Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Tres razoes para fuxir do efecto yoyó

As dietas demasiado estritas e as dietas milagre son ineficaces e conducen a sufrir o famoso efecto yoyó, moi prexudicial para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 23deAbrilde2013
img_perder peso1 listp

Perder peso cunha dieta estrita. Volver aos hábitos anteriores. Recuperar o peso perdido. Pesar máis que antes de comezar. Volver á dieta estrita. Este cinco pasos son a base dun aciago ciclo chamado “efecto yoyó” (en inglés, weight cycling), un fenómeno moi coñecido no ámbito da dietética. A súa fama, con todo, non responde aos halagos que (non) recibe por parte dos profesionais sanitarios, senón máis ben aos seus probados efectos negativos sobre o control de peso corporal e, máis aínda, sobre a saúde en xeral. De feito, un novo estudo confirmou os temores dos expertos en obesidade a este respecto. A continuación exponse tres razoes de peso para fuxir do efecto yoyó.

Img perder peso1
Imaxe: David Holt London

Dietas máxicas para adelgazar e efecto yoyó: por que evitalos

De entre os pacientes que acoden aos dietistas-nutricionistas, existe un grupo coñecido como os ‘dieters‘. Este anglicismo fai referencia a persoas cuxos hábitos de alimentación adoitan ser desequilibrados e que de forma periódica realizan réximes de todo tipo. Séguenos para “compensar” os excesos aos que someten o seu corpo de forma habitual, pero sobre todo co obxectivo de perder os quilos de máis que se acumularon no seu corpo de forma insidiosa. A pesar de que hai moitas razóns para desaconsellar esta práctica, é importante considerar o tres que se expoñen a continuación.

1. As dietas estritas non son eficaces

Canto máis se forza o motor dun coche, máis se deterioran os seus compoñentes. Así que “pisar a fondo” a miúdo fará que o coche cada vez funcione peor. Algo así sucede co control de peso corporal se sometemos ao noso organismo de maneira regular ás desaconsejables dietas estritas. A máis réximes severos, máis difícil será controlar a agulla da báscula, porque o metabolismo “se resente” e responde cada vez peor a calquera estratexia dietética.

Quen cae na trampa do efecto yoyó ten máis risco de gañar peso que quen xamais fixo “dieta”

Un documento elaborado pola Rede Escocesa Intercolegiada sobre Guías de Práctica Clínica sinalou en 2010 que quen cae na trampa do efecto eu-yó (ganancia de peso tras unha diminución inicial, seguida por un novo comezo do ciclo) ten máis risco de gañar moito peso aos 4-6 anos que quen nunca fixo “dieta” algunha. É dicir, recuperamos o peso, e levámonos uns quilos “de premio”; nada recomendable.

2. O efecto yoyó pon en risco a saúde

O efecto yoyó provoca unha rápida diminución de peso. É necesario coñecer a opinión respecto diso da prestixiosa American Obesity Treatment Association que, na súa ‘Carta de dereitos do paciente‘, detalla que “os pacientes teñen dereito a saber que perder peso con rapidez pode causar graves problemas de saúde”. Entre os devanditos problemas atópase a hipertensión, pero tamén os cálculos biliares, e mesmo un maior risco de morrer de forma prematura, segundo recolle unha importante guía de prevención e tratamento da obesidade.

Un novo estudo, publicado en The Journals of Gerontology, confirma que o efecto yoyó é arriscado para a saúde. O estudo centrouse en mulleres postmenopáusicas, un colectivo moi proclive a realizar réximes debido á ganancia de peso cos anos. Tras 17 meses de seguimento, os investigadores constataron que a ganancia de peso tras a perda inicial tradúcese en aumentos do colesterol, os triglicéridos, a glicosa e a insulina. A conclusión do estudo foi que “en mulleres posmenopáusicas, incluso unha recuperación parcial do peso despois dunha perda deliberada asóciase cun incremento do risco cardiometabólico”. Daniel Beavers, primeiro asinante do estudo, subliñou que, nas mulleres que recuperaran peso tras perdelo, algúns factores de risco foron peores que antes de dita perda.

3.Non se pode controlar o peso sen aprender a comer ben

Aínda que pareza obvio, moitos dieters‘ non son conscientes de que, así como para aprender a ir en bicicleta fai falta montarse nunha bicicleta, e non nun patinete, para aprender a comer de forma saudable (requisito fundamental para o control de peso), é necesario alimentarse de forma saudable. Calquera rutina necesita un mínimo prazo para ter éxito e é por iso que a constancia é unha das claves para interiorizar calquera hábito de saúde.

Seguir unha dieta estrita, un réxime severo ou, peor, unha dieta milagre para perder peso en pouco tempo non só é inútil para adelgazar con éxito, senón que ademais pode impedir a adquisición gradual dos cambios no comportamento alimentario necesarios para o éxito a longo prazo na perda de peso, tal e como recoñecen o Comité de Nutrición da Asociación Americana do Corazón ou o Sistema Nacional de Saúde de Estados Unidos. Deseducar non educa, como é lóxico. É necesario ter presente que, como indican os Centros para o Control e Prevención de Enfermidades, o peso saudable “non é unha dieta, é un estilo de vida”.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións