Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Subir de peso, cando empezar a preocuparse?

A obesidade e o sobrepeso poden pór en risco a saúde, por iso é importante aprender a recoñecelos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 16 de Xaneiro de 2013

O 95% dos europeos sabe que a obesidade pode pór en risco a saúde, aínda que quizais non todas as persoas son conscientes de que iso tamén se aplica ao sobrepeso, segundo apuntan os estudos dispoñibles. É importante lembrar que o citado risco depende de factores como o sedentarismo, o tabaquismo, o alcoholismo ou a alimentación (se é saudable, o risco diminúe). En calquera caso, coñecemos como se define o exceso de peso? Sabemos que é sobrepeso e que é obesidade? En que momento debemos pensar, ao mirar a báscula ou o espello, que a situación é preocupante? Coñecemos o risco que ten “marcar barriguita“? Destas cuestións trata o seguinte artigo, que tivo en conta as recomendacións da SEEN e da SEEDO.

Imaxe: Peter W

O IMC e o perímetro da cintura: dúas ferramentas "de peso"

Tanto o chamado "Índice de Masa Corporal" (IMC) como o perímetro da cintura son instrumentos moi simples para valorar o noso peso. Prestixiosos estamentos sanitarios como a Organización Mundial da Saúde (OMS), o Scottish Intercollegiate Guidelines Network, a American Heart Association ou o Ou.S. Preventive Services Task Force recoméndanos na actualidade.

O perímetro da cintura mídese sen comprimir a pel e mentres respiramos de forma normal

O cálculo preciso para pescudar o IMC é o seguinte: divídense os quilos que pesamos entre a nosa altura, expresada en metros e elevada ao cadrado (é dicir, multiplicada por si mesma). A SEEDO ofrece unha ferramenta en liña para efectuar o cálculo. Este non é válido para persoas cunha altura inferior a 1,47 metros ou superior a 1,98 m, para menores de 18 anos ou para atletas de elite (que teñen moita masa muscular).

En canto ao perímetro da cintura, mediremos o noso abdome coa cinta métrica paralela ao chan e á altura das nosas cristas ilíacas. A cinta debe estar axustada, pero non comprimir a pel, e a medición levará a cabo mentres respiramos de forma normal (sen forzar a inspiración ou a espiración), tal e como se detalla neste esquema.

Aspectos que se deben ter en conta tras valorar o IMC e o perímetro da cintura

Se o perímetro da cintura é superior a 88 cm (mulleres) ou 102 cm (homes), ademais de prestar especial atención á alimentación e aos hábitos de exercicio , débese acudir sen falta ao médico para que realice un recoñecemento, xa que isto aumenta de forma notable o risco cardiovascular.

Peso normal. Se o IMC (que se expresa en quilogramos por metros cadrados) é inferior a 25 kg/m2, o noso peso é normal. Non debemos pasar por alto que o "normopeso" enmárcase entre 18,5 kg/m2 e 25 kg/m2, o cal significa que unha persoa pode ter un peso normal nun rango que oscila entre máis de 15 quilos. En persoas con peso normal, a pesar de que non está indicado perder peso, é primordial seguir unha dieta sa e realizar exercicio a diario, sobre todo se se está preto do límite superior (IMC de 25) ou se cumpre algún do seguintes seis puntos:

  1. Padeceuse exceso de peso con anterioridade.
  2. Ése fillo de pais con obesidade.
  3. Aumentouse máis de cinco quilos no último ano.
  4. Ése moi sedentario.
  5. O perímetro da cintura é superior a 102 cm (homes) ou a 88 cm (mulleres).
  6. Padécese diabetes, elevación dos lípidos sanguíneos (como hipercolesterolemia) ou hipertensión arterial.

Sobrepeso. Se o noso IMC é igual ou superior a 25 kg/m2, pero menor de 30 kg/m2, padecemos "sobrepeso". É necesario solicitar unha visita médica para avaliar o estado de saúde. Un estudo recente ha observado que as persoas con sobrepeso teñen menos risco de mortalidade que quen teñen normopeso. Os autores barallan diversas explicacións que xustifiquen este paradoxo. A máis plausible é unha maior atención médica nas persoas con sobrepeso, en relación á recibida por quen teñen un peso normal. En calquera caso, a perda de peso (que debe oscilar entre un 5% e un 10% do peso actual) só está indicada se se cumpre algún do seis puntos anteriores, pero é algo que debe estimar un dietista-nutricionista.

Obesidade. Se o IMC é igual ou superior a 30 kg/m2, padecemos "obesidade" e, ademais de ser transcendental adoptar un estilo de vida saudable, a visita médica é obrigada. O médico deberá estimar se o exceso de peso causou algunha alteración metabólica. Se fose así, quererá reducir calquera risco e tratará as enfermidades ou as previrá. É recomendable perder peso, pero xamais mediante unha "dieta milagre", senón mediante o asesoramento de especialistas , que deberán ter en conta as últimas recomendacións da Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética (FESNAD). Non se debe descartar a posibilidade de acudir a un psicoterapeuta. O éxito do tratamento consiste en modificar a conduta alimentaria e iso pode ser algo complexo, xa que se mesturan múltiples aspectos psicolóxicos.

Sempre é recomendable lembrar que a mellor arma para abordar o exceso de peso chámase "prevención" e susténtase en dous grandes alicerces: exercicio e dieta sa. A Asociación Internacional para o Estudo da Obesidade aconsella realizar entre 45 e 90 minutos de actividade física diaria de intensidade moderada para previr a ganancia de peso.

Outras ferramentas para calcular o sobrepeso

Ademais dos citados, a bioimpedancia é outro instrumento para valorar o exceso de peso, pero carece da fiabilidade que ten o cálculo do IMC e o perímetro da cintura. Unha das guías de referencia en relación ao peso corporal, denominada ‘Management of Obesity. A national clinical guideline’, non achou estudos que comparasen a bioimpedancia co IMC ou a circunferencia da cintura para predicir a graxa corporal nos adultos. A American Heart Association tamén considera ao IMC e ao perímetro da circunferencia da cintura as ferramentas máis recomendables para medir a adiposidade en adultos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto