Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tipos de azucre

Una ampla variedade de edulcorantes permite a elaboración de produtos lixeiro, aínda que non todos son baixos en calorías

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 04deXaneirode2006

Sabía que o sorbitol, edulcorante típico dos chicles e caramelos sen azucre, produce diarrea se é consumido en grandes cantidades? E que a fructosa empregada nalgúns produtos paira diabéticos ten o mesmo achegue calórico que a glicosa? Estes son algúns dos erros nos que se pode incorrer ao pensar que os alimentos sen azucre conteñen menos calorías e que non hai perigo de consumilos en maior cantidade. A clave paira evitar confusións está en ler con atención as etiquetas dos produtos e en comprobar o achegue calórico de cada un. Desta maneira demostrarase que non sempre os alimentos doces sen azucre conteñen menos calorías como a súa ‘versión’ con azucre.

O azucre na alimentación

Os alimentos están compostos de hidratos de carbono, graxas e proteínas. Os hidratos de carbono son o noso principal combustible enerxético e divídense en almidones (presentes en cereais, patacas, legumes) e azucres (azucre de mesa e en froitas e alimentos doces). O azucre de mesa non é outra cousa que un tipo de azucre que se extrae da remolacha ou da cana de azucre. Outros azucres moi abundantes na natureza son a fructosa (o azucre propio das froitas e abundante no mel), a lactosa (azucre do leite) e a maltosa ou azucre de malta (obtense abrigo da cebada), entre outros. Consumir carbohidratos eleva o nivel de azucre no sangue -excepto a fibra-, aínda que son una parte moi importante e saudable da dieta.

/web/é/alimentacion/imgs/alimentos_a_debate/azucar1.jpg

O azucre ten aspectos moi positivos e o seu consumo é necesario“, asegura Luís Serra, catedrático de Medicamento Preventivo. Non existe, con todo, una cantidade adecuada de carbohidratos que se deba consumir cada día. De feito, segundo Serra, “máis que una cantidade adecuada o importante é a frecuencia”. Con todo, o informe “Os carbohidratos na nutrición humana”, editado pola Organización paira a Alimentación e a Agricultura das Nacións Unidas (FAO) e a Organización Mundial da Saúde (OMS), recomenda una inxesta moderada de azucre entre 30 e 50 g diarios -unhas oito cucharaditas-, mentres que, paira Serra, no caso das persoas diabéticas o consumo de azucre débese reducir “a un máximo de dúas veces ao día”.

Se se analiza a composición do azucre de mesa (tamén coñecido como sacarosa), é fácil descubrir que este é un produto san e natural que achega enerxía ao organismo paira o bo funcionamento do cerebro e os músculos, ademais de sabor aos alimentos. É un disacárido composto por unha molécula de glicosa e outra de fructosa, e a súa achegue calórico é de 4 calorías por gramo, mentres que o das graxas é de 9 calorías por gramo.

Respecto dos hidratos de carbono, estes son necesarios paira recuperar a enerxía que se gasta durante o día e paira mellorar o rendemento físico e intelectual. No almorzo e a media mañá pódese incluír azucre nun iogur natural ou una infusión e na hora da comida non hai problema por acabar cunha sobremesa caseira, elaborado con ingredientes naturais. Froitas paira a merenda e un vaso de leite durante a cea pechan o día da mellor maneira e completan o consumo diario de azucres recomendado paira o organismo.

Segundo un informe do Instituto de Estudos Documentais do Azucre e a Remolacha (IEDAR), cada español consome una media de 29 quilogramos de azucre ao ano, repartidos en nove quilos de azucre de mesa e outro vinte a través do consumo industrial como ingrediente dos alimentos elaborados. Ademais, sete de cada dez persoas consideran que é o hidrato de carbono máis apropiado paira repor a enerxía de maneira rápida e valoran positivamente as súas calidades.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións