Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tempo de fresas, a froita cuxo sabor non admite imitacións

Son o bocado máis esperado do momento e teñen un gusto único. Para reducir o custo ambiental, elixe as que sexan de proximidade e de tempada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 02 de Maio de 2019

As fresas son sinónimo de primavera. Evocan, xunto ás flores, este preciso momento do ano no que os días son máis cálidos e ofrecen máis horas de luz. Pero non só teñen cualidades poéticas. Tamén encerran un segredo que nin a ciencia nin a tecnoloxía puideron desvelar aínda: o seu sabor, un dos máis difíciles de imitar. A diferenza do que ocorre con outros alimentos, como o limón, a laranxa ou o plátano, reproducir o gusto xenuíno dunha fresa fresca e madura resulta practicamente imposible. A primavera é a chave que abre o cofre dese sabor inigualable e a nosa oportunidade de gozalo en todo o seu esplendor. Coñezamos máis desta froita: as súas propiedades, variedades, como incluíla na alimentación e que consellos ter en conta para conservala ata o seu consumo.

Atractivas, fragantes e vistosas, as fresas están moi ligadas aos campos do noso país, en especial, aos de Huelva, que nos seus máis de 5.400 hectáreas de cultivo concentran ao redor do 95 % da produción nacional. O resto repártese en comarcas de provincias tan distintas como Barcelona, Lugo, Valencia, Mallorca, Gran Canaria, Asturias ou Madrid, onde esta froita tamén desempeña un destacado papel como embaixadora turística. O Tren da Fresa, que vai de Madrid a Aranxuez, o Festival da Fresa en Candamo (Asturias) ou as múltiples opcións para coñecer a chamada Costa da Fresa, en Andalucía, son só algúns exemplos.

Pero, ademais de promover o turismo interno e de ser moi celosa da súa esencia, a fresa reúne unhas cantas propiedades nutricionais e gastronómicas de interese. Estamos ante unha froita moi lixeira que, en paralelo, é un concentrado de saúde. Nun cuenco con 100 gramos hai apenas 36 calorías, destacadas cantidades de auga, fibra dietética e acedo fólico, importantes minerais (como o potasio e o calcio), e a vitamina C suficiente para cubrir as necesidades de todo un día! Ademais, constitúe unha das froitas frescas con maior concentración de vitamina E, que nos beneficia coa súa acción antioxidante. De que modo? Estimulando o noso sistema inmunitario, evitando a formación de coágulos sanguíneos e protexendo as nosas células dos danos causados polos radicais libres (moitos procedentes da contaminación ambiental).

Unha froita con sede

Producir un quilo de fresas custa 346 litros de auga, un 40 % máis que un quilo de tomates, pero un 97 % menos que un quilo de carne picada

Á mantenta do medio ambiente, hai que saber que, como sucede con todos os alimentos, a produción de fresas e o seu transporte ten un custo ambiental. É o que se coñece como pegada hídrica e pegada de carbono. Segundo os datos da organización Waterfootprint, producir un quilo de fresas custa 346 litros de auga. Moito ou pouco? Depende con que llo compare. Un quilo de fresas custa un 40 % máis de auga que un quilo de tomates, pero un 97 % menos que un quilo de carne picada (cuxa pegada hídrica supera os 15.000 litros). Do mesmo xeito, a produción de alimentos xera gases de efecto invernadoiro. E, no caso das fresas, o transporte ten moito que ver nesa pegada de carbono: non é o mesmo adquirir uns exemplares procedentes dunha contorna próxima que comprar uns que tiveron que percorrer centos ou miles de quilómetros para chegar ao noso pobo ou cidade.

Algúns produtores de fresas de España tomáronse moi en serio o reto de diminuír o impacto ambiental da súa actividade, pero os consumidores tamén podemos contribuír a coidar o planeta con xestos moi sinxelos. Escoller
alimentos de proximidade e de tempada, así como evitar o malgasto de comida (comprando o que necesitamos e conservándoa adecuadamente), reduce estes custos ambientais.

Tantas variedades como receitas

Imaxe: olhaafanasieva

Fresa, fresita, fresón. Dunha soa floración ou de dúas. Cultivadas ou silvestres. Precoces, de media estación ou tardías… Xa sexa por tamaño, por rendemento ou polo momento da colleita, existen moitas maneiras de clasificar as fresas. E ten lóxica, pois, aínda que as pezas parézannos moi similares entre elas e non resulte tan fácil diferencialas –como si ocorre coas mazás-, a fresa é unha das froitas con máis variedades e nomes propios que podemos atopar na nosa contorna. Desde Elvira e Marieva ata Korona, Madame Moutot e Rabunda, na actualidade comercialízanse ao redor de 60 tipos.

Os produtores e cociñeiros sinalan que as máis exquisitas son as chamadas fresitas do bosque, as máis pequenas de todas. Con todo, as fresas cultivadas e os fresones (máis grandes e baratos) tamén teñen un gran sabor cando están no seu punto. E todas, desde as silvestres ata as de cultivo, presentan ese toque entre ácido e dulzón que tanto xogo dá á hora de engadilas aos nosos pratos. As fresas van ben con case todo; tamén soas.

  • Almorzo con rubíes. Non fai falta ser Audrey Hepburn nin ter diamantes en casa para gozar dun almorzo de cinema. Engade unhas cantas fresas ao iogur, aos cereais ou ao leite fresco e verás como mellora o aspecto (e o sabor) da túa primeira comida do día. Tamén podes combinar as fresas con outras froitas, en trocitos, ou preparar unha torrada con queixo fresco ou tipo Philadelphia e colocalas encima, cortadas en finas láminas.
  • Fresas con pito! As notas de acidez desta froita locen dun modo especial cando a utilizamos en pratos salgados. As fresas quedan espectaculares nunha ensalada con verduras de folla verde (como leitugas, cóengos ou rúcula), combinadas cun pouco de queixo brie, con anchoas e outros peixes, con verduras asadas e tamén con pito (por exemplo, nun espeto á prancha ou ás brasas).
  • O mellor complemento. Se fas marmelada de fresa (ou compraches un bote), podes utilizala como base de salsas e vinagretas. Mestúraa cun pouco de vinagre e aceite de oliva para aderezar as túas ensaladas. Ou alixeira a marmelada cun pouco de auga e unhas pingas de zume de limón para combinala con alimentos grasos, como queixos, carnes, patés ou foie.
  • De sobremesa. É difícil resistirse a unhas fresas de sobremesa, mesmo cando se serven soas, ao natural. A partir de aquí, as posibilidades son case infinitas: en espetos, con outras froitas; regadas con zume de laranxa, vestidas con chocolate fundido ou acompañadas con nata; como ingrediente principal nun xeado caseiro, en tortas…

Manual de instrucións para as túas fresas

Imaxe: Shaiith79

Os segredos desta froita revélanse en todo o seu potencial se a tratamos co coidado necesario. Da tenda á cociña, estes son algúns consellos para gozar do seu sabor, xa sexa ao natural ou como ingrediente de xeados, batidos, biscoitos ou cremas.

  • Para dous días. As fresas son moi delicadas: lévache só as que poidas consumir en poucos días para evitar que se boten a perder. Transpórtaas con coidado.
  • Plástico ou madeira? Non fai falta sacalas da embalaxe orixinal ata que as comas. Tanto os envases de madeira como os de plástico teñen pequenos buracos de ventilación para evitar que a froita se estrague.
  • O mal aspecto contáxiase. Antes de almacenalas, descarta as fresas que estean en dubidoso estado para evitar que se estrague o resto. Non as manipules en
    exceso. Canto menos os toques, mellor. Se non as comerás no momento, gárdaas na neveira tal cal, mantendo sempre os seus talos e as súas follas. Lávaas xusto antes de consumilas (e non antes) para evitar que absorban humidade e desenvolver moho. E sácaas da neveira un intre antes de comelas para que estean a temperatura ambiente e poidas gozar mellor do seu perfume e o seu sabor.
  • Quérelas conxelar? As fresas pódense conxelar, pero ten en conta que, ao descongelarlas, perderán o seu turgencia orixinal (non o seu sabor, por sorte). Conserva deste xeito só as que queiras utilizar en receitas onde a textura non sexa importante (xeados, cremas, biscoitos, batidos…). Lávaas con coidado, déixaas escurrir e sécaas ben antes de conxelalas (así non se forma
    escarcha na froita). Usa un recipiente amplo para que non se apelmacen ou envólveas en papel de aluminio, pero sen amontoalas.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

fresa-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións