Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Trastornos da alimentación, outra conduta de risco da adolescencia

Calcúlase que unha de cada 10 mozas e que un de cada 20 mozos poderían estar en risco de desenvolver trastornos de conduta alimentaria. Deles, só diagnostícase unha terceira parte

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 19deDecembrode2020
adolescente alimentacion Imaxe: misskodak

Coa adolescencia chega unha etapa de cambios. O organismo acelérase para completar o desenvolvemento corporal e neurológico, mentres evoluciona a relación coa contorna. As amizades e outros modelos de conduta ou estéticos fan perigar os hábitos saudables, e non só en canto a alimentación . Nesta segunda década de vida hai que ter moito coidado cos trastornos alimentarios. A continuación contámosche cales son e como poder darnos conta de que os nosos fillos poden ter un destes problemas. Ademais, detallámosche que exercicio poden facer para estar máis activos.

Sobrepeso e obesidade na adolescencia

O 35 % dos españois de entre 8 e 16 anos ten exceso de peso e, aproximadamente, o 12 % ten obesidade, segundo datos do estudo PASOS 2019 sobre a actividade física, os estilos de vida e a obesidade dos mozos españois, da Fundación Gasol. O exceso de peso na adolescencia é un forte predictor de obesidade na idade adulta, pode ser altamente estigmatizante neste período da vida e pode levar problemas sociais, empeoramento da calidade de vida e, evidentemente, problemas de saúde asociados ao exceso de peso.

Para previr a obesidade débese facilitar aos adolescentes un ambiente (social, familiar, pero tamén físico e lexislativo) que facilite a elección saudable. Os nenos e nenas con pais e nais cuxo patrón de consumo non é o adecuado e que padecen exceso de peso terán un maior risco de padecer obesidade na infancia. Así mesmo, a presenza de obesidade na nenez se correlaciona co risco de sufrila na adolescencia e esta, coa probabilidade de obesidade na idade adulta. A prevención, por tanto, debe empezar de forma temperá, no seo familiar.

O tratamento da obesidade nos adolescentes debería abordarse a través dun grupo interdisciplinar de profesionais sanitarios especializados como os dietistas-nutricionistas, que trazarán unha terapia de modificación de estilo de vida eficaz e a longo prazo (cambios cara a unha alimentación saudable, ser fisicamente activo e minimizar condutas sedentarias). Tamén se pode abordar, se o require o especialista, cunha terapia conductual e o uso de fármacos no caso de que os prescriba un médico.

Outros perigos da alimentación na adolescencia

Aínda que as tendencias están a cambiar nos últimos anos, probablemente as normas sociais impostas aos dous xéneros conferirán ás mozas un maior risco de facer dietas adelgazantes innecesarias, perder peso de forma non saudable e facer menos exercicio físico. Os mozos, pola súa banda, teñen máis probabilidade de consumir alimentos insanos como a pastelería, a comida rápida ou as bebidas azucaradas. A toma excesiva de alcol é un risco que xa se dá en ambos os xéneros.

Tanto os medios de comunicación (incluíndo publicidade e redes sociais) como os familiares e a súa contorna directa poden fomentar nos adolescentes esas condutas negativas, pero tamén poden axudar a introducir enfoques máis saudables, incluíndo a alimentación e as bebidas.

adolescente atracon alimentario
Imaxe: Budgeron Bach

Un dos riscos máis perentorios é a desorde alimentaria, unha alteración continua da conduta alimentaria que conduce a un patrón de alimentación proclive a causar complicacións físicas ou psicolóxicas significativas. A autopercepción negativa (unha percepción distorsionada de nós mesmos) aumenta o risco de desordes como a anorexia, a bulimia e os trastornos por chea, causando problemas nutricionais que comportan deficiencias no desenvolvemento (físico, hormonal, reprodutivo e cognitivo), un peso non saudable (por encima ou por baixo do saudable) e unha mala saúde bucal (erosión, caries dentais e sangrado gingival).

Estímase que unha de cada 10 mozas e que un de cada 20 mozos poderían estar en risco de desenvolver trastornos da conduta alimentaria. Deles, só diagnostícase unha terceira parte. Isto significa que existen moitos adolescentes vulnerables a padecer desordes alimentarias e que non reciben axuda profesional.

Sinais que alertan dun trastorno alimentario

Segundo a ‘Guía para pais’ da Asociación de Trastornos Alimentarios de EE. UU., os signos emocionais, de conduta e físicos que nos axudan a saber se os nosos fillos poden estar en risco de sufrir trastornos da conduta alimentaria son os seguintes:

  • O adolescente expresa un medo intenso a subir de peso.
  • Compróbase con moita frecuencia no espello, para detectar defectos. Ten unha imaxe negativa ou distorsionada de si mesmo ou está moi pendente da forma e o peso do corpo.
  • Presenta condutas antisociais. Medo a comer en público ou con outras persoas, propensión a gardar e esconder comida ou tendencia a comer en segredo.
  • Pide sempre porcións moi pequenas ou se nega a comer.
  • Practica uns rituais inusuais coa comida: a curta en pedacitos moi pequenos, traslada os alimentos dun lado a outro do prato, pero sen inxerilos.
  • O seu estado de ánimo é plano ou falto de emoción. Rixidez en rutinas e condutas, con extrema ansiedade se se aparta delas.
  • Sofre fluctuaciones de peso severas. Nas mozas, retirada da menstruación.
  • Moitos problemas dentais.
  • Ten problemas de sequedad de pel , uñas, cabelo fino, pel fría ao tacto.

Consellos para unha adolescencia activa

Segundo a guía ‘Pequenos cambios para comer mellor’, da Generalitat de Cataluña, a actividade física nos adolescentes baséase en tres rutinas:

? O mínimo de exercicio diario recomendado é de 60 minutos de actividade física moderada-intensa.

? Recoméndase que dous días ou tres á semana realicen actividades máis intensas e vigorosas (deporte ou actividades físicas extraescolares, xa sexa no ámbito competitivo ou non).

? Á primeira hora da mañá, antes do inicio das clases ou das actividades diarias, é importante que os adolescentes realicen algún tipo de rutina física para activarse. Por exemplo, ir á escola camiñando, en bicicleta, en patinete non eléctrico ou en monopatín (sempre con casco e se existen vías seguras destinadas para iso) como alternativas ao transporte público.

Que é actividade física moderada? É o exercicio que permite manter unha conversación realizando pausas para coller aire; por exemplo: camiñar a bo paso (a 10 minutos o quilómetro), ir en bicicleta a un ritmo tranquilo, traballar no xardín (varrer follas ou cortar o céspede) ou o xogo activo con outros adolescentes. E intensa? Exercicios como correr, subir escaleiras, nadar, facer deporte, ir ao ximnasio, saltar á corda…

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións