Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un estudo afirma que os beneficios dos ácidos grasos omega 3 do peixe aumentan se se consome asado ou fervido

O achegue desta graxa poliinsaturada resulta menor se o peixe prepárase frito, salteado ou seco

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 20deNovembrode2009

A Universidade de Hawaii en Manoa elaborou un estudo que asegura que os beneficios dos ácidos grasos omega 3 do peixe aumentan se este consómese asado ou fervido, no canto de frito, salteado ou seco. Ademais, os efectos beneficiosos poden ser aínda maiores se se utiliza salsa de soia baixa en sodio ou tofu. Estes resultados déronse a coñecer durante a reunión anual da Asociación Americana do Corazón que se celebra en Orlando (Estados Unidos).

“Parece que ferver ou asar o peixe con salsa de soia baixa en sodio e tofu é beneficioso, mentres que comelo frito, salteado ou seco non”, explica Lixin Meng, director do estudo. O investigador expón que estes métodos de preparación poderían contribuír a un maior risco de accidente cardíaco. O peixe fervido ou asado é a vía protectora, pero non ocorre o mesmo co peixe frito ou salteado, engade Meng.

Os descubrimentos tamén suxiren que os beneficios cardioprotectores varían por xénero e etnia, quizais debido aos métodos de preparación, a susceptibilidade xenética ou os factores hormonais. Os investigadores examinaron a fonte, tipo, cantidade e frecuencia do consumo na dieta de omega-3 entre grupos por xénero e etnia. Os participantes formaban parte dunha comunidade multiétnica que vivía en Hawai e o condado de Los Ángeles cando foron recrutados entre 1993 e 1996. O grupo integrábano 82.243 homes e 103.884 mulleres con ascendencia afroamericana, caucasiana, xaponesa, hawaiana e latina con idades entre os 45 e os 75 anos e sen antecedentes de enfermidade cardíaca.

Os participantes incluíron na súa alimentación latexes de atún e outros peixes, mentres que excluíron moluscos ou produtos de soia que contivesen omega-3. Os autores tamén preguntaron sobre os métodos de preparación: cru, asado, fervido, frito, salteado ou seco. O consumo de omega-3 asociouse de forma inversa co risco global de morte por enfermidade cardíaca en homes, unha tendencia observada sobre todo en caucásicos, xaponeses e latinos. Con todo, os investigadores sinalan que non existían moitos negros ou hawaianos no estudo, polo que os resultados deberían interpretarse con precaución.

“Vemos que a maior consumo na dieta de omega-3, menor é o risco de morrer por enfermidade cardíaca entre os homes”, afirma Meng. No caso das mulleres, o efecto do omega-3 era cardioprotector segundo cada nivel de consumo pero non de forma significativa, engade o investigador. O peixe salteado e seco era un factor de risco nas mulleres. En contraste, engadir menos de 1,1 g ao día de salsa de soia e salsa teriyaki á cea protexía aos homes, pero non se se tomaba máis desta cantidade. Para as mulleres, o uso da salsa de soia mostraba unha clara relación inversa en relación á mortalidade por enfermidade cardíaca. Os investigadores sinalan que a salsa de soia alta en sodio pode elevar a presión sanguínea, polo que recomendan baixos niveis deste compoñente. O consumo de tofu tamén tiña un efecto cardioprotector en todos os grupos étnicos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións