Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Trucos para comer máis san en familia

A corentena pode ser unha oportunidade para fomentar bos hábitos na mesa e mellorar a alimentación dos nenos. Dámosche as pistas para sacarlle partido a este tempo excepcional

Comer en familia ten repercusións moi positivas na educación e o comportamento de nenos e adolescentes, ademais de nutricionais e de saúde para todos, grandes e pequenos. Agora, que estamos de corentena, podemos aproveitar a situación para fomentar estes bos hábitos na mesa, mellorar os alimentos e favorecer unha mellor educación gastronómica e nutricional de todos os habitantes da casa. Como recomenda o pediatra e divulgador Carlos Casabona, polo menos, unha das comidas principais do día debería facerse en familia. Como? Contámosche algúns trucos para que os almorzos, comidas ou ceas cos teus fillos sexan moi beneficiosos. Iso si, deixa ao carón o móbil e apaga a tele, e nin se che ocorra pór un vídeo na tableta ao teu bebé para que coma.

Comidas en familia: sempre en casa?

Para o pediatra Carlos Casabona, as comidas en familia deben facerse en casa. “Fóra fai que gastes máis, hai un 90 % máis de posibilidades para comer máis calorías e máis cantidade”, argumenta. A alternativa para comer fóra debe exporse para de cando en vez e nun restaurante que non sexa de comida rápida, senón caseira. Este consello imponse durante os días de corentena, nos que si ou si comemos en casa. Sexa comida feita por nós ou sexa comprada, o importante é coidar a alimentación. Para o dietista-nutricionista Pablo Ojeda “temos que conseguir que o excepcional non sexa o xeral; é dicir, que se pode comer un día o que se queira, pero iso non implica que ao día seguinte non se siga comendo ben”.

De todos os xeitos, comer en familia leva aprender modais á mesa que sempre lles servirán aos nenos, dentro ou fóra de casa. Modais que, nos momentos de celebración, terán un valor extra: coller e usar ben os cubertos, coidar a postura, respectar as normas ao sentar á mesa… Todo iso será labor noso, como tamén ensinarlles a distinguir a comida sa da que non o é.

Como facer unha comida en familia sen tensión

A psicóloga Miriam Magallón contribúe a que sexan comidas tranquilas coas seguintes pistas:

  • Unha forma para comer pausada. Se comemos de todo, facémolo de maneira tranquila, masticando ben e tomando cantidades moderadas de comida, os nosos fillos verano e aos poucos, imitarannos.
  • Primar o ambiente tranquilo e lúdico. Desta maneira, os nosos fillos estarán tamén máis receptivos. Sexamos tolerantes e flexibles. Tratemos que a mesa sexa un lugar de encontro e non un campo de batalla.
  • Habemos de evitar castigar ou premiar con comida. Cando un neno rexeita un alimento podemos probar a prepararllo doutra maneira ou negociar con el a cantidade que vai comer, nunca castigarlle ou volverllo a pór na seguinte comida.

Os nenos a mesa posta, non

Desenvolver habilidades culinarias relaciónase positivamente co consumo semanal de verduras e negativamente co de comida de preparación rápida, tal e como aseguran Beatriz Beltrán e Carmen Cadrado, profesoras do departamento de Nutrición e Bromatología da Facultade de Farmacia da Universidade Complutense de Madrid (UCM), no seu informe ‘Comer en familia: facer da rutina saúde’ (2014).

Entón, por que non implicar aos máis pequenos e que un día á semana cociñen eles? Se buscan unha receita, compran os ingredientes, elaboran o prato coa nosa axuda, sentirán protagonistas e estarán motivados para coñecer distintos alimentos, probalos e comerllo todo. E se son moi pequenos, poden axudar a pór e recoller a mesa e ata facer de pique.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

dieta sa familia

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións