Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sorbetes de froitas sen alcol

Doces e dixestivos, os sorbetes de froitas sen alcol son moi parecidos aos tradicionais, pero teñen a vantaxe de que tamén poden gozalos os nenos

Refrescantes, de sabor doce e cun toque dixestivo, cando se fala de sorbetes sempre vén á cabeza o máis clásico e tradicional, o que se elabora con xeado de limón e cava ou champaña. É o típico que ofrecen os restaurantes, e o que se prepara de forma habitual en casa cando hai convidados, aínda que o sorbete de mandarina tamén se está introducindo entre os aperitivos que se serven entre prato e prato. O interesante é que estes refrescantes preparados tamén poden facerse sen alcol e sen xeados, con froitas e con zumes, para que toda a familia poida gozar dunha bebida especial. No seguinte artigo explícanse as vantaxes desta alternativa e ofrécense ideas para elaborar en casa.

A opinión xeral di que o sorbete resulta moi refrescante e, tomado tras unha comida copiosa, mesmo se aprecia como dixestivo. Pero, a pesar destas aparentes cualidades, moitas persoas non toman este tipo de bebidas polo alcol, sen ter en conta que se poden elaborar sorbetes “0,0” de sabores moi variados e apetecibles. Ademais, para darlle un toque orixinal e saudable ao sorbete, pódense substituír os xeados por zumes, licuados ou purés de froitas. Conséguense así preparados de mazá, piña, laranxa, fresas, kiwi, frambuesas ou mandarinas cunha maior cantidade de vitaminas que a que achegan os elaborados con xeado.

Se se atende á normativa, a definición de sorbete, segundo o Código Alimentario Español, fai referencia a un produto servido frío cuns ingredientes mínimos determinados. Debe conter un 15% de sacarosa ou azucre común, un 3% de froitas como mínimo e, como máximo, un 0,5% de ácido cítrico e tartárico e un 2% de aditivos estabilizadores e emulgentes. Esta composición débese cumprir en caso de comercializar este tipo de produtos. De non ser así, queda a posibilidade de preparar unha bebida moi parecida en casa, co tipo de ingredientes e a cantidade que se estimen convenientes, mesmo sen azucre, cando se busca facer un refresco lixeiro.

O sorbete, paso a paso

A auga é o compoñente principal do sorbete, o que determina o seu baixo valor enerxético

O xeado e as bebidas alcohólicas non son elementos indispensables cando se pretende reducir o valor enerxético desta preparación. Os ingredientes básicos para a súa elaboración son a auga, a froita, o azucre e un elemento acedo que funcionará como potenciador do sabor e como conservante (zume de lima, limón ou laranxa). A gelatina ou a clara de ovo a piques de neve son outros elementos que se empregan para espesar o líquido e darlle a consistencia final ao produto.

Cada sorbete pode ter a súa propia forma de elaboración, aínda que a base sempre será a mesma. Para empezar pélanse as froitas e se tritura a pulpa ata obter un puré. Doutra banda, déixase cocer unha mestura de auga e azucre ata obter un almíbar lixeiro. Despois, engádese o ácido e déixase arrefriar. O almíbar pódese obter tamén da combinación do elemento acedo co azucre e a gelatina. Nun recipiente, mestúrase o puré de froitas co almíbar e déixase repousar no conxelador.

É esencial que cada 30 minutos remóvase todo para obter a consistencia típica dun sorbete e evitar un conxelado uniforme. Sérvese semicongelado e pódese acompañar de xeo picado, unhas follas de menta ou de hierbabuena, canela espolvoreada ou trocitos da froita coa que se elaborou.

Os nutrientes máis destacados nun sorbete

O contido calórico depende, sobre todo, da cantidade de azucre engadido

O sorbete, en canto a consistencia, sitúase nun punto medio entre o granizado e o xeado. Igual de refrescante pero con menos graxa que estes, é unha bebida doce, saborosa e mesmo dixestiva. O elevado contido de auga das froitas, sumado á auga engadida, convértea no elemento principal da súa composición, o que determina o seu baixo valor enerxético. Ao prescindir do xeado, estes sorbetes de froitas apenas teñen graxa.

Ademais, non levan alcol, polo que o seu achegar calórico non resulta desproporcionado. En concreto, as calorías proceden dos azucres. Por unha banda, está o azucre propio das froitas e, por outro, o que se lle engade para endulzar o sorbete. Desde o punto de vista culinario, unha proporción adecuada para non saturar de dulzor do preparado é a de 250 g de azucre por cada quilo de froita, aínda que a cantidade varía segundo a receita. Desde a óptica nutricional, prescindir do azucre supón que o produto resultante sexa menos enerxético e máis saudable, e permite incluílo nas dietas nas que se controla a cantidade de azucres como en caso de obesidade, diabetes e hipertrigliceridemia.

Vantaxes e inconvenientes do consumo de sorbetes

Os sorbetes de froitas sen alcol son aptos para nenos, embarazadas, persoas con problemas hepáticos e para quen non beben alcol. Esta preparación pódese tomar a media tarde como refresco, na sobremesa de comidas e ceas ou a calquera hora do día. A ausencia de graxa e colesterol é un aspecto positivo para persoas con niveis elevados de colesterol en sangue.

No entanto, convén que o consumo destes produtos fágase de forma esporádica para evitar o exceso de azucre na dieta. Isto tamén se consegue substituíndo o azucre por edulcorantes non calóricos como a sacarina ou o aspartame. Esta recomendación é útil para a poboación xeral, pero faise máis estrita no caso de persoas con diabetes ou con niveis elevados de triglicéridos en sangue, quen han de limitar a inxesta deste tipo de preparados se van azucarados.

Oito sorbetes deliciosos para preparar en casa

A continuación preséntanse algunhas ideas para facer sorbetes caseiros refrescantes, ricos e moi fáciles de preparar:

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións