Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Turróns e doces sen azucre: son unha opción saudable?

O exceso de produtos con azucre, que se intensifica no Nadal, supón un problema para as persoas que teñen algunha limitación na súa dieta

img_turrones sin azucar hd

Decembro pode ser un pesadelo para as persoas que teñan algunha limitación na súa alimentación. Pode ser un tormento tanto para as que están a tratar de conseguir un peso saudable, como para as que por problemas de saúde ven obrigadas a realizar restricións máis severas, en especial no caso dos doces, como poden ser as persoas con diabetes. A oferta de turróns, mazapanes, mantecados e todo o abanico de doces do Nadal cada vez ponse antes á venda: están desde principios de novembro! E, por suposto, non faltan nos encontros e celebracións, máis abundantes aínda nesta época que durante o resto do ano. Pero e as versións sen azucre destes doces? Son unha alternativa saudable? No artigo analízase esta cuestión.

Img turrones sin azucar
Imaxe: Orlando.B

Os doces do Nadal, elaborados basicamente con froitos secos, graxas e azucre, son moi concentrados en enerxía; é dicir, conteñen moitas kilocalorías en porcións moi pequenas. Aínda que o seu perfil graso pode ser saudable (no pouco probable caso de que só leven froitos secos ou que os mantecados sexan de aceite de oliva), as cantidades de azucre que posúen afástanos de ser un produto saudable ou aconsellable para consumir con frecuencia. E si, comelos varias veces á semana durante máis de dous meses non é unha inxesta moderada, nin sequera para as persoas cun peso saudable e sen problemas de saúde.

As versións “sen azucre” dos doces do Nadal

Hai uns anos apareceron no mercado as versións “sen azucre” de todos estes doces, como alternativa saudable e adecuada para persoas con algún problema de saúde ou tan só preocupadas polo seu peso. Segundo a marca e o tipo de produto, hai fabricantes que optaron por substituír o azucre por edulcorantes sintéticos ou por fructosa.

En canto ás calorías, tampouco achegan ningunha vantaxe reseñable. A diferenza calórica entre o produto normal e a versión “sen azucre” é ínfima; basta con ver as etiquetaxes para comprobalo.

En cambio, si hai diferenzas moi notables no prezo. Segundo que marcas, as versións sen azucre poden ser ata un 50% máis caras. E se se ten en conta que o azucre está lonxe de ser o único problema destes produtos, non parece que as versións “sen azucre” presenten ningún tipo de vantaxe.

O seu elevado valor calórico e a frecuente adición de graxas de mala calidade fanos doces para consumir de maneira moi esporádica e en racións pequenas, leven ou non sacarosa. E aínda que o doce estivese fabricado con edulcorantes (como sucede en moitos chocolates sen azucre) para así reducir o seu achegue enerxético, tampouco se obtería un produto saudable. A cantidade de polialcoholes que conteñen estes alimentos non os converte en “saudables”, só en “preferibles ao azucre”.

Por tanto, a recomendación a nivel xeral, tamén aplicable a persoas con diabetes ou con exceso de peso, é fuxir deste tipo de produtos e comprar só unha pequena cantidade de doces típicos, se é posible de boa calidade (con alta porcentaxe de froitos secos e sen adición de graxas pouco saudables para abaratar), talvez nalgunha pastelaría onde os preparen de maneira artesanal e tomalos só nas datas sinaladas, elixindo unha porción do noso favorito e gozándoa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións