar as verduras e as froitas que se están quedando pochas. Para poder obter un bo resultado, como todo na cociña, é necesario que a materia prima estea ben conservada. As froitas e as verduras de tempada son a base destas sopas estivais, co que a oferta no mercado será moi atractiva.

Ademais, as sopas son unha fórmula que presenta varias vantaxes nutricionais: son moi hidratantes, unha cualidade importante no verán; poden disimular alimentos, o que axuda a educar padais infantís; e serven para incluír cantidades importantes de nutrientes que doutra maneira talvez non se lograrían introducir na dieta.

En definitiva, as sopas ofrecen un sabor singular, que vai desde o doce almibarado ata un lixeiro toque dulzón ou tamén poden ser salgadas e sofisticadas; e logran facelo cunha textura e con mesturas e cores que sorprenden.

No almorzo, sopas de froita e iogur

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Unha sopa para almorzar? Por que non! O almorzo é toda unha declaración de intencións. Ter preparada unha sopa fría de sandía con iogur é unha saborosa e substanciosa maneira de inaugurar un día no que se aspira a cumprir cunha dieta rica en vitaminas e en frescura. Pódese optar tamén por unha sopa de cereixas, ou de laranxas e cenoria, ou de fresas ou de kiwi. Calquera delas é unha fonte de vitaminas e hidratación necesaria para un día de praia, piscina ou monte. Con esta combinación avánzase cara ao almorzo completo; só fáltanlle os hidratos complexos (cereal, pan) e as proteínas (puñado de froitos secos, mestura de sementes, xamón, ovo) para cumprir co tres condiciones: variado, equilibrado e suficiente.

En caso de exporse ou necesitar por saúde comezar o día cunha comida moi depurativa, pódese optar por tomar unha sopa de verduras verdes cocidas ao vapor (brócoli, acelga, espinacas, borraja, achicoria, allo porro, verza...). Esta proposta rompe os esquemas de almorzo tradicional, aínda que estamos a falar de condicións nas que, por cuestións de saúde ou de enfermidade, o alimento convértese en parte inherente e básico da recuperación.

Sopas frescas como primeiro prato

Tanto para a comida como para a cea, a opción de comezar cunha sopa abre o apetito, calma a sede e permite un segundo prato máis contundente, que non ten que ser grasiento. Pódese preparar unha sopa de marisco con gambas ou optar por unha opción máis lixeira como a de tomate e pemento vermello.

A opción do toque salgado, ou o acompañamento con ingredientes salgados (como os taquitos de xamón, os anacos de salmón afumado na sopa de hinojo ou cuadraditos de queixo fresco na sopa de tomate), ademais de gustosa, equilibra a receita, posto que é necesario un achegue de sodio nestes pratos para acompañar o alto contido en potasio dos vexetais.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A sopa tamén pode ser de pepino ou de remolacha e mesmo existe a opción de introducir un chisco de legume, tantas veces esquecida nas receitas do verán, grazas á sopa de hinojo con germinados e apio.
A cor das sopas é importante, xa que a mesa debería reflectir o gran colorido que ofrece a natureza na época estival: distintas tonalidades de vermellos, laranxas, verdes intensos e amarelos.

Para cear pode probarse unha exótica sopa de apio e mazá ou a clásica de allo porro e pataca. Este inmellorable abanico de entrada prepara ao comensal a un prato quente de carne, peixe ou calquera combinación de cereal e legume. As sopas permiten un deseño de menú heteroxéneo e completo.

De sobremesa, sopa doce

Unha acertada alternativa fresca aos xeados é a sopa fría. Trátase de buscar unha textura diferente para as froitas sen caer nas fórmulas que tenden a abusar de leite e azucre. Hai multitude de posibilidades dulzonas para facer sopas con froitas tan saborosas como as cereixas, as laranxas (pódese prescindir da nata), as fresas, os kiwis ou a piña con toque de canela. En definitiva, con calquera froita fresca de verán á que engadir auga e un espesante, como un iogur, agar-agar, e para ocasións especiais, un xeado, elabórase unha sopa que é contundente e reparadora.

Sopas: coidado co azucre e co sal

Ao elaborar as sopas co propósito de facer delas unha alternativa saudable hai que ter moito coidado co sal e co azucre.

O sal -ou o condimento salgado- debería estar presente na súa xusta cantidade, para realzar o sabor e equilibrar nutricionalmente o prato. Así, a acidez do tomate, tan presente nas sopas frías, precisa de sal e azucre para neutralizarse; con todo, pódese lograr un efecto moi parecido utilizando herbas aromáticas sen abusar dos condimentos, en particular do azucre. Esta opción é máis saudable. Un chisco de ourego, tomiño ou perexil conseguen un efecto potenciador do sabor que fai que a sopa deixe de estar eslamiada.

Co azucre sucede algo parecido. A froita non necesita de azucre, moito menos se na sopa engádense lácteos como xeados ou iogur.

O gazpacho... de melón?

O mundo do gazpacho encheuse de alternativas. O máis tradicional é o gazpacho andaluz, un prato tan popular que cada familia lle dá o seu toque persoal. Pero hai fórmulas que van máis aló do aceite de oliva, os pementos e os tomates. O gazpacho estremeño só engádelle pan e o seu toque, aínda que existe o gazpacho de leituga e o de leituga e espinacas. Así e todo, a revolución chegou cando as verduras se cambiaron por froitas e comezouse a elaborar gazpacho de sandía, de cereixas ou picotas e gazpacho de melón.

Conservar as sopas: poucos días e na neveira

As sopas frías han de conservarse na neveira como último paso para a súa preparación. É alí onde alcanzan a temperatura adecuada, incluso a textura necesaria, polo que se recomenda polo menos 12 horas de refrixeración.

A dúbida xorde sobre cando se consome. Non deben pasar máis de dousdías . As froitas e as verduras se oxidan e perden a súa calidade gustativa. Ademais, unha vez rompeuse a cadea de frío, non debe reiniciarse. Por iso, hai que ter moi presentes as cantidades aconselladas nas receitas ou as coñecidas pola experiencia. Non convén facer moitos litros. A preparación é sinxela e a frescura é esencial e, ao contrario do que sucede coas sopas quentes, tan susceptibles de conservar e mesmo de conxelar, as frías son moi perecedoiras.

Etiquetas:

Dieta sopa verán vexetais

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto