Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tipos de pan: Pan sobao

Un pan de cortiza suave e faragulla compacta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 28deAbrilde2007

ImgImagen: cnice
O pan sobao é un tipo de pan con moitas variedades en función do lugar xeográfico no que se realice a produción. O seu nome ten moito que ver co seu proceso de elaboración. Desde a antigüidade, este pan amásase coas mans en pequenos obradoiros, co que se consegue unha masa que despois se pasa entre uns cilindros ou rodetes de ferro para sobarla e que adquira maior consistencia. Xa desde os inicios, dicíase que para producir este pan tocábase “ moito a masa”. Por iso bautizouse como pan sobao.

Características nutritivas

Ademais do intenso amasado, a súa principal diferenza respecto doutros pans radica na cantidade de auga que intervén no proceso de creación. Mentres que no pan normal emprégase un 57% de auga sobre a fariña no amasado e no romano chégase a un 75%, a cantidade usada para o sobao redúcese a un 50%. Isto dá lugar a un pan de cortiza e faragulla máis duras e compactas que outras variedades.

O pan sobao é rico en hidratos de carbono complexos (almidón). Por iso é polo que, ao igual outros pans, sexa considerado un alimento esencialmente enerxético. Algunhas variedades incorporan aceite na masa, pero polo xeral o seu contido graso é baixo, así como o seu achegue de proteínas procedentes da fariña de trigo. Así mesmo, é fonte de vitaminas como a B1, B2, B6 e B3; e de minerais como o sodio, o potasio e o magnesio.

O pan sobao é unha das variedades máis enerxéticas, cun contido baixo en graxas e alto en vitaminas e minerais

O pan e a dieta equilibrada

Nas últimas décadas o pan goza de moi mala fama, xa que se cre que engorda. Así, moitas veces consómese en cantidades insuficientes que distan bastante das recomendacións dadas por organismos de Saúde como a FAO (Food Agriculture Organization) e a OMS.

Tendo en conta os nutrientes que achega, este debería constituír unha parte destacable na alimentación diaria e estar presente en practicamente todas as comidas, desde o almorzo á cea.

O feito de non consumilo de forma habitual contribúe a desequilibrar de maneira importante a dieta. A falta de pan aumenta, por exemplo, a porcentaxe do total das calorías que proveñen de alimentos ricos en graxas ou proteínas, afastándonos considerablemente das recomendacións respecto dunha alimentación equilibrada, na cal preto do 55% do total de calorías diarias deben proceder dos hidratos de carbono, o 15% de proteínas e o 30-35% restante de graxas. Por iso, se se reduce o consumo de pan, é necesario aumentar a inxesta doutros alimentos ricos en carbohidratos (arroz, pasta, pataca ou legume) co fin de non desequilibrar significativamente a alimentación.

Elaborar pan sobao

O pan sobao tamén se pode preparar desde casa, de maneira fácil e rápida:

Ingredientes:

  • 500 g de fariña candeal, especial para elaborar pans de masa dura. Tamén se recomenda mesturala con fariña normal para poder amasala.
  • 225 g de auga.
  • 10 g de sal fino.
  • 100 g de masa nai.
  • 2 g de mejorante de panadaría, que evita o resecado do pan e dótao de extensibilidad e boa manipulación durante o proceso de amasado.
  • 12 g de fermento fresco.

ImgImagen: Ove Topfer
Elaboración
Amasar todos os ingredientes durante 5 minutos aproximadamente. Posteriormente refínase a mestura durante 3 ou 5 minutos e déixase repousar durante o mesmo tempo para que a masa repouse. Despois dáse forma ao pan (a que se desexe) e déixase fermentar durante 45 minutos. Para conseguir o volume final escaso que se desexa, a fermentación non debe alongarse. Finalmente, se hornea, cun cuenco de auga e no forno precalentado a 300º, durante 25 minutos a 220º.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións