Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tipos de azucre

Una ampla variedade de edulcorantes permite a elaboración de produtos lixeiro, aínda que non todos son baixos en calorías

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 04deXaneirode2006

Sabía que o sorbitol, edulcorante típico dos chicles e caramelos sen azucre, produce diarrea se é consumido en grandes cantidades? E que a fructosa empregada nalgúns produtos paira diabéticos ten o mesmo achegue calórico que a glicosa? Estes son algúns dos erros nos que se pode incorrer ao pensar que os alimentos sen azucre conteñen menos calorías e que non hai perigo de consumilos en maior cantidade. A clave paira evitar confusións está en ler con atención as etiquetas dos produtos e en comprobar o achegue calórico de cada un. Desta maneira demostrarase que non sempre os alimentos doces sen azucre conteñen menos calorías como a súa ‘versión’ con azucre.

Edulcorantes sen calorías

Os edulcorantes non calóricos e os baixos en calorías son sustancias derivadas ou non do azucre que achegan “cero” ou menos calorías que este e endulzan os alimentos. O seu consumo non é estritamente necesario nas persoas sas, posto que nalgúns casos reducen o achegue calórico, tan necesario paira pór en marcha o corpo humano. Ademais, destaca Luís Serra, “os edulcorantes teñen efectos indesexables cando se toman en cantidades altas”. “Isto ocorre -continúa-co sorbitol, do que una inxesta importante pode provocar diarrea e, a longo prazo, problemas nutricionais”.

Entre os edulcorantes máis utilizados existen diferentes clases, con moita diferenza entre uns e outros, e poden ser tanto derivados do azucre como sucedáneos elaborados a partir de modificacións nos compoñentes naturais. “Os máis recomendados paira os diabéticos son o non calóricos, como a sacarina, e os azucres de baixa enerxía Os máis recomendados paira os diabéticos son o non calóricos, como a sacarina, e os azucres de baixa enerxía como o sorbitol, vixiando continuamente as cantidades. De todos os xeitos, algúns estudos analizaron o consumo de edulcorantes en España e determinaron que estamos dentro da normalidade, dentro das cantidades recomendadas”, aclara Serra.

A pesar de que a característica principal dos edulcorantes é o seu menor achegue calórico, isto non implica que estean relacionados cunha perda inmediata de peso, senón coa posibilidade de ampliar a variedade de alimentos de quen seguen un réxime determinado. Desta maneira, distínguense:

Edulcorantes acalóricos ou sen calorías:

  • Sacarina. É 300 veces máis doce que o azucre e emprégase tanto en alimentos como en bebidas dietéticas.
  • Aspartame. É entre 180 e 220 veces máis doce que o azucre e utilízase en produtos comestibles e bebidas. Considéraselle acalórico porque se ha de empregar una dose moi baixiña paira endulzar os alimentos, aínda que achega algo de enerxía.
  • Ciclamato. É 30 veces máis doce que o azucre.
  • Acesulfame. É unhas 150 veces máis doce que o azucre e adóitase utilizar paira cociñar, paira hornear e nos refrescos lixeiro.

Edulcorantes calóricos:

  • Procesados. Destacan neste grupo o azucre de pastelaría, edulcorantes de millo, dextrosa (glicosa combinada con auga), azucre investido (empregado en lambetadas) e sacarosa.
  • Non procesados. O sorbitol, o xilitol e o maltitol son algúns dos máis coñecidos, con 1,6 e 2 calorías por gramo e utilizados en moitos produtos dietéticos. Tamén están neste grupo o azucre sen refinar e moreno, a fructosa, a glicosa, o mel, a lactosa, a maltosa e a melaza (obtense por fermentación de cereais).

Paira a produción de chicles e caramelos sen azucre empréganse os polioles, sobre todo sorbitol, manitol, isomaltol, maltitol, jarabe de maltitol e xilitol. Trátase de aditivos cun sabor doce que conteñen menos calorías que o azucre e non provocan carie nin inflúen nos niveis de azucre no sangue. Hai que ter coidado, iso si, co efecto laxante dalgún deles se se consome en exceso, xa que estes edulcorantes absórbense de maneira lenta e non completamente no intestino. Tampouco se recomenda un gran consumo destes debido a que os sistemas que controlan o nivel de glicosa no sangue funcionan mellor cos azucres naturais.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións