Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tentempiés sans e cómodos paira levar ao traballo

Ideas prácticas paira seguir una alimentación equilibrada no traballo, sen bebidas azucaradas, patacas fritas, galletas ou bollería

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 24deOutubrode2012

Os expertos recomendan repartir as comidas en varias tomas ao longo do día, pero non é tan fácil cumprir este consello cando se pasan certas horas na contorna laboral. As mesas de oficina, o office ou a zona de máquinas expendedoras nos lugares de traballo non sempre cumpren coas condicións hixiénicas mínimas ou a dispoñibilidade de utensilios necesarios. O escaso tempo destinado aos tentempiés de media mañá, e as poucas ganas de ensuciarse ao preparar snacks moi elaborados, dificultan aínda máis o seguimento dunha alimentación equilibrada. Ante a falta de ideas ou recursos, a miúdo consómese bollería, galletas ou bebidas azucaradas con patacas chips das máquinas de vending. Paira evitar estas tentacións, neste artigo achéganse suxestións prácticas e á vez que saudables paira comer na contorna laboral.

Img sandwich salmon
Imaxe: Katrin Morenz

Suxestións paira comer no traballo dun modo simple e saudable

O alimento máis habitual nos descansos laborais é o bocadillo: de tamaño máis grande, si o traballo supón una carga física importante, ou máis pequeno, cando se pasan varias horas sentado. En contra do que a miúdo se pensa, esta non é una opción equivocada. Escoller o tamaño adecuado ao desgaste físico que supoña o emprego, seleccionar o mellor tipo de pan e, sobre todo, o recheo resulta clave para que o bocadillo sexa de verdade una opción saudable. E é que nada ten que ver un bocadillo de pan branco e chourizo cun de pan integral ou de sementes e queixo fresco con rodajas de tomate. Estas son algunhas ideas paira converter os bocadillos en aliados da nosa saúde:

  • Pan integral con humus .
  • Pan de sementes con queixo de untar (baixo en graxas) e rodajas de pepino.
  • Pan de espelta con escalibada .
  • Pan de centeo con aguacate e pemento doce.
  • Pan con paté de berenjenas e sésamo.
  • Pan con tomate e aceite de oliva e lonchas finas de pavo.

Os froitos secos, na súa xusta medida e sen sal, son una opción moi práctica e saudable

Outra opción moi práctica (e exquisita) son os froitos secos: noces, avellanas, améndoas, piñones, etc. A pesar do seu elevado achegue calórico, o consumo de froitos secos no marco dunha alimentación saudable non se asocia a unha ganancia de peso e achega múltiples beneficios paira a saúde. Por iso, incluílos como tentempié de forma habitual, sempre que non sexan racións excesivas e sexan froitos secos tostados ou crus pero sen sal, é una sabia decisión. Paira non excederse coa cantidade, pódense gardar nunha fiambrera pequena na que caiban de 20 a 30 gramos e levala ao traballo. O resto quedará na bolsa en casa.

O mesmo poderíase facer coas froitas desecadas (pasas, orejones, uvas pasas, etc.), de composición nutricional moi diferente aos froitos secos, pero tamén con vantaxes paira a saúde.

A froita fresca debería consumirse varias veces á semana como snack. O seu contido en fibra, vitaminas, minerais e outras sustancias fitoquímicas con propiedades beneficiosas paira o organismo convértena en imprescindible nunha alimentación saudable. Desde a clásica mazá, pera ou plátano, até fiambreras con dados de melón, cereixas ou fresas, calquera opción é desexable.

Nos últimos anos xeneralizáronse as tortitas de arroz, millo e outros cereais, así como os bastoncitos de pan, pan con pipas, pan con cereais, etc. Sempre que se escollan as opcións baixas en sal (a poboación española consome o dobre da cantidade de sal recomendado) e priorícense as variedades integrais, estas son ideas que poden contribuír a aumentar o achegue de hidratos de carbono e fibra, deficitarios na alimentación dos cidadáns.

Suxestións paira beber

Tanto no traballo como en casa ou o ximnasio, a mellor bebida é sempre a auga. Débese ter fácil acceso á auga, a partir de fontes ou dispensadores, paira encher o vaso ou a botella cando se teña sede. Cando esta opción non estea dispoñible, hai que saber que a auga da billa ofrece total garantía, salvo que as autoridades sanitarias da zona desaconsélleno de maneira expresa. En moitas ocasións, as máquinas expendedores de alimentos e bebidas inclúen varias liñas de botellas de auga, polo que non debería resultar difícil atopala.

Se a auga é a bebida máis aconsellable, o café é a estrela das pausas laborais. Do seu contido destaca a cafeína, un estimulante do sistema nervioso, e o azucre (cando se lle engade). Sobre este último compoñente, a Organización Mundial da Saúde (OMS) aconsella non superar o 10% das calorías inxeridas cada día en forma de azucres e advirte de que os europeos consumimos entre o 16% e o 36%. Por tanto, en caso de tomar café, moito mellor sen azucre.

O Consello da Asociación Médica Estadounidense sobre Asuntos Científicos (American Medical Association Council of Scientific Affairs) establece que beber café ou té con moderación non ten efectos negativos sobre a saúde, en tanto un leve un estilo de vida saudable. Enténdese por consumo moderado a inxesta de até 3 cuncas de café (200-250 ml).

Despois da auga, do café e do (ou outras infusións) sen azucre, as guías de bebidas saudables consideran ao resto de líquidos como menos recomendables. Os zumes e outras bebidas azucaradas, e por suposto as bebidas alcohólicas, deberían tomarse na menor cantidade posible.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións