Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tipos de pan: pan sen sal

A composición nutritiva do pan sen sal é moi semellante á do pan tradicional salvo o nivel de sodio, case mínimo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 18deXaneirode2007


O pan sen sal, como o seu nome indica, é un pan que se elabora sen engadir sal á masa durante a súa preparación. Polo xeral ten unha cor máis esbrancuxada que o pan normal, debido a que tamén a fariña que se utiliza na súa elaboración é especial, baixa en sodio.

Contido en sodio inapreciable
As NAVES nunha das súas propostas coa empresa panadeira suxire reducir progresivamente a porcentaxe de sal utilizado na elaboración do pan normal, que pasará do 2,2% actual ao 1,8% (18 g de sal por quilo de fariña) en catro anos
A composición nutritiva do pan sen sal é moi semellante á do pan tradicional salvo algunhas diferenzas. Se algún nutriente hai que nomear ao falar de pan sen sal é o sodio xa que achega unha cantidade inapreciable deste mineral, 2 miligramos por cada 100 g de pan, fronte aos 460 miligramos (segundo o estudo de contido en sodio de alimentos) de sodio no pan branco tradicional. As NAVES nunha das súas propostas coa empresa panadeira suxire reducir progresivamente a porcentaxe de sal utilizado na elaboración do pan, que pasará do 2,2% actual ao 1,8% (18 g de sal por quilo de fariña) en catro anos.

Para valorar o que supoñen estas cifras no contido total de sodio da dieta é necesario ter en conta que a cantidade de sodio que se recomenda inxerir ao longo de día é de 2.500 miligramos. Isto quere dicir que ao tomar 100 g de pan con sal está a inxerirse unha terceira parte das necesidades de sodio diarias. A isto hai que engadir o contido en sodio do sal (40% de sodio) que se engade para condimentar e para cociñar, e que os produtos elaborados como as salchichas, as conservas, os embutidos ou os alimentos precocinados como pizzas, lasañas, sopas de sobre, etc., conteñen moito sodio na súa composición.

Menos carbohidratos e menos calorías
Para elaborar o pan sen sal, ao empregar unha fariña diferente á do pan tradicional, o seu valor nutritivo varía lixeiramente. As calorías que achega o pan sen sal -236 calorías- son lixeiramente inferiores ás que achega o pan tradicional -258 calorías-. Isto é debido a que contén menor cantidade de hidratos de carbono complexos e máis auga. Respecto doutros nutrientes como as graxas, as proteínas ou a fibra o contido é similar en ambos os tipos de pan.

Máis que para a hipertensión

O pan sen sal non só se recomenda para as persoas que padecen hipertensión. Este tipo de pan está indicado para aquelas persoas ás que se lles pautou unha dieta con moi pouco sal, é dicir, que, por motivos de saúde, han de controlar o consumo de sodio. Esta pauta recoméndase por exemplo cando hai problemas de corazón, retención de líquidos, trastornos renais graves ou hipertensión. Nestes casos, de pouco serve tomar pan sen sal se se acompaña de embutidos, xamón serrano, queixos ou salsas preparadas, alimentos todos eles moi salgados. Leste mesmo consello é válido para quen toman pan sen sal, pero non moderan o sal que engaden aos pratos. Isto pode explicar que o pan sen sal resulte aínda máis eslamiado cando se toma xunto a comidas demasiado salgadas.

Un hábito saudable podería ser o de tomar pan sen sal para reducir o achegue de sodio total da dieta sen ter problemas de saúde, aínda que cabería máis exporse reducir o consumo doutros moitos alimentos precocinados -algúns mencionados anteriormente- e que concentran ata 5 e 10 veces máis sodio que o propio pan.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións