Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Suplemento de beta-caroteno para unha pel morena

Unha revisión científica ha avaliado a eficacia da inxesta de complementos de beta-caroteno na protección solar fronte ás queimaduras con resultados moi interesantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 04deAgostode2008

Durante os meses previos ao verán e aos primeiros raios de sol, moitas persoas recorren a diferentes métodos de bronceado artificial para acelerar o proceso de conseguir unha pel morena e para lograr a tempo un bronceado perfecto e duradeiro. Ademais de acudir aos solariums existen a disposición do consumidor distintos potingues en diversos formatos (toallitas bronceadoras, lociones, sprays) aos que se suman os chamados complementos alimenticios destinados a acelerar o bronceado.

É o caso dos comprimidos e cápsulas de beta-caroteno que se venden desde hai uns anos en farmacias e tendas de herbodietética. Recentemente científicos alemáns realizaron unha revisión científica sobre a eficacia da inxesta de complementos de beta-caroteno na protección solar fronte ás queimaduras con resultados moi interesantes.

Acelerar o bronceado
Unha exhaustiva investigación demostra que o consumo de complementos de beta-caroteno pode axudar a previr as queimaduras solares

O achegue de nutrientes extras como axuda para a protección do dano na pel dos raios do sol é cada vez máis recoñecido polo público en xeral, pero a súa eficacia é controvertida. Sucede, por exemplo, cos complementos de vitamina E, cuxo efecto sobre a protección solar da pel está aínda por probar.
Tamén desde hai uns anos véndense en farmacias e tendas de herbodietética comprimidos e cápsulas de beta-caroteno co fin de acelerar o bronceado e de protexer a pel das queimaduras solares.

Nun recente meta-análise, os científicos alemáns Wolfgang Köpcke e Jean Krutmann, do Hospital Universitario de Münster e da Universidade Heinrich-Heine de Düsseldorf, respectivamente, examinaron a literatura existente sobre a eficacia da inxesta de complementos de beta-caroteno na protección solar. Para a exhaustiva investigación, publicada o pasado mes de maio 2008 na revista científica “Photochemistry and Photobiology”, revisaron os estudos de maior relevancia científica; sete estudos clínicos controlados con placebo, é dicir, estudos nos que o efecto e a eficacia da sustancia a estudo -neste caso o beta-caroteno- avalíase fronte a unha sustancia inactiva.

Os expertos comprobaron que o consumo de complementos deste composto pode axudar a previr as queimaduras solares. No entanto, os resultados revelaron que para que a protección contra as queimaduras solares sexa eficaz e nótese ademais o efecto do bronceado, os complementos alimenticios de beta-caroteno hanse de tomar como mínimo 10 semanas antes da exposición continuada ao sol. É dicir, este composto non ofrece a potente e inmediata protección fronte á radiación ultravioleta das actuais cremas solares, pero podería ser unha base de protección que podería empregarse xunto con ditas cremas, tal e como advirte o profesor Krutmann.

Os efectos son, por tanto, dependentes do tempo durante o cal se consuma o composto químico. No entanto, a inxesta deste tipo de sustancias non está exenta de contraindicaciones. Noutros estudos demostrouse que unha dose elevada de beta-caroteno pode resultar contraproducente para a saúde das persoas fumadoras, advertencia que talvez descoñezan moitas persoas habituadas ao consumo destes complementos.

Risco de cancro de pulmón
Expertos en medicamento afirman que existen diferenzas, polo momento inexplicables, respecto dos efectos fisiológicos do beta-caroteno de orixe natural e o composto sintético que conteñen diversas pastillas ou comprimidos. Científicos do National Public Health Institute, Helsinqui (Finlandia) e do Cancer Prevention Studies Branch, Division of Cancer Prevention and Control, National Cancer Institute, Bethesda MD (EE.UU.), trataron de avaliar o efecto protector da vitamina E e o beta-caroteno (ambos os antioxidantes) sobre a incidencia de cancro de pulmón e outros tipos de cancro provocados polo tabaco, en 29.133 homes fumadores finlandeses de entre 50 e 69 anos.

Tras o estudo, publicado en 1994 en New “England Journal of Medicine”, observouse que o grupo que recibiu beta caroteno (20 mg/día) aumentou nun 18% a incidencia de cancro de pulmón con significancia estatística. Noutro estudo realizado por investigadores de centros médicos e universidades de distintas cidades de EE.UU., que pretendía avaliar os efectos dunha combinación de beta-caroteno e vitamina A en o cancro de pulmón e enfermidades cardiovasculares, publicado na mesma revista médica dous anos máis tarde, en 1996, observáronse os mesmos efectos negativos sobre a incidencia de cancro de pulmón asociado ao consumo de beta-caroteno.

A conclusión á que chegaron os investigadores é que utilizar complementos de vitaminas, e en concreto de beta-caroteno, sen prescrición facultativa pode ser perigoso para a saúde en individuos fumadores.

Dieta rica en beta-caroteno

Img zanahorias1
O devandito popular de que comer cenoria axuda a pór a pel morena ten a súa explicación. A cenoria é o alimento que máis beta-caroteno concentra. Contén ao redor de 8.100 microgramos (8,10 miligramos) de carotenoides por cada 100 gramos, sendo o beta-caroteno o máis abundante con diferenza. Por iso é polo que adoitarse a comer unha cenoria diaria os meses previos ao verán, pode servir tamén para acelerar o bronceado e protexer a pel das queimaduras solares. Ademais, sen efectos secundarios nin contraindicaciones, pero sen deixar de lado as eficaces cremas solares.

O beta-caroteno é un pigmento vexetal que dá cor alaranxada, amarelado ou avermellado aos vexetais nos que abunda como cabaza, boniato, mango, melón da variedade Cantalupo, pexegos e albaricoques (máis aínda os orejones), papaya, pementos, ademais de cenorias . Tamén son ricos en beta-caroteno vexetais verdes como as espinacas, as acelgas e os berros, aínda que a cor non se aprecia xa que o pigmento está enmascarado pola clorofila, que lles dá a cor verde.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións