Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Teño que tomar suplementos alimenticios? Dúas expertas responden

A súa finalidade é complementar a dieta, pero tomados sen control poden facer máis mal que ben

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 18 de Novembro de 2018

Os suplementos alimenticios son vitaminas, minerais e aminoácidos que se presentan en forma de pastilla, cápsula, pos e mesmo como líquido. E están por todas partes: un de cada dez cidadáns en España consome complementos alimenticios de maneira habitual. Pero de verdade necesitas suplementos? A continuación, dous especialistas contan que son, os seus efectos, os seus perigos e en que situacións son recomendables.

Que son os suplementos alimenticios?


"Alguén que consuma unha dieta variada, equilibrada e suficiente, en condicións normais, non necesita os suplementos alimentarios", di Ana Rodríguez, da Sociedade Española de Farmacia Familiar e Comunitaria


Os suplementos alimenticios "teñen como obxectivo completar a alimentación da persoa", explica María Puy, presidenta da Sociedade Española de Nutrición (SEN). De feito, a lexislación española -e tamén a europea- non os coñece como suplementos, senón que fala deles como complementos alimenticios. Pero a súa finalidade é a mesma. Noutras palabras, estes produtos son unha fonte concentrada de nutrientes ou doutras sustancias que teñan un efecto nutricional ou fisiológico. E a súa intención é complementar a dieta normal.

Pero ollo! "Aínda que estes produtos non son medicamentos, o seu consumo debe estar controlado e recomendado por un profesional sanitario", apunta Ana Rodríguez, coordinadora do grupo de Nutrición da Sociedade Española de Farmacia Familiar e Comunitaria (SEFAC).

Os suplementos alimenticios son eficaces?

Depende. "Alguén que consuma unha dieta variada, equilibrada e suficiente, en condicións normais non necesita os suplementos alimentarios", asegura Rodríguez. Estes complementos proporcionan nutrientes que se atopan en cantidade insuficiente na dieta e, por tanto, de non darse esta suplementación, a persoa desenvolvería co tempo déficits nutricionais. Noutras palabras, para que sexan eficaces, é necesario que a persoa que os inxere sufra realmente unha carencia nutricional,sinala Puy. Os suplementos só son eficaces cando hai unha carencia dalgún dos seus compoñentes e os nutrientes que conteñen non se conseguen a través da alimentación.

Complementos alimenticios: algúns perigos

O maior risco de tomar estes complementos está en que é máis fácil descoidar a alimentación. Un confía nos suplementos e pode esquecer seguir un patrón de alimentación equilibrado e saudable. E isto ten varias consecuencias negativas. En primeiro lugar, indica Puy, "que non se traballa a educación nutricional". É fundamental que as persoas adquiramos nocións de nutrición correctas e que as poñamos en práctica cada día.

Por outra banda, se confiamos nun suplemento vitamínico e mineral, e descoidamos a nosa dieta, podemos desenvolver déficits doutros nutrientes que non estarán achegados de maneira correcta pola dieta e tampouco polos suplementos que estamos a tomar. As dúas expertas insisten en que é moi importante conseguir todos os nutrientes que necesitamos a través dos alimentos, en lugar da través de suplementos. Os alimentos proporciónannos, ademais dos nutrientes, outros compostos como os polifenoles que exercen efectos moi positivos sobre a nosa saúde e que non están presentes nas cápsulas.

Ademais, aínda que os suplementos non sexan medicamentos, os seus compoñentes principais son vitaminas, minerais e outras sustancias como acedos grasos, que si están suxeitos a normativa en canto ás cantidades necesarias que se deben tomar ao día. Aínda que exceder estas cantidades non implica, polo xeral, un perigo para a saúde, tampouco se demostrou o beneficio do seu consumo a maiores. "Noutros casos, con todo, exceder a cantidade recomendada dun nutriente si pode ser prexudicial e provocar un dano na saúde", advirte Rodríguez. Mentres que as vitaminas hidrosolubles (o ácido fólico, vitamina C e B) son menos tóxicas e mellor toleradas en altas doses, as chamadas liposolubles (que se disolven en graxa e inclúen a vitamina K, E, D e A) son máis perigosas se se toman en exceso. O problema é que se acumulan nos tecidos e o fígado. Ademais, o consumo destes complementos de forma non controlada pode interferir na absorción dalgúns fármacos ou doutros nutrientes.

O idóneo é manter unha alimentación adecuada para cada momento da vida, xa que os alimentos inxeridos dunha forma equilibrada e nas cantidades adecuadas proporcionan todas as sustancias necesarias. Aínda cando os complementos alimenticios inclúen sustancias que en principio son inocuas para o organismo, hai que ter coidado e sempre pedir a opinión dun profesional experto, como o médico ou o farmacéutico comunitario. E é que estes suplementos poden interaccionar con outras sustancias, alimentos e mesmo medicamentos que se estean consumindo.

Cando son recomendables os suplementos alimenticios


Isto non quere dicir que os suplementos nutricionais non sexan en ocasións recomendables. Si poden ser útiles cando os requirimentos non se conseguen alcanzar coa dieta. Por exemplo, se unha persoa ten que seguir por consello médico unha dieta moi hipocalórica (de 1.000 kilocalorías ou menos), é case imposible que poida cubrir todas as súas necesidades de vitaminas e minerais. Neste caso, tomar suplementos que conteñan estes nutrientes é imprescindible.

Tamén hai momentos na vida en que as necesidades nutricionais cambian, e son máis esixentes. Isto ocorre durante o embarazo e a lactación materna. Pero tamén cando existe desnutrición ou alguén practica o exercicio físico intenso. Outro exemplo é cando unha persoa padece unha enfermidade que implique un aumento na demanda nutricional ou en caso de anorexia (falta de apetito).

Os complementos son necesarios cando hai unha fobia, intolerancia ou alerxia a un alimento esencial na dieta, como o peixe azul. Neste caso, Puy recomenda tomar suplementos de ácidos grasos omega 3.

Pero non se pode xeneralizar cales ou non serían aconsellables, xa que isto sempre depende da situación de cada persoa. E, en todos os casos, o consumo de suplementos debe estar pautado e controlado por un profesional sanitario.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto