Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Test paira detectar dietas milagre

Dez preguntas sinxelas para detectar dietas ineficaces, fraudulentas ou perigosas para a saúde

Img axamen abcd Imaxe: Alberto G.

O 95% dos europeos considera, con bo criterio, que a obesidade é prexudicial para a saúde. No entanto, as nosas cifras de sedentarismo son moi elevadas, mentres que os coñecementos sobre a relación entre alimentación e saúde son máis ben escasos. Apenas o 42% dos europeos sabe que a saúde pode alterarse en función dos alimentos inxeridos. A combinación destes “ingredientes” xera un caldo de cultivo moi propicio para que xurda a chamada “charlatanería nutricional”, isto é, información falsa ou errónea sobre alimentación que, polo xeral, persegue fins comerciais e pode ser perigosa para a saúde. O seu máximo expoñente son as dietas milagrosas. A continuación explícase que é unha dieta milagre e achégase un cuestionario práctico para detectalas e non caer na trampa.

Dietas milagre: que son

Poderíase definir a unha “dieta milagre” como aquela que contén promesas que soan demasiado bonitas como paira ser certas. A Estratexia Naves propón outra definición, quizá máis acertada: son aquelas que prometen una rápida perda de peso sen apenas esforzo. Perder peso de forma rápida non é en absoluto aconsellable: pode causar graves problemas de saúde, tal e como declara a American Obesity Treatment Association.

Un exemplo de dieta que cumpre coas dúas definicións anteriores é a “A dieta paleolítica“, que inclúe a seguinte frase: “Podes perder de 10 a 13,5 kg nun ano tomando a mesma cantidade de alimento e sen facer ningún cambio nos teus hábitos de exercicio”. Tras ler una promesa así, ou outra similar (imposible de cumprir segundo calquera tratado serio de obesidade ou de metabolismo enerxético), o mellor consello é mirar cara a outra parte.

Con todo, ás veces non é tarefa fácil desenmascarar (ou sexa, quitar a máscara) a unha dieta milagre, xa que, ou ben se camufla baixo campañas publicitarias moi ben deseñadas, ou ben conta co aval dun “reputado experto” (que nunca o é). É máis, en gran parte das ocasións, a dieta acompáñase de afirmacións veraces mesturadas con outras que non o son. Tal e como afirma o catedrático de Nutrición Abel Mariné, “destas dietas cabe afirmar que teñen cousas boas e orixinais, pero as boas non son orixinais e as orixinais non son boas”.

Test práctico: dez preguntas paira detectar una dieta milagrosa

As dietas milagrosas, no mellor dos casos, son ineficaces. Tamén poden provocar o resultado contrario ao esperado -o coñecido “efecto yoyó“- e, peor aínda, danar a nosa saúde. Ante a proliferación destas dietas -cada vez máis abundantes, variadas e sofisticadas-, o GREP-AEDN acaba de editar un documento denominado “Como identificar un produto, un método ou una dieta ‘milagre’?”. O informe deste grupo de dietistas-nutricionistas achega as claves paira recoñecer cando estamos ante unha promesa dietética fraudulenta.

A partir deste informe, EROSKI CONSUMER propón un sinxelo test, un cuestionario con dez preguntas clave paira desenmascarar dietas milagre.

  • Si marcas un “si” en calquera ítem da lista, é moi probable que che queiran tomar o pelo.
  • Se marcas dúas “si”, é case seguro que a proposta, ademais de ser enganosa, incumpre a lexislación.
  • Se marcas “si” tres veces ou máis, corres un alto risco de perder a túa saúde por mor da dieta ou o “método” en cuestión.
A dieta…SiNon
1Promete resultados rápidos?
2Promete resultados asombrosos ou “máxicos”? (una “cura milagrosa”, un “ingrediente secreto”, un “antigo remedio” ou un “quemador de graxas”).
3Prohibe o consumo dun alimento ou grupo de alimentos?
4Ofrece listaxes de alimentos “bos” e “malos”?
5Presenta relatos, historias ou testemuños paira achegar credibilidade?
(“A dieta coa que adelgazaron 30 millóns de persoas” ou “Mary sobreviviu a un cancro grazas a esta dieta”).
6Pódese autoadministrar ou implementar sen a participación de profesionais sanitarios cualificados? (“fágao vostede mesmo”).
7Atribúe “proezas” a determinados nutrientes? (“O omega-3 mobiliza as súas graxas” ou “as proteínas sacian moitísimo”).
8Leva consumir “preparados” que vende quen promove a “dieta” ou o “método”?
9Contén afirmacións que suxiren que os “preparados” son seguros, xa que son “naturais”?
10Os preparados que se consumen (produtos dietéticos ou similares), teñen un custo moi elevado si comparámolos co valor económico de obter os mesmos resultados mediante alimentos comúns?

Entre as dietas que cumpren todos ou a maioría dos puntos do anterior cuestionario, o GREP-AEDN desenmascarou ás seguintes: a “dieta da Zona“, a “Isodieta“, a “dieta Dukan“, a “dieta enteral Planas“, o “método Pronokal®” e a “dieta flash“.

O consello é claro: hai que afastarse delas. Se queremos previr enfermidades crónicas mediante a alimentación, é preciso seguir unha alimentación saudable. Os seus beneficios a longo prazo son innumerables. E si padecemos obesidade ou calquera outra enfermidade, o primeiro paso é acudir sen demora a un profesional sanitario en toda regra.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións