Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Tabaco e hipertensión

As persoas fumadoras tenden a salgar máis as súas comidas polo que son máis propensas a desenvolver hipertensión arterial
Por maitezudaire 27 de Xullo de 2006

As persoas fumadoras, polo xeral, tenden a engadir máis sal ás comidas que as non fumadoras posto que teñen alterado o sentido do gusto debido ao tabaco. Se non corrixen a tempo este hábito, teñen máis risco de desenvolver. hipertensión arterial a curto ou medio prazo.

A maioría das comidas require unha cantidade mínima de sal para que resulten apetecibles, o cal non supón trastorno algún para a saúde, a condición de que a cantidade engadida de sal sexa moderada. Con todo, moitas persoas teñen o costume de deixar o salero sobre a mesa e botar máis sal aos pratos elaborados, e isto pode ser prexudicial para a súa saúde se toman sal en exceso e de forma habitual. E máis se consomen habitualmente embutidos, conservas e precocinados, todos eles alimentos ricos en sodio.

As persoas fumadoras teñen alterado o sentido do gusto polo que non captan os sabores propios dos alimentos, e teñen a necesidade de engadir ingredientes salgados ou ácidos que penetran máis facilmente no padal. Se se engade moito sal ás comidas, co paso do tempo o padal vaise adaptando a un nivel de sal cada vez máis elevado. O consumo excesivo de sal pode provocar no organismo de quen fuman un maior risco de hipertensión arterial. A hipertensión non é o único malestar que leva o exceso de sal na dieta, tamén contribúe a reter líquidos, provoca esgotamento e cambras musculares, entre outros trastornos.

Previr a hipertensión a tempo

Un hábito saudable é corrixir a tempo o consumo excesivo de sal e previr así o desenvolvemento da hipertensión arterial. Se non tómanse as medidas necesarias, unha vez iniciada a enfermidade é máis difícil normalizar os niveis de tensión. Para iso, o primeiro paso é reducir de forma paulatina o sal que se utiliza á hora de cociñar e na mesa, para ir diminuíndo aos poucos esa dependencia aos sabores salgados. Retirar o salero da mesa e non engadir máis sal aos pratos cociñados convértese entón nun bo costume.

Un truco moi práctico cando se quere reducir o consumo de sal e o padal non está aínda adoitado ao sabor máis natural da comida, consiste en cociñar sen sal e engadir un chisco de sal cando o prato xa está elaborado. Desta forma, conséguese que as papilas gustativas estimúlense rapidamente ao contacto directo co sal e que non se note tanto que a comida está cociñada sen ela. Tamén se pode substituír o sal común por sal mariño que ten un sabor máis acentuado e permite empregar menor cantidade para sazonar as comidas.

Posto que se reduce a cantidade de sal, pode ser útil potenciar o sabor de os pratos empregando outros ingredientes que non prexudiquen á saúde. Unha opción son os sabores acedos; pódese engadir mollo de limón aos pratos ou calquera tipo de vinagre xa que a oferta é cada vez máis ampla. Outro recurso é empregar condimentos ou herbas aromáticas que acheguen un sabor intenso ás comidas como o allo, a cebola, o ourego, o tomiño ou o loureiro. Os sabores picantes como a pementa, as guindillas ou a cayena -na súa xusta medida-, tamén son bos substitutos do sal sempre que non haxa contraindicación.

No entanto, a mellor forma para saborear plenamente as comidas é deixar de fumar. Cando unha persoa fumadora habitual abandona o hábito, vai notando cada vez máis os sabores propios dos alimentos.