Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tres maneiras de preparar verdel

O verdel ou caballa é un peixe azul cun perfil nutricional moi interesante que se pode servir a distintas temperaturas e preparar con diferentes técnicas

img_preparar verdel hd

O verdel ou caballa é un peixe azul cun sabor e unha composición moi interesantes. Entre as súas propiedades nutricionais, destaca a presenza de vitaminas do grupo B (ten máis vitamina B12 que os ovos e boa parte das carnes), así como o seu contido de graxa -ao redor dun 10%-, moi rica en omega-3, que contribúe a diminuír os niveis de colesterol e de triglicéridos en sangue. Nestes meses, cando o verdel atópase en plena tempada, é posible conseguir estupendos exemplares frescos e a bo prezo. O seguinte artigo ofrece unhas cantas receitas e apunta tres maneiras de preparalo: ao forno, en ensalada e á prancha.

Img preparar verdel
Imaxe: spline_x

Verdel á prancha, ao forno e en ensaladas

Vitaminas A, D e E. Grandes cantidades de vitamina B, en particular da B12. Ácidos grasos omega-3. Proteínas. Estas son algunhas das cualidades nutricionais do verdel, un peixe típico do mar Cantábrico que se pode preparar de moi diversas maneiras. Fresco, admite case as mesmas aplicacións que as sardiñas ou as anchoas. Frito e con especias (perexil, estragón, eneldo, albahaca, loureiro…) adquire un sabor único. Os exemplares máis grandes pódense cociñar ao forno, igual que o xurelo: aberto o peixe de pao a pao, apoiado sobre a pel e espolvoreado de allos, perexil, limón e aceite. A precaución que se debe ter cando se prepara enteiro -sobre todo, se se cociña para nenos- é que contén bastantes espiñas.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    1. Ao forno. O verdel asado con patacas e cogomelos é unha receita fácil de facer e, ademais, moi saborosa. Para preparala, abrimos o peixe, limpámolo e quitámoslle as espiñas, antes de colocalo na bandexa de hornear. Un chorrito de aceite de oliva e un chisco de sal bastarán para darlle un toque de sabor. Nuns 15 ou 20 minutos, teremos o verdel feito. Como as patacas e os cogomelos tardan un pouco máis en facerse (ao redor de 35 minutos, se están cortadas en rodajas finas), porémolas nunha bandexa distinta, para introducilas antes que o peixe no forno.

    Un pouco máis laboriosa -aínda que non moito- é a terrina de verdel con verduras asadas. Para facela, necesítanse dous lombos de peixe sen espiñas, que prepararemos marinado, con vinagre primeiro e con aceite quente despois. En paralelo, asaremos as verduras no forno. Os pementos, as berenjenas, as cebolas e os cogomelos sempre quedan moi ben. Cando estean asadas, sacámolas do forno, as troceamos e quitámoslles as sementes. O seguinte paso é montar o prato por capas, con verdel na base, hortalizas (aderezadas e escurridas) no medio e verdel na superficie. Apertamos ben e introducimos no frigorífico durante unha hora, para que termine de compactarse. Servimos tépedo e aderezado con vinagre balsámico, a modo de entrante.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    2. Á prancha. Unha maneira moi rica, saudable e lixeira para degustar o verdel é preparalo á prancha, acompañado con verduras asadas e unha guarnición de arroz branco. Para elaborar esta receita, podemos utilizar pementos, calabacines e cebolas. Cortámolos en tiras grosas e facémolos no forno. Unha vez que as verduras estean listas, mesturámolas co arroz branco recentemente feito, a modo de acompañamento combinado. O último paso é preparar o verdel, xa que á prancha faise moi rápido. Untamos os lombos con aceite de oliva, sazonamos cun chisco de sal e asámolos volta e volta (dous minutos por cada lado) nun ferro ou tixola antiadherente. O mellor modo de presentalos é sobre o colchón de verduras e arroz.

    Outra opción é facer un verdel á prancha, con vinagreta tépeda de tomate. Para elaborar esta receita, comezamos pola vinagreta caseira. Troceamos uns tomates en cuadraditos moi pequenos e os salteamos nunha tixola cun pouco de aceite de oliva. A continuación, retiramos do lume e engadimos máis aceite de oliva e vinagre de Xerez (a proporción é de tres cucharadas a unha). Cando teñamos preparada a vinagreta, facemos o peixe. Preparámolo cortado en filetes, sen espiñas. Salpimentamos os pementos de verdel, antes de cociñalos á prancha, entre dous e tres minutos por cada lado, con coidado de que non se queimen. E servimos acompañados pola salsa vinagreta.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    3. En ensaladas. A diferenza doutros peixes, o verdel é unha especie que pode servirse fría e tépeda -de feito, queda fenomenal a esa temperatura-. Por esa razón, é un ingrediente saboroso e nutritivo co que é posible contar para incorporar a ensaladas. As opcións vexetais son case infinitas; calquera ensalada con verduras de folla verde combinará moi ben co verdel. Con todo, non hai que esquecer que este peixe marida moi ben coas ensaladas de pasta e as ensaladas de arroz. O truco é preparalo marinado e incorporalo ás mesmas xunto coa propia vinagreta do marinado, un aderezo con moita presenza que unificará a textura do prato, á vez que sumará exquisitas notas de sabor.

    Para marinar o verdel, utilizamos os seus lombos sen espiñas e cortados en cuartos. Facemos unha emulsión de aceite e vinagre (tres cucharadas de aceite por cada cucharada de vinagre) e amornámola. Introducimos o peixe nesta vinagreta e deixámolo repousar durante 24 horas na neveira nun recipiente tapado. Ao día seguinte, ao preparar a ensalada, engadimos o verdel marinado.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións