Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tres consellos indiscutibles para que os nenos coman mellor

A clave está en incidir nos principais factores dietéticos que preveñen a obesidade infantil: ofrecer máis cereais integrais, medir as racións e pensar en "verde"

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 23deXuñode2011
Img comiendo pasta Imaxe: Josh Rothman

O Comité de Nutrición da Sociedade Europea de Gastroenterología, Hepatología e Nutrición Pediátrica (European Society for Paediatric Gastroenterology, Hepatology, and Nutrition, ESPGHAN) publicou un resumo sobre o papel dos factores relacionados coa nutrición na prevención da obesidade en nenos e mozos de 2 a 18 anos. O recordatorio temporal desta evidencia, é dicir, de cales son os malos hábitos dietéticos dos nenos cunha influencia máis negativa no desenvolvemento da obesidade infantil, é necesario para conseguir unha maior concienciación sobre a importancia para comer ben e ensinar a comer ben. Un paso importante por parte dos profesionais sanitarios é dar opcións e alternativas na forma para comer, na elección de alimentos, na súa preparación, así como na combinación idónea, co fin de facilitar a vida ao consumidor e favorecerlle a elección de alimentos máis sans e seguros.

Pasos de xigante para que os peques coman ben

Dar opcións sinxelas, prácticas e rápidas sobre comidas sas é a clave para que os nenos aprendan a comer mellor desde o goce
No ámbito nacional, a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) ten publicado o manual “A alimentación dos teus nenos e nenas”, mediante o cal “se pretende inculcar pautas de comportamento alimentario e de estilo de vida saudable no conxunto da poboación, con especial atención á poboación infantil”.

Desde o Comité de nutrición da ESPGHAN emitíronse declaracións e recomendacións, en formato resumido, sobre os factores dietéticos e de hábitos alimentarios que teñen maior relevancia no desenvolvemento da obesidade en nenos e adolescentes e sobre as que máis se ha de incidir. Dar opcións sobre como comer mellor é a clave para que a sociedade aprenda mellores hábitos alimenticios, os cales redundarán nunha vida máis sa e un maior benestar.

  • Debe promocionarse o consumo de hidratos de carbono de absorción lenta e limitarse os de absorción rápida e os azucres.

    Os alimentos do grupo dos cereais como o arroz, o cuscús, a pasta e o pan, ademais dos legumes, proporcionan enerxía progresiva e duradeira dada a súa abundancia en hidratos de carbono complexos ou de absorción lenta. Estes alimentos, e mellor aínda, as súas versións integrais, deben promocionarse na dieta de nenos e adolescentes. Algunhas suxestións:

  • Almorzos, xantares e merendas: pan integral tostado con aceite e xamón; tazón de arroz con leite e canela (mellor se é integral); pan integral untado con tomate, atún e queixo fresco; iogur con muesli e froitos secos; “sopas de pan” ou pan integral remojado en leite con froitas desecadas e escamas de chocolate; sándwich vexetal con salmón afumado e queixo fresco; pastel doce de cuscús con froitas desecadas e froitos secos.
  • Comidas e ceas: substituír o pan branco polo pan integral ou de mestura de cereais para toda a familia; iniciar os menús con arroz ou pasta integrais en ensalada, mesturados con variedade de ingredientes como a ensalada de arroz integral con pera e noces, ou a guarnición de ensalada de pasta integral como acompañamento dunha tortilla, de carnes ou de peixes.
  • Doce sen azucre engadido: a froita fresca ben madura, chafada, troceada ou batida, as marmeladas, os zumes e as froitas desecadas son alimentos tan doces, que poden servir de substitutos dos azucres se se engaden ás receitas.
  • Os alimentos de orixe vexetal poden usarse como elementos principais nunha dieta equilibrada.

    Unha visión actual da Pirámide da alimentación saudable
    propón aos vexetais, froitas, verduras e hortalizas, como a base dunha alimentación sustentable e equilibrada. Inculcar estes costumes desde a infancia é garantía de que se perpetúen no tempo. A doutora Marta Garaulet aconsella no seu libro “Nenos a comer. Evita a obesidade do neno e do adolescente”, que hai que pensar en pequeno ao ofrecer a ración de froitas e verduras aos nenos. A moitos lles gusta máis a froita cando a conseguen “en anacos pequenos e de distintas cores, xa peladas nun recipiente tamén de cor viva”.

    A froita mesturada con hortalizas é unha perfecta combinación alimentaria: en ensalada , fornecido con iogur e muesli, en papillote ou de recheo dun crepe. E para darse un capricho, un pastel con froitas ou unha torta de froitas.

    Desde a ESPGHAN tamén se advirte de que se se practica unha dieta vexetariana, os profesionais da saúde deben coidar a adecuada planificación e monitorización dos nutrientes que inflúen no crecemento, como ferro e vitaminas B12 e D.

  • As racións de alimentos deben ser apropiadas segundo a idade e o tamaño corporal.

    Non só o comido lixo tipo “fast-food” propón como ración cantidades esaxeradas de alimentos. En demasiadas ocasións, ofrécese ao neno unha cantidade de carne, peixe ou ovos desproporcionada para a súa idade e as súas necesidades. Non é difícil que xa a dieta infantil estea afastada da dieta mediterránea e que os nenos coman demasiada carne e poucas froitas.

    Ata os 6 anos, a ración de carne e de peixe non debe superar os 70-90 gramos; entre 80 e 100 g para nenos de 6 a 12 anos; e, a partir da adolescencia, a ración equipárase á das persoas adultas; uns 125 g de carne e 150 g de peixe. Por iso, tamén se insiste en que hai que evitar o consumo frecuente de comida rápida, de grandes racións e alimentos densos energéticamente.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións