Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sopas saudables para todos os gustos

Combinar distintos alimentos serve para que estes pratos convértanse en curativos, dixestivos, diuréticos, enerxéticos ou saciantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 29deNovembrode2005

Os alimentos que se escollen para cociñar unha sopa conseguen que, ademais de saudable, sexa tamén terapéutica. Xunto aos caldos e as cremas, este prato é unha opción reconfortante e reconstituyente, unha circunstancia que se pode aproveitar sobre todo nos días de moito frío, cando unha sopa quente resulta máis apetecible que unha ensalada. A súa preparación admite unha ampla combinación de alimentos. No caso dos vexetais, canto maior sexa a variedade, maior será tamén a cantidade e o tipo de nutrientes.

Saciantes e enerxéticas

Elixir como primeiro prato unha sopa, na comida ou na cea, ten moito sentido se se segue unha dieta de adelgazamento. A auga é o ingrediente máis abundante e o que consegue ademais a sensación de saciedade ao encher o estómago. A fibra dos vexetais elixidos para a receita súmase a este efecto. E a temperatura tamén axuda, xa que os alimentos quentes sacian máis que os fríos.

As sopas, os caldos e as cremas destacan ademais por un baixo achegue enerxético e, por tanto, son receitas moi indicadas nos menús hipocalóricos, aínda que resultan contraproducentes na dieta dunha persoa inapetente, desnutrida ou falta de enerxía. A sopa, se é pouco enerxética, resta apetito para comer alimentos con máis calorías e proteínas.

Das máis de 140 receitas de sopas e cremas propostas no receitario de CONSUMER EROSKI, a metade considéranse receitas lixeiras, moi adecuadas en caso de sobrepeso e obesidade. A variedade é tal que se pode gozar do sabor dunha sinxela sopa juliana con caldo de pito, de champiñóns , de borrajas ou de allos porros.

Para que sexa un prato máis enerxético, basta con engadir alimentos que acheguen calorías en forma de hidratos de carbono (pasta para sopa, sémola, arroz, millo, pataca, legumes) e de proteínas (anacos de carne, peixe ou ovo). Algunhas suxestións de sopas máis nutritivas incluídas no receitario son a de gambas e fideos, pescado á sidra, de allo con faragullas de pan e ovo duro, de marisco con medallón de rape ou calquera crema de legumes con garavanzos , guisantes, feixóns ou lentellas.

As máis diuréticas
Preparar unha rica sopa diurética implica usar, ademais de ingredientes como a cebola, o allo e os allos porros, que serven de base, outras hortalizas e verduras que marcarán o seu sabor. As verduras de folla verde proporcionan lixeireza e enerxía de expansión (para a eliminación de refugallos) e, por tanto, son as máis diuréticas. A lista é variada porque se pode elixir entre o apio, a col, o brécol ou brócoli, os berros, toda clase de leitugas, as endibias, a escarola, as espinacas, a borraja, as xudías verdes ou os cóengos.

A abundancia de auga e potasio e a escaseza de sodio fai que os espárragos tamén cumpran con esta función depurativa. Pódese comezar a comida cunha sopa de acelgas e cóengos con cabaza, de brécol , de espárragos , de xudías verdes ou de borraja .

Sopas con valor mineralizante
As hortalizas empregadas na sopa e a auga son dous elementos ricos en minerais. Este valor aumenta se se engaden sementes, como as de sésamo, pipas de girasol ou de cabaza (ricas en calcio, fósforo, magnesio) e froitos secos como as noces ou as abelás. As algas tamén se poden utilizar como un ingrediente ocasional para reforzar o contido mineral destas receitas. Con todo, a abundancia en iodo da maioría de algas (arame, hiziki, kombu, etc.) fai que se recomende un consumo esporádico, sobre todo, se se teñen problemas de tiroides ou antecedentes persoais destes trastornos hormonais.

CONDIMENTOS: MÁIS QUE SABOR

O condimento máis usado para reforzar o sabor dunha sopa é a pastilla de caldo concentrado. O resultado é un prato cun gusto máis intenso debido á concentración de glutamato monosódico (E621), un aditivo cuxa función é potenciar o sabor do alimento coa mínima adición de sal. Necesítase menos cantidade de aditivo para obter unha sensación de gusto equiparable a se se empregase unicamente sae como saborizante. A sopa sen glutamato non é saborosa ata que a concentración de sal non alcanza un 0,75%. Con todo, a mesma sopa con glutamato é saborosa cunha concentración do 0,40%, case a metade.

Na cociña tradicional asiática, os derivados da soia como o tamari (salsa de soia) e o miso son os condimentos máis usados. O seu valor engadido radica en que, ademais de proporcionar máis sabor ao prato, activan a dixestión do organismo porque son alimentos fermentados. O seu uso racionado (unha cucharita por ración) resulta útil para quen teñen o estómago delicado e senten pesadez, hinchazón abdominal e flatulencia tras as comidas.

Pódese variar o sabor e o aroma das sopas coas especias e as herbas aromáticas. Un chisco de ourego, perexil, romeu, loureiro, pementa, cravo ou noz moscada dá á receita un toque de sabor diferente moi agradable.

A COR IMPORTA

As cores variadas e rechamantes tornan máis atractivas e apetecibles as sopas e as cremas, un factor que resulta útil para que os máis pequenos cómanas. Unha opción é engadir tomate, cenoria, acelgas, cabaza ou remolacha, hortalizas que á súa vez enriquecen o prato en nutrientes reguladores, como as vitaminas, os minerais, a fibra e os antioxidantes. A variedade na elaboración das receitas é clave para conseguir menús diferentes e máis gustosos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións