Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un estudo da Universitat de Barcelona aposta por integrar na dieta os xeados como sobremesa e merenda

O xeado de base láctea destaca pola súa achegue nutricional de calcio e proteínas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 28deXullode2004

Nutricionistas da Universitat de Barcelona presentaron un estudo que desterra algúns dos “falsos mitos” do xeado, como que engorda ou que é una lambetada, ao sinalar que os xeados de base láctea, pola súa achegue nutricional de calcio e proteínas, pódense integrar na dieta como sobremesa e merenda.

Este traballo, realizado por Abel Mariné, catedrático de Bromatología e Nutrición da Facultade de Farmacia da Universitat de Barcelona, e Teresa Veciana, profesora titular de Bromatología e Nutrición dese mesmo centro, pon de manifesto que o xeado pode ser unha sobremesa ocasional, cunha posición intermedia en canto a valor calórico entre os derivados lácteos e outros produtos de pastelaría, e una merenda habitual, xa que permite a súa combinación con froitas.

Segundo o estudo, os xeados de base láctea teñen un valor calórico medio de entre 150 e 250 kilocalorías, un contido proteico que nalgún caso chega ao 5%, similar ao do leite.

Fonte de calcio

Durante a presentación do informe, Veciana aclarou que “as graxas dos xeados son fundamentalmente as do leite ou as vexetais”, e que poden considerarse como una boa fonte de calcio, especialmente os de leite, cun contido medio de 148 miligramos por cada 100 gramos. Engadiu que 100 g de xeado poden representar entre un 5% e un 12% das calorías recomendadas diariamente, entre un 10% e un 19% da inxesta de calcio, e entre o 6% e 7% da cantidade diaria recomendada de proteínas en adultos e anciáns.

En canto á súa inclusión na dieta, Veciana apuntou que os xeados poden ser una boa alternativa paira a sobremesa se no resto das comidas predominan as verduras, “aínda que non debe substituír á froita, porque esta é desde unhas perspectivas nutricional a sobremesa de elección en primeira instancia”.

Na merenda, “un xeado de base láctea achega menos calorías que as que proporciona un vaso de leite con galletas ou una ración de madalenas, coa vantaxe de que achega calcio”, subliñou a experta.

Integralo na dieta

Pola súa banda, Abel Mariné explicou que o contido enerxético dos xeados é de tipo medio e que non é o mesmo engadir un xeado á dieta que integralo na mesma. Ademais, dixo que é un alimento que achega “contidos interesantes de nutrientes, como proteínas de alto valor biolóxico, calcio e vitamina B2”.

O nutricionista agregou que a cantidade de azucre é perfectamente asumible nunha dieta correcta, que cunha boa hixiene bucal non é un alimento que xere máis carie que outros, que non é una fonte “especialmente significativa de colesterol”, e que ao quentarse na boca non exerce un efecto irritante.

Finalmente, indicou que cando o xeado chega ao estómago só ten uns poucos graos por baixo da temperatura corporal, e que pode ser consumido por diabéticos, “a condición de que se inclúa nunha dieta controlada por un médico”.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións